JULEGAVE TIPS?? – 5 FLOTTE VOTTEPAR

Design av Sarah H. Arnold

 

Begynte du å svette nå? Eller var det bare ei hetetokt som rullet over deg i rett feil øyeblikk? *ler*
Hvis du elsker jula litt over middels så vet du at det nå KUN er 5 mnd til me står å baker de siste kakesortene og mest sannsynlig strikker me som krampa tar oss på kwellene 
for å få de siste gavene i havn!

 

Derfor tenkte eg at det jaggu var på tide å blingse til med litt Julegave Tips innimellom soling og bading for høstens og Julas planlegginger blir fort nok kastet over oss. For en del år siden da eg virkelig både laget og strikket Julegaver til alle, da starter eg samtidig som sommerferien begynte og var alltid ferdig
i god tid før desember. Det å strikke Julegaver har avtatt KRAFTIG de siste årene!! En av grunnene til det er at eg med sikkerhet kan si at det var kun noen får som verdsatte de, dessuten syns eg også at selve Julegavene har mistet MYE av sin sjarme. Sist Jul var det stort sett pengegaver…de ble enten lagt i en konvolutt eller Vippset…Du kan trygt si at de hjemmelagede Julegavene eg får av småtrolla er de som varmer aller mest 🙂 Oj, der ble det litt avsporing gitt…

 

Anyway, VOTTER er alltid en slager når det kommer til Julegaver! Det er noe alle trenger enten de tror det eller ei, uansett er det fornuftig å bruke når kulda biter! Fant frem 5 par med votter som eg syns er skikkelig flotte Julegaver! Her kan du strikke DOBBLE eller enkle votter, ja og ikkje minst kan du lære deg å strikke en Latvisk Flette! Det er virkelig en lekker detalje på et par votter 🙂

 

 

ARDOUR
Bildet over
Str Small, Medium og Large

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Sarah H. Arnold

 

 

WOLASTOQ MITTENS
Str Small, Medium og Large

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Sarah H. Arnold

 

 

CORBETT BROOK MITTENS
Str Small, Medium og Large

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Sarah H. Arnold

 

 

ENVY CHECKED MITTENS
Str Small, Medium og Large

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Designet av Sarah H. Arnold

 

 

MICHELE`S MITTENS
Str Small og Medium dame

 

 

 

 

 

 

* * * *

I dag våknet eg før alarmen som skulle riste senga kl 10! Nå kommer straffen for å ha sprunget barføtt meste parten av sommeren….Hælene mine verket helt infansk!! Shit det er skikkelig vondt og det eneste som hjelper er å komme seg fortere enn fort ut av seng og bare stå litt mens man gnir søvnen ut av øya!
Dette har eg nå hatt en ca 2-3 år, det føles som en 10-toms spiker står rett opp i hælene og fotbuen er så øm og vond atte fy!! Fikk beskjed første gangen det skjedde at det var betennelse i senefestet i hælen
og at det egentlig ikkje er til å spøke med. Det å springe rundt uten sko er visst nok det verste man kan gjør, men HALLO?? Det er jo sommer!! Har et par slike Birkenstock lignende sandaler som eg bruker mye, men det blir jo å “jogge” litt rundt uten også —> Straffen kom i dag….Dessuten håper eg virkelig det blir en ROLIG dag for eg må ha litt ladetid! Dvs UTEN at noen surrer rundt meg hele dagen!

Som eg tidligere har sagt så er det ikkje så mye eg gjør når det kommer til oppussinga, men eg blir sliten av alt styret og at Ali springer rundt her å fikser og styrer, ja for han fortsetter jo i maaangen timer etter at arbeidsfolka har gått hjem…Jada, mye blir gjort, men ALLE har behov for en pause også. Derfor håper eg virkelig at han tar seg en FRIdag i dag 🙂 Eg trenger det i allefall hehe

Planen min er å bare STRIKKE og koble ut hjernen så langt det går for på mandag er det full gass igjen med siste rest for malerfolka. Me venter også på arbeidsfolk som skal komme å skifte 2 vegger her
i stua….Åååå det ser eg for meg kan bli mye styr! Håper bare det er på stuesiden de må skifte og at det ikkje blir hele veggen gjennom til DibHassan sitt rom….Har nemligen kleskap på andre siden av veggen og er det noe me har litt problemer med så er det plassering av klær haha

Tja, eg skal krysse fingrene for en rolig dag mens eg nå bare skal gå å stille meg opp i dusjen!
Etter på er det på med litt koseklær og så blir det strikking 🙂 Er friskt og deilig ute, ikkje sånn knallvarm, men herlig og behagelig og det skal ligge rundt 18-20 gr i dag – Passer fint 🙂

KOS DEG DU OGSÅ!
NYT HELE DAGEN

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking ##strikkeoppskrift #pattern #julegavetips #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg