FOR DEG SOM IKKE KAN HEKLE! -BLI MED PÅ TRENDEN!

 

Kan jo ikkje unngå å legge merke til at det hekles handlenett, grønnsaknett osv rundt over alt!
Noe eg henger meg litt opp i er at på enkelte nett trenger man MINST 1 nøste, ja gjerne litt mer også! Dette vil jo i lengden ikkje være særlig økonomisk hvis man skal pirke på det! Ja for hvis et nett som er beregnet på f.eks epler vei 70 gram, ja da må du jo betale for 70 gr extra hver gang du handlet epler. Derfor tenke eg, dette må kunne gjøre LETTER! Så ja, da satte eg i gang!

 

Eg valgte også å STRIKKE i veldig tynt garn siden alle andre nett eg har sett er heklet. Dessuten syns eg det er fint når det er litt smålekkert siden det skal brukes sammen med mat 🙂 Men, det er meg da 🙂

 

Mitt nett veier KUN 18 gram!! Jepp, det kan t.o.m eg stå i hehe I størrelse er det 20 cm bredt og 26 cm langt, men som du kan se av bildene er det enkelt å utvide uten at de siger seg til en lang tynn tarm 🙂 Knyttes i toppen med en bit silkebånde, jepp, ganske så lekkert ser du 🙂

Det er fult mulig å strikke dette så stort du vil!

Dette er ikkje nettet om du skal handle deg f.eks 2 kg epler eller appelsiner f.eks!
Me handler en del hos bonden, der selges det meste i løsvekt og det henger plastposer på veggen,
da funker dette supert! Joda, du får en del epler opp i altså, men om du f.eks skal handle en del Champingong så er dette helt supert!!

 

 

 

 

Selvsådde og skikkelig deilige Reddiker!

 

 

 

 

 

Lekkert, ikkje sant??

Ang oppskrift og hvilket garn/pinner som er brukt så kommer eg tilbake med det 🙂

 

 

 

Noe annet lekkert er jo dette; Lillegangen er så og si ferdig!! Ali har tatt ut døren til den store gangen og doen, de er i garasjen for å pusses og males. Ellers er veggene, taklisten og taket ferdig! Det ble akkurat som eg trodde og håpet på; Skikkelig herlig og lekkert! Jepp EG er strålende fornøyd 🙂

Når dørene er ferdig skal han ta fatt på den stor, eller lange gangen, den skal bli hvit! Så enkelt! Har et stort behov for å lysne den opp derfor gikk me for hvitt 🙂

Når Ali var ferdig fortsatte han på kjøkkenet! Der kokte han en stor kylling, laget hvitløkssaus og stekte baguetter. Der etter fylte han baguettene med litt saus, godt med kylling, toppet det med sylteagurk før han steikte det i en sånn bordgrill som man klemmer sammen – Uhyrlig GODT!

Eg har ryddet inni mellom, vasket litt klær og fått flere klær i kofferten + eg avr ute å dusjet/vasket blomstene på trappa! Alle blomstene var fulle av sagspon! Dette gjorde at blomstene så DØDE ute så eg måtte skylle hvert enklet blad og få det bort! Etter på så plantene veldig glade ut!
Nå trenger de bare noen dager med sol for å komme seg helt, derfor passet det dårlig at det nå REGNER ute!! Det var ikkje meldt i dag så eg er glad for at eg ikkje sitter på en strand med våt grill akkurat nå….Derfor var det helt ok for oss da DibHassan ble invitert hjem til en kamerat for å feire St.Hans sammen med familien og et par andre kamerater 🙂

Nå skal eg bare fikse meg litt kaffi og hente frem et annet strikketøy for GJETT om eg skal se kampen mellom Sverige og Tyskland?? Oh YESS!!! “Heia Sverige!” det hadde vært kult om de vant!

KOS DEG OG HA EN
SUPER LØRDAGSKWELL!

Go`klem fra ei Meget Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #norskstrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #grønnsaknett #tenkmiljø #miljøvennlig #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

7 kommentarer
    1. Tenkte jeg det ikke … Var det jeg trodde du strikket. Jeg har også lurt på hva en tenker med når grønnsaknettet veier X antall gram. Kan fort bli et par kr ekstra på grunn av vekten. Glede meg til oppskriften ..
      Gangen var bare lekker … Liker godt sånne rene farger. Med nøytralt i bakgrunnen kan en endre rommet alt etter som med tepper etc.
      Nei, nå må jeg følge kampen.
      Har begynt på et nytt sjal og ser at jeg har noen strikketekniske utfordringer når jeg skal felle av. Ikke helt stødig på engelsken så mulig du hører fra meg når jeg kommer så langt

    2. Lekker farge i gangen:)
      7 gram veier en fruktpose i plast så din er innenfor grensen. Jeg har og strikket en i veldig tynt garn. Ser ut som vi har brukt samme mønster.

    3. Flott farge, ligne litt på fargen ho Siri har på en vegg på rommet sitt.
      Så bra m et nett man har “råd” til å bruke. Glede mæ til oppskrift.
      Heia Tyskland

    4. Så fint og praktisk nett 🙂 Og så må æ få skryte av gangen. Det blei så fint syns æ og veldig bra utført arbeid av mannen din!!!
      Ha en fin Søndag 🙂

    5. Randi Danielsen: Takk skal du ha 🙂 Ja han er ganske nøye og ingenting skal være halvgjort 🙂 Litt sånn perfeksjonist hehe Eg har alltid hatt lyst på gråtoner her hjemme for det er så mye enklere å stæsje opp med litt fine farger. Til nå har me hatt aprikos`ish farge på veggene og eg har aldri likt det hehe Men som leietaker i 10 år har me aldri fått lov til å male

    6. Hei igjen:) Ja ser at han e nøye, syns det så skikkelig profft ut. Har og en grå gang og en grå vegg i stua. Hærlig farge!!! Kan tenke mæ det må være godt for dåkker å kunne få male og sette deres eget preg på leiligheta. Skikkelig artig å følge med 🙂

Siste innlegg