BEAUTIFUL – SVENSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Matilda Kruse

 

Prøvde å overbevise ei dame her om dagen at man IKKJE kan ha for mange strikka sjal! Det er jo som et annet plagg man tar på seg og skal gjerne passe “inn”. Me skifter klær så og si hver dag,
det er 365 dager i året, så ja, Do The Math!

Sjalet er strikket i deilig merino, orginalgarnet finner du HER! Garnet er 200 m pr 50
og du skal ha en strikkefasthet på 26 m/ 34 row på 10 cm

 

 

 

DELIGHTFUL
Bildet over
Str 196 cm X 60 cm
Svensk og engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Ååå som eg gleder meg til eg kan knaske disse her i meg! Endelig har de begynt å vokse!
Bare fra i går kwell har de vokst ganske så mye 🙂 Krysser fingrene for at me har fint vært
noen uker til selv om det er meldt noen dager med regn ut i neste uke…

 

 

 

Dette er et spennende prosjekt! Avleggere fra de 2 nye Sukkulentene har nå tørket noen dager og så lagt på kaktusjord. Da gjenstår det bare å se om de begynner å spire i løpet av et par uker 🙂
Du kan lese om Sukkulentformering
HER!

 

 

 

 

Håper virkelig me får noen uker til med denne himmelen! Det er en fryd og eg merker det så godt på humøret aelv om eg virkelig kan knusekose meg inne i regntung dag. Syns der i mot det er kjekkere
å pusse opp og ordne hjemme når det er varmt og fint. Deilig når me bare kan slenge opp alle dørene
og vinduene og drive på med kronisk lufting og gjennomtrekk. Frisker godt opp inne det 🙂

DibHassan og eg kjørte kameraten til båten slik at me var inne i Stavanger i halv 5 tiden og eg holdt på sovne på vei inn!! Var ikkje trøtt da me gikk, men det var akkurat som eg fikk et slør over øynene når me gikk til bilen. Begynte å lure på om det var noe pollen som “tok meg”(?) Vet ikkje om det er mulig en gang, uansett, når me kom hjem igjen stupte eg bare under dyna og sov til 18.13

Dvs at nå er eg i grunnen klar for kwellen 🙂 Har fått strikket en del i løpet av dagen så eg satser på at eg kan sitte pal ut over kwellen også, ja eg kan godt tenke meg å rangle også!! Det er så kjekt!

Har et bilde av når eg strikket mønsteret med Kauni og når eg er like langt med Falk som eg bruke nå skal eg vise deg forskjellen og det var den som irriterte meg og fikk meg til å rekke opp

KOS DEG OG HA EN
DEILIG FREDAG KWELL

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #shawl #svenskstrikkeoppskrift #pattern #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppliten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg