CASUAL OG HERLIG AVSLAPPENDE – STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Joji Locatelli

Må bare ta en kjapp reprise på denne herligheten her ass! Ahaa eg har SÅÅÅ lyst på den! Har tenkt på den heeelt siden den ble publisert…ja eg får den ikkje ut av hodet! Den herlige halsen og den deilige casual look`en er bare helt nydelig! Dette er en av de få genseren eg av èn grunn vil anbefale orginalgarnet, eller et som i allefall får samme kvalitet. Hvorfor? Jo, hvis du f.eks hadde strikket denne i vanlig ullgarn så ville genseren blitt lettere på en måte og du vil ikkje få samme “henget” om du skjønner? Orginalt strikkes den enten i DETTE eller DETTE garnet, et annen garn som er i samme gata er Wollmeise. Eg har strikket et par 3 gensere i Wollmeise og de også henger på den positive måten fordi garnet har på en måte en tyngde du ikkje finner i vanlig garn. Tråden er mye fastere og det er med på å gjøre at plagget henger. Da vil det ikkje være noe problem om genseren er super vid!

Hvis eg kunne valgt fra en av de øverste hylle hadde eg valgt DETTE GARNET!!! Åååå sjekk den fargen da du, HÆ!?? Vakker ikkje sant? Deilig merino og en dæsj skjønn Kasmir! Ahaaa *Drømmer* For å ta et regnestykke da, eg måtte hatt 5 hespet og 1 hespe koster 329 kr…*Regner*…= 1.645,- Kanskje LITT mye å ønske seg til året bursdag…
mulige eg bør vente noe år til eg har Jubileum! *ler*

 

 

Designet av Joji Locatelli

V-NECK BOXY
Bildene over
Str XS—> 4XL
Fra 75/80 cm —> 145/150 cm

 

Vært obs på at du ikkje går direkte på den vidden som står oppført, du må ta den vidden på bryststørrelsen som DU faktisk er, eks; Hvis du 100 cm rundt brystet, da velger du str L for genseren blir da 166 cm i vidde, da får du en oversize genser som har de riktige forholdene
i forhold til din kropp 🙂 PERFEKT spør du meg 🙂

* * * *

Før eg dro meg ut av dyna i dag bestemte eg meg; Dagen i dag skal bli KJEMPEFIN!! Krysser fingrene for at den blir som eg/me ønsker og at me kommer oss en tur ned på Hestholmen! Me må faktisk benytte oss av VÆRET i dag for senere i uka skal det regne en del + det blir kuling og da er i grunnen stranda den siste plassen eg ønsker å være!! Mens eg sov bort heeele ettermiddagen i går satt Ali ute i sola å ventet på meg for han var virkelig klar for en tur! Skjønner han godt! Han vil jo se det han har laget ferdig og det blir jo som når eg venter på det siste nøstet
eg trenger for å fullføre et prosjekt!

Eg skal ned på Joker å hente en garnpakke i dag 🙂 Fant jo ut i går at eg trenger mer av de grå fargene til Flamingoen og det kommer allerede i dag! Nå kan eg bare slappe av for garn har eg nå nok av! Har 21 riller igjen før resten er bare beina! Etter det, ja da er det bare 2 kjappe ermer!! Det kjipe med de er at de skal være svarte, noe som KAN gå litt tregt på kwellstid siden det er i grunnen ganske mørk nå så det er vel på tide å gjøre krav på arbeidslyset mitt igjen??

Er det noe du og eg elsker så er det vel garn, ikkje det?? Litt senere i dag skal du få se noe skikkelig DEILIG! Mmmm så skjønt atte! Jepp, det er et NYTT garn på markedet og det fant veien til min postkasse for noen uker siden og har ligget å formelig vibrert i hyllene mine!! JuHuuu og NÅ kan eg fortelle deg om det, GØY, ikkje sant?? Har også funnet meg et deilig prosjekt som eg skal strikke og det skal du også få se!!

 

 

 

Den heldige som skal få noe nytt er denne herlige tulla her!! Dette er min Grandniese som begynner å bli stor! Det er lillesøsteren til Trym, om du husker han fra tidligere? Denne herlige tulla bli 2 år neste måned, så ja, de vokser veldig fort 🙂 Her har hun faktisk på seg Oslo Anorakken som eg strikket til Trym i 2012, altså 6 år gammel er genseren blitt og den er jo AKKURAT like fin!! WOW må eg si! Eg strikket den i Nepal og den er både brukt og vasket, jammen ikkje verst!

Men, eg må nesten se å komme meg på badet slik at me kan få gang på denne dagen her!!

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS OG FIN DAG

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #yarn #strikkeblogg #strikkeoppskrift #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg