HVA MED ET RØFT OG ENKELT SJAL? – DANSK STRIKKEDESIGN AV CAMILLA VAD

Design av Camilla Vad

 

Tja, hva sier du til et deilig og mykt sjal i Lammeull?? Mmm ikkje sant det høres forlokkende ut??
Sjalet er strikket i Camilla Vad sitt eget Lammeullsgarn som du finner
HER – Lekre farger!! <3

Som ALLTID finnes det alternativer, selvfølgelig gjør det det!
Du har f.eks Nøstebarn sitt Lammeull HER (Selges nå med %) Røros Lammeull HER
Vilje Lamull HER
(Sjekk strikkefastheten) Huldra Kamgarn HER (Vanvittig mykt og godt, ikkje lammeull)
Alle disse får du kjøpt i norske nettbutikker, greit for dere som ikkje liker å shoppe fra utlandet 🙂

Sjalet strikkes med DOBBEL tråd 🙂

 

 

 

Design av Camilla Vad

 

Sjalet strikkes i glattstrikk med vrangbord rundt, men vær obs på at det er vrangsiden som
er fremsiden, herav det litt røffere utseende 🙂

 

 

 

FLICKERING SHAWL
Bildene over
Str 220 cm bredt og 70 cm høyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På min egen strikkefront har det gått litt tregt! Dels fordi formen har vært laber da bare halve hodet har fungert pga pottetett øre og på den andre siden har med ligget litt på lading og forberedt oss til en ny arbeidsuke som allerede er i full gang! Ali har fått skiftet noen bord på terrassegulvet og han blir mer og mer klar for beising. Må bare vente til malerene har vært her. Kan være greit at terrassesiden av leiligheten er helt ferdig før me setter i gang med gulvet. I dag kommer forhåpentligvis de 2 siste borda på fremsiden på plass + “Dragen” på den ene sideveggen. Håper det stopper å regne så blir det enklere for de som står ute i stigen 🙂 

(Det har vært en del arbeid med “Dragene” rundt leiligheten da det har vært her vannlekkasjen var fordi naboen over har gjort dårlig arbeid med tettingen ovene fra, men nå skal folk på plass og fikse der også – forhåpentligvis DENNE uka!!
Synd hvis jobben som våre folk har gjort blir forgjeves!!)

 

 

 

Nå begynner det virkelig å bli vanskelig i grønnsak“hagen”!! Ååå det er så fristende å bare knaske i vei, men nå skal tålmodigheten får kjørt seg kan du trygt si! Disse skal bli avlange så eg må fint bare vente! Grunnen til at eg valgte denne typen i år er fordi me liker å bruke de i salat. De blir ganske lange
og når me da skjærer de i tynne skiver blir det mye ut av bare 2-3 stk opp i salaten –
Vel å merke HVIS Reddikene overlever høstinga! *ler*

 

 

 

Trenger bare noen GODE soldager igjen slik at selve salaten kan vokse seg stor og knaskende! Husker da me bodde i 2.etg av pappa sitt hus – Han og eg styrte i vei med en skikkelig grønnsakshage og det var nesten ikkje den ting me ikkje sådde og plantet! T.o.m Squash og Auberginene ble skikkelig digre og vanvittig gode! Dessuten hadde me de beste potetene eg noen sinne har smakt! Ahaa legg de rett på grillen sier eg bare! Pappa var ganske smart da me holdt på for han gravde opp en hel skråning i hagen og på den måten så var det ingenting som druknet! Ja for du vet, til tider kan det komme ganske mye regn 🙂 I leveggen sådde me tomater og agurker, ja det var i grunnen svært lite grønnsaker me trengte å kjøpe de sommrene….*Savner*

 

 

 

 

Sukkertene på sin side føler eg klarer seg helt flott uansett vær! Allerede er de blitt ganske kraftige
og det er snart på tide å få på plass klatrestativet 🙂 I år som i fjor; Det er KUN Gule Erter eg har plantet! Ble mange “diskusjoner” i fjor da flere av dere mente det kun ville bli hvite blomster og tomme skudd av dette, men NEI, eg har siden eg dyrket dette hjemme som barn kun brukt en vanlig pakke med Gule Erter som sagt og det blir MASSE sukkererter! Skikkelig gode blir de. Det eneste eg gjør er
å legge de i et glass vann et døgn før planting. Spirer etter 2-3 dager avhengig av været 🙂

Løp å kjøp! 5 kr boksen på Kiwi *hehe*

Kom meg litt sent i seng i går så eg sov helt til kl 10 i dag, når eg lå på puta da eg våknet kjentes øret helt fint ut….MEN, så reiste eg meg opp og øret var jo om ikkje enda mer pottetett enn i går!!

I går prøvde eg det meste; Holdt for nesa og blåste, nesedråper, saltvann, røsket skikkelig i øret, laget vakum på øret med varmeflaske (Dette pleier alltid å funke) Men NEI, like døv + eg har en ganske øredøvende PIP`ing i øret! Nei, det er ikkje vondt som når me har ørebetennelse, men det er ganske irriterende å være halvdøv! Gode Råd mottas med stor Takk 🙂

DibHassan har fri i dag, men skal til tannlegen på Colosseum kl 14 og NÅ er eg virkelig spent på fremgangen altså for han har hatt på strikk 24/7 siden forrige gang! NÅ må det vel være ferdig??

Jaja eg får gå å ta et kattevask og en ørerens og bare få gang på dagen! Tror egentlig eg bare setter meg ned å strikker eg, er nok gjennomgangstrafikk her i heimen av arbeidsfolka så det er vel
bare best å holde seg i ro tror eg 🙂

Satser på at regnet er over i kwell siden Dib og resten av klassen skal sove i Lavo!!

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS MANDAG!!

Siste uka før en LANG og etterlengtet ferie!!

Go`klem fra ei Vibbedille med øresus så det holder! 🙂

#strikk #strikking #knit #strikkeoppskrift #danskstrikekdesign #danskstrikkeoppskrift #camillavad #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Eg hadde et sånt øre, fryktelig irriterande. Eg fikk time til øreskylling. Først noen dager med oljedrypping (har på apoteket) , så på legesenteret til skylling. Ikkje vondt, ikkje engang ubehagelig. Men du verden, nytt liv etterpå! 😃😃 Q-tips er gift, brukte det innimellom. Dermed var det ørevoks som hadde forsteinet seg innerst i øregangen. En befrielse når alt var normalt igjen. (Altså, det kan forekomme uten Q tips og.)

    2. Liv V.: Eg har skyllet hele helga da eg har det som trengs hjemme, men har hatt liten effekt. Tror ikkje dette er voks for når eg rister kraftig i øret popper trykket litt, men etter en stund er det tilbake igjen…Får se det an et par dager og evn ta en tur til doktor dyrego 🙂

Siste innlegg