FØR OG ETTER BILDER – OPPUSSING

 

*GRØSS* Jaggu godt at denne gangen er “borte”!! Her er det kun glassdøren rett frem og lillegangen bakom den døra som er ferdig oppusset og den store gangen gjenstår! (Du ser jo bare forskjellen på den hvite døra og veggene!! OMG) Dette har etter hvert bare blitt en gang som me rusher gjennom,
ikkje vært fin på maaaangen år og alltid like mørk og trist…10 år ganske nøyaktig uten å ha lov til å gjøre en dritt…Fra starten av var veggene her sånn lyyyys aprikos`ish offwhite/cream på en måte, tog du an?? Men nå?? Veeeel, eg vet ikkje helt hva denne fargen kan kalles,
men det er ikkje på mitt fargekart kan du trygt si 😉

 

 

 

Bare et lite TIPS: Aldri la et bilde henge FOR lenge…..Kan være en idè å rotere rundt sånn
ca en gang i uka for unngå dette! *ler meg ihjel*

 

 

 

Selv i dårlig kwellslys er gangen betyyyydelig lysere, rettere sagt snø hvit! ELSKER DET!! Det er helt himmelsk å gå gjennom gangen nå kan du trygt si. Nå gjelder det bare å finne noe inventar som me kan ha her…speilet som tidligere var på veggen til høyre skal ikkje opp igjen siden det har mørk brun ramme, men me finner nok på noe. Skal bare male resten av leiligheten først 🙂 Det som gjenstår her er å kjøpe noen fine dørhåndtak til alle døren i børstet stål 🙂 Det blir siste finish.

 

Pr i dag er stua nesten like mørk som gangen på det første bildet og du kan ikkje tro hvor mye eg gleder meg til også de fleste veggene der skal bli HVITE!! Me kommer til å trenge mørke solbriller i starten tror eg når me sitter i sofaen! haha

Foreløpig er 5 dører malt, alt har vært demontert, beslag og alt har vært av og selve dørene har 2 og 3 strøk (Noen dørene var brune og andre sånn beigegrå) Resten av gangen (Bak meg i bildet og bort til badet og Amira sitt rom til høyre bak meg) er også malt på veggene, men dører og karmer gjenstår.
 


Samtidig som Ali har malt alt dette har han også holdt på ute, bla beiset terrassen Grå`ish (Hafjell)
og laget en del småting som pynter litt opp, ja som denne f.eks:

…..Steinbed med Sukkulenter og strandsteiner…

 


….sitt helt eget og unike bord 🙂
Endelig kan han få lekt litt med ALT det verktøyet og X-antall sag`er han har kjøpt opp gjennom åra 🙂

 

 


 

Her ser du!! JØSS! Midt i blinken! Denne har me såååå lyst på! Ahaaa!! Var innom Plantasjen i forrige uke og kunne i dy oss, men me måtte sjekke ut møbelsalget! Oh MY! Denne er perfekt!! Den er MYYYE større enn hva den ser ut som på bildet, eg lover deg!! Her kan man ligge 2 i bredden, åja, Ali og eg testet det ut, men det var ingen som der og da kunne ta bildet! *ler* Gjerne like greit…

Setedybden er på hele 98 cm! Dvs eg kan krype skikkelig opp i her med beina og alt, ja og hele strikkekurven om eg vil! LOVE IT! Helst 2 ville eg hatt, eller muligs det hadde holdt med en og heller hatt et par stoler på den andre siden, Jepp, det hadde vært helt perfekt 🙂

Vel, det er vel bare å begynne å sparte tenker eg….

* * * *

Selv om eg våknet av skikkelig skravling utenfor soveromsvinduet ganske tidlig så bare snudde eg meg, trakk dyna godt over hodet og sov videre. Kvart på 10 lurte Ali på om eg skulle stå opp, etter litt vurdering på akkurat det begynte eg å siiige ut av senga! Merker godt at eg gikk på sparepluss i går 🙂

Nå har eg fått i meg et par kopper kaffi og kjenner at formen sakte mens sikkert kommer tilbake 🙂 Var litt usikker på om malerene kom i dag pga værmeldingen i går; Lyn, Torden og masse regn, meeen har verken hørt eller sett noe til det. Før eg la meg i går tok eg for sikkerhetsskyld inn Sukkulentene
som står ute i steinbedet sånn at de ikkje skulle drukne 🙂

Ali han er snart ferdig med middagen; Ei diger form med fiskegrateng 🙂 Enkel mat som ungene bare kan gå å forsyne seg av når sulten skulle gnage 🙂 Gutta snakket om at de ville ned til Hestholmen å bade
i dag, men ennå er det meldt lyn/torden til i ettermiddag så det må vurderes. I morgen er planen at de skal inn til Stavanger på Gla`Maten + at DibHassan skal finne en frisør og klippe seg 🙂 Det i seg selv kan jo bli spennende, han har et bilde i lommeboka hvordan han vil ha håret 🙂

Ut over dette så krysser eg virkelig fingrene for at de rosa nøstene kommer i dag 🙂 Har fått sporingsmelding så de er absolutt på vei, gjenstår å se hvor de dukker opp i dag 🙂 MIDT i Tananger håper eg for nå kribler det så mye at eg orker nesten ikkje strikke på Lotus Genseren hehe

Anyway, eg får svinge innom badet og få litt vann i fjeset 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE DAG DU OGSÅ

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

#oppussing #diy #maling #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Ja nå blir det flott hos dere. Ali e bare rå på malingen 😎. Det e løye å se hva maling kan gjøre med ett rom. Kos deg videre utover dagen. Så får vi se om det blir regn og torden ☔️⚡️. Håpe det vente til kvelden, da jeg snart skal på besøk hos det nye barnebarnet, Josefine 😊. Hilsen Jorunn

    2. Jorunn Lindal: Takk skal du ha 🙂 Ja Ali er veldig flink og helt SYKT nøye hehe Gratulere med nytt barnebarn – SÅÅÅ koselig og for et deilikt navn!! Gleder meg til det er vår tur 🙂

    3. Er så kos å få det pusset opp, spesielt når man irriterer seg over ting…
      Veldig kreativ mann du har forresten. Men vet du hva-gå og kjøp den sofaen!

    4. maiken: Ja eg kunne virkelig tenkt meg den sofaen ute på terrassen!! Var SYKT dyr da! Så ja, nå når de aller fleste sparepengene går i maling, sparkel o.l må me nå starte en ny sparing 🙂 Me tok masse bilder og Ali tok litt mål av sofaen så han har i grunnen skumle (Hårete??) planer om å lage en lignene sofa!! Eneste “problemet” med det er: Hvem skal sy alle putene!?!? EG er ikkje på go`fot med symaskinen…

Siste innlegg