DEILIG GENSER I HOLST GARN – STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av Sarah Cooke

 

Veldig ofte spør flere av dere om oppskrifter på enkle gensere som kan strikkes i Holst Garn,
ja eg skjønner dere veldig godt for det er et NYDELIG garn å strikke med og plagget blir
vidunderlig deilig og ikkje minst lett 🙂

Genseren er strikket i Holst Coast som er ca 50/50 Lammeull og Bomull, men eg vet også at ganske mange av dere har som meg en STOR forkjærlighet til Holst Supersoft og det kan også fint brukes selv om det er en tanke tykkere 🙂 Det er kun 1 maske som skiller på strikkefastheten på disse 2 garntypene og ikkje gå blindt for den fastheten som står på nøstet, men KUN din egen 🙂 (Les:Prøvelapp) haha

Begge garntypene har et imponerende utvalgt når det kommer til farger og det er utrolig billig!! Husk at når du bestiller dette garnet må totalsummen ikkje bli OVER 350 kr inkl porto.

Den minste størrelsen trenger 4 nøster og den største 7, men husk at det er fordi den har 3 farger, du  kommer garantert ikkje til å bruke opp alt garnet!! Du kan uten problem bestille ca 10-12 nøster uten at det bikker 350 kr (Alt etter kursen på DK den dagen du bestiller.) Eg har strikket Ravello i Holst Supersoft. Strikket i str M/L og genseren veier KUN 173 gram!! Den er også i 3 farger.

 

 

Designet av Sarah Cooke

 

Du kan selvfølgelig strikke lengre ermer om du ønsker. Dette er en super herlig og lett/luftig genser som kan brukes som et mellomplagg i høst/vinter 🙂 Garnet er forresten også helt herlig til samme type gensere til barn, godt under en dress slik at ungene ikkje kles så tjukt,
men heller akkurat passe varmt

 

COAST
Bildene over
Str 91 cm —> 132 cm rundt brystet

* * * *

Tja, da er me snart klar for å kaste oss over den SISTE helga i denne ferien!!
Noen som vet når Høstferien er?? *Ler*

I dag er det meldt noen vanvittige nedbørmengder så eg tror nok ikkje det blir noe Helgehandel før i morgen! Har egentlig overhodet ingen planer om å gå ut i dag! NOP! Tror eg fortrekker å være hjemme og heller vaske klær eg,(Dvs MYE strikking!) bedre det :)Bør vel gjerne får vasket alle DibHassan sine klær og fylt opp skapet hans slik at det er klar til skolestart 🙂 Høres fornuftig ut

Ellers var det rimelig KAOS i stua her når eg sto opp! Ali er i full sving med å vaske taket i stua, eller resten av taket dvs OVER der eg sitter!! Nå ganske snart må eg flytte meg og ta med meg stolen! Gi meg bare en halvtime sier eg!! Orker ikkje for mye styr med èn gang eg står opp! Nå har han på en måte vasket rundt meg, men oppe i taket! Uansett, greit med hva som er gjort og da kan me nok ganske snart starte å male. I morgen kommer de for å sjekke veggene, de som egentlig skal skiftes. Beskjeden me fikk er at HVIS de ikkje er fuktskadet (Det er tørt nå) så er det ikkje nødvendig å skifte. Ok, eg vet jo ikkje så me må jo bare tro på de da. Altså, hvis de ikkje skal rive og balere her ja da blir det malings!

Men nå må eg flytte meg så eg plukker med meg strikketøyet og setter meg i sofaen!

KOS DEG OG HA EN
REGNFULL OG KOSELIG DAG

Go`klem fra ei litt forvirret Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #pattern #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg