2 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER – MAGISKE SOKKER

Design av Tina Huhtaniemi

 

Med noe ganske enkle grep som Forkorta Rekker kan du strikke deg noen skikkelig kule sokker! Bruk så mangen farger du ønsker, ja du kan t.o.m bruke forskjellige garnkvaliteter for å få en snaisen effekt.
Her er det nemligen få begrensninger og du gjør som du føler for 🙂

 

Sokkene over er strikket i TUKUWOOL SOCK som er et finsk ullgarn med forsterkning (Nylon)
MEN, om du vil bruke et garn du muligens kjenner bedre kan også
SILJA GARN benytter,
det syns eg faktisk er veldig godt til sokker 🙂

 

 

 

 

 

ESCALATOR SOCKS
Bildet over
Str S og M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Tina Huhtaniemi

 

Disse fingereløse strikkes også i Tukuwool, men i tykkelsen Fingering og du finner det HER! Et annet garn du fint kan bruke i steden for er f.eks BabyUll og Silja 🙂 Hva du enn måtte velge så tror eg
du vil strikke et par skikkelig kule pulsvotter 🙂

 

 

ESCALATOR MITTENS
One Size

* * * *

Noen ganger de siste månedene har eg registrert at eg av og til blir veldig svimmel, ja rett og slett sånn surrete i hodet. Nå har eg følgt med dette litt siden eg har merket at kroppen gjerne er litt i ending. (Over/Undergang??) De forrige gangen eg har hatt en surrete dag i hodet har eg fått migrene dagen etter. I går hadde eg en slik dag, skikkelig stram i pannen og når eg lukket øynene surret det rundt! Derfor var eg ikkje særlig optimistisk da eg la meg i går, nei for eg forespeilte med en skikkelig migrenedag i dag kan du trygt si! Var fortsatt ganske øm/stiv i hodet da eg sto opp, men etter en halv liter kaldt vann og en kopp kaffi føles det nå ganske bra! Derfor ser det nå ut for at eg kan få den GODE dagen som eg så sårt trenger i dag! JuHuuu

Ute er det full sol og 22 grader så dagen blir jo kanon!! Enn så lenge velger eg å sitte rett innenfor skyvedøra i skyggen m/lufting 🙂 Når eg er i den uka hvor det er fare for migrene sitter eg ikkje akkurat midt i solsteiken kan du si 🙂 Planer som ALi har lagt i dag er å male ferdig den siste delen av den store gangen så i natt ryddet han bort alt i den kroken, flyttet på skap etc + han tapet 🙂 Eg fryktet at han kom til å stå opp kl 7 for å starte, men heldigvis så sover han ennå. HAN trenger seriøst litt søvn!

Neste uke ser det ut for at me får en feriegjest midt i KAOSET!! haha DibHassan har hat lyst ei stund nå at en kamerat fra Taekwondo klubben i Bergen skal komme så etter litt press sa me ja! Siden Amira flyttet hjem igjen i julen har me heller ikkje gjesterom lenger så da blir det å campe på StolSenga (Sånn man slår ut) inne på Dib sitt rom. Han er advart, men godtok haha Blir nok koselig 🙂

Før eg setter meg ned med strikketøyet skal eg ta å få laget ei gryte med IngefærShot! Nå var det jaggu meg tomt igjen og siden eg er avhengig av disse styrkedråpene nå må eg få fart på gryta 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE SOMMERDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg