BAKVENDT START OG EN SKJØNN JAKKE

 

I forhold til strikketempoet eg hadde i går burde eg allerede ha hatt ermmaskene på en tråd, meeeen når man er så opptatt av selve designet at man GLEMMER å øke i raglan…Ja, da må man sette strikketøyet i revers!! Skulle jo tror at eg var nok dreven til å kunne fokusere på mer enn EN ting om gangen!!

 

Jaja nå er eg på rett kjøl IGJEN, det skjedde nemligen 2-3 ganger og det er viktig å få med seg ALLE økingene vil eg påstå! Altså, dette er den spede begynnelsen på en jakken og et mønster som blir langt og eg skal seriøst KOoOSE meg masse med rillestrikk hele veien! LOVE IT!!

Vil vel påstå at den blir både morsom og KNÆSJ! hehe

 

 

 

Design av Ankestrick

En annen lekker sak er jo også denne jakken! *Peker på bildet og sukker*
Hele jakken er ribbestrikke og den har V-Hals, skikkelig lekker så denne havner nok i riktig mappe etter hvert og hvem vet?? MÅ bare han den på et trygt sted i allefall 🙂 Strikkes i deilig tynt Merino så eg vil tror man skulle trenge litt tålmodighet ja, det trengs med en strikkefasthet på 32 m/10 cm 🙂

Orginalgarnet kan du ta en titt på HER! Lekkert ikkje sant?

 

 

 

BERLIN BEACH
Bildet over
Opp til 131 cm i brystvidde

* * * *

 

Måtte tenke meg litt om da eg sto opp…Hvilken dag i dag da!? Jo, etter hvert fant eg jo ut at det er fredag og det er jo alltid like herlig selv om det er ferie 🙂 Ut over det syns eg denne ferien FYKER av sted!!
Har jo snart brukt opp en måned og kun halvparten igjen!!

Dessuten hadde me malerene på besøk i går! Eller, dvs et ANNET malerfirma siden de andre tydeligvis hadde tatt seg en noe lang ferie hehe Planen er at de kommer på mandag kl 07!!! Jepp, de starter jaggu meg tidlig å du hildrande du ass! Ja for me, eller dvs Ali må jo sykt tidlig opp hehe Da håper eg jo at de blir ferdig i en fart hehe Skal bli så herlig, ikkje minst på terrassesiden! Er så LEI de røde veggene!!

Det som også er litt herlig som egentlig ble en tilfeldighet er at i går holdt jo Ali på å jobbe her hjemme, plutselig fant han ut at han skulle lage kjøttboller til middag 🙂 Eg satt her å kjørte revers på strikketøyet fortsatt i pysjen når kl var 14.30 – Midt i Kjøttbolle Seansen hørte eg et brøl innen fra kjøleskapet:
“HÆ?? Hvem har spist opp de siste eggene?” Ehee eg brukte de i restemiddagen eg laget svarte eg….
Vel, da var han i skoene fortere enn fort og det hele endte med at me like godt hentet hjem HelgeKosen + me handlet for min mor…..så da ble det middag ca kl 19.30 i steden for. ERGO? I dag er det bare til
å innta hvilestillingen sammen med strikketøyet 🙂 Noe som egentlig er helt OK!

Regner med at eg må flytte meg litt rundt i stua i dag, ja både meg og Go`stolen! Ali vasket ferdig halve stuetaket i går og nå gjenstår andre halvpart, der hvor eg “bor” i stua….Kjenner litt på at det føles litt stress, men med den farten han vasket i går så står det nok ikkje så lenge på 🙂 Er litt pjusk i dag, var nok kaldere i natt ja for eg våknet fullstendig tett i nesen + at skulderen min PLUTSELIG var så stiv igjen!
Kjenner at DET passer meg midt i ræva! Med en legen som er på ferie så håper eg det gir seg 🙂

Ellers ser eg frem til en dag med KUN fremdrift på strikketøyet!

 

 

 

 


KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG FREDAG!

Med eller uten takvask….

Go`klem fra ei Ganske Imponert Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #efetdesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg