GRAFISK GOBELIN – EN SKIKKELIG FEST!

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

 

Noe som definitivt er synonymt med Grafisk Gobelin er FEST!! En TrådFest uten siden stykke og det er
i grunnen det eneste som krever litt av din tålmodighet, selve strikkingen – ja det går som en deilig drøm åsså er det sååå kjempekjekt!! Du kan selvfølge styre den festen litt som du vil, eg pleier å gå for hæla
i taket og tenna i tapetet med en MASSE Farger!!!
(Har ennå noen å 40 små nøster friskt i minnet….)
Denne gangen går eg ut litt forsiktig og det er fargene på bildet over som skal i aksjon,
noen av de er det allerede full rulle på 🙂

 

 


Men eg hadde en aldri så liten stor revers ganske tidlig i prosjektet…

 

Dette er første forsøk…Eg hadde bestilt masse gråfarger + svart og hvit Falk fra Dale, dette skal danne selve jakken og så var tanken å bare plukke litt farger fra lageret mitt (Har jo et ganske solid lager etter hvert…) siden eg der og da ikkje visste hvilke og hvor mangen farger eg hadde behov for. Hadde jo ikkje på det tidspunktet bestemt designet som skulle pryde ryggen på jakken.

Da eg etter mangen skisser bestemte meg for selve designet raidet eg lageret og DA gikk det jo opp for meg at eg både solgte og ga bort sinn sykt mye garn her tidligere og det eneste garnet som hadde de riktige fargene var Kauni. Vel vel, det var jo bare å sette i gang…

Resultatet ser du på bildet over. Joa, det ble fint og greit nok, men eg ble ikkje fornøyd samtidig som eg ikkje kunne sette fingeren helt på HVA som gjorde at eg ikkje ble fornøyd…Satt her å spant en hel kwell hvor eg veide for og i mot om eg bare skulle trekke ut pinnen…! Før eg rakk opp sendte eg avgårde en ny bestilling til House Of Yarn  på de rosa fargene som fantes i Falk fra Dale. Var veldig usikker på disse fargene (ikkje alltid lett å se de 100% på en pcskjerm). Uansett klarte eg ikkje bli fornøyd med Kauni så eg trakk ut pinnen og gjorde ganske så kort prosess og krysset fingrene for at Falk hadde
de riktige fargene som eg ønsket!

1.5 dag senere var det nye garnet på plass! Snakk og KJAPP service!!

Resultatet ser du under her *Peker*

 

Hadde ikkje strikket mange maskene før eg veldig lett kunne SE hva som hadde irritert meg!!
Med Falk blir linjer og kanter mye skarpere, ja alt ble så mye “renere” og det rosa blir ikkje “glissent”
slik som det ble med Kauni, med ett var den uforklarelige og irriterende “Klumpen” i magen borte og eg kan igjen bare KOoOSE meg med dette vanvittige prosjektet som gjør meg helt YR av glede!!
Er ganske sikker på at DU kommer til å sitte med et kjempeGLIS når du får se det 🙂 *Gleder meg*

Teknikken eg bruker på hele ryggen er Grafisk Gobelin og liker du å leke med f.eks eget design så ANBEFALER eg deg til å sjekke ut dette! Det er IKKJE vanskelig, det er SUPER lett og du kan bruke det på alle typer strikk og plagg. Her kan virkelig fantasien få fritt spillerom 🙂

Eg startet med å kjøpe DENNE BOKA, denne er KickStarten du trenger for å lage noe
som kun er ditt og veldig unikt!

Boka er rimelig og du kan kjøpe den HER (Norsk Nettbutikk)
eller bor du i Danmark kan du kjøpe den
HER!

 

 

 

 

Dette er mitt første prosjekt med denne teknikken og eg ble superfornøyd med resultatet 🙂 Nå har eg altså ekspandert til et STOOORT prosjekt og eg håper det blir akkurat like vellykket som denne jakka 🙂 Mottakeren av denne ble nå i allefall kjempeglad 🙂

 

Du kan også strikke selve designet som en applikasjon som du etterpå kan sy på enten ei lue, jakke,
ja What ever you want!
HER har du et GRATIS eksempel 🙂

Dagen ruller jammen fort av sted!! Det er på tide å ta en tur på kjøkkenet og lage ei bolle med salat så håper eg noen andre tar seg av Lasagnen som er planlagt til i kwell. Trodde, eller HÅPET på at Ali tok en fridag i dag….men den gang ei!! Det begynte her på terrassen hvor han pusset ned den store skyvedøra på utsiden og nå står han å pusser inngangsdøra til biinngangen på fremsiden. Da hører eg han heldigvis ikkje så det går forsåvidt greit. Malerene var nemlige IKKJE enig i at den døra burde skrapes….
Når det er 2 lag blå maling og 2 lag med Oker maling vil eg tro at behovet er STORT for både å skrape OG pusse, men nei…Det så ut som de fleste tidligere lag hadde boblet hver gang den ble malt for den så ikkje ut i månaskinn!! Dette ville de altså male over?? Lange “renner” hvor malingen hadde både rent
og klumpet seg…De naturlige sporene/linjene i døra var nesten usynlig pga mye maling!

Derfor står Ali nå og pusser døra og han har skrapet den helt til bunns så nå gjenstår det å se hva disse malerene sier når de kommer på mandag….MoHaaaa

Men Ok, eg får rusle ut på kjøkkenet før eg strikker videre 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIG LØRDAGS KWELL

Go`klem fra ei ganske sliten VIbbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #grafiskgobelin #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetsrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg