HVA ER HELGEKOS FOR DEG?

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

 

Da er døra låst og kjøleskap, skap og fryser er fylt opp med mat for minst ei uke og litt extra til helga er selvfølgelig på plass 🙂 Det er HELG!! Selvfølgelig har me alle forskjellige krav til hva ei GOD helg er!! Mange fortrekker å stikke på hytta (Ja, akkurat DET drømmer eg om!!) andre pakker bag`en, snører på seg joggeskoa og stikker på trening (Noe eg faktisk savner!!) andre er gjerne slik som oss? Ja me henter jo som regel Helgekosen hjem enten torsdag eller fredag og når den er i hus, ja DA er det helg! Når me f.eks handler om torsdagen sier ungene at de føler de har langhelg selv om de har skole/jobb på fredagen! Det viser bare hvor mye me påvirker de med vår adferd! Tempoet senkes og litt kos kommer på bordet 🙂 

Eller så steller me litt sånn generelt her hjemme om fredagen slik at alt er ryddig og fint til helga, ja for hvem klarer å slappe av skikkelig av om kjøkken f.eks flyter?? Åååå da kribler det i meg!

Me har som regel alltid det me kaller for helgemiddager, ja som i dag, DibHassan har fått stått for menyen alene siden Amira har seg ei kosehelg i Oslo sammen med bestevenninna si. Dvs at i dag blir det Nachos og i morgen blir det Lasagne med salat og baguetter 🙂 Jepp, da gjør han nesten intet annet enn å SPISE hele helga haha Å ja, han er skikkelig glad i mat og vet å kose seg!
Noe faktisk begge ungene har fått inn med Flaska som små hihi

Det er også ganske morsomt å se, men når helga starter pleier begge ungene starte med en dusj og så er det på med pysjen!! Dette er faste ritualer eg har hatt med ungene fra de var små, da senket aktivitetsnivået seg og de slappet av. Dette har de altså bare fortsatt med etter at eg sluttet å bestemme om når de skulle dusje eller hva de skulle ha på seg!! T.o.m når de har venner på overnatting i helgene så finner de frem pysjbukser til gjestene hvis de ikkje selv har med seg.
Her ser du aldri noen som “Tar Helg” i jeans liksom haha

Men SÅNN er ei GOD helg for oss her i Familien Najém <3 

 

 

 

Som du ser så har Flamingo`en vokst ganske så bra siden sist han var innom bloggen! Det har som eg har nevnt ikkje blitt så mye strikking som ønsket for eg føler det har vært noe HVER dag i de siste! Hvis ikkje me har hatt planer så har det blitt lagt planer av andre…De fleste dagene har det kun blitt et par timer strikking om kwellene og DET er ikkje nok om eg skal komme i mål med denne! Det går i grunnen raskt å strikke for det er jo bare rettstrikk, men som du gjerne vet så vokser riller sååå sakte! Nå har eg KUN ca 1,5 stripe igjen, dvs si ca 5 riller og DA er det KUN de laaange beina som skal strikkes!! Woop Woop! Men eg må jo si det at eg blir bare mer og mer glad i denne rosa karen her altså!! Jakken kommer til å bli helt aldeles KONGE <3

 


Hadde dette vært en vanlig jakke, ja da hadde det vært lang nok nå for den er litt over 50 cm her. Bare for at du skal få et “bilde” av den så kan eg si at beina, ja de er nesten like lange som det eg har strikket til nå…Så ja, jakka blir lang og GOD!! I en annen tid er det mulig eg hadde
valgt en kortvokst versjon av en Flamingo! haha

For uten at Flamingo`en er strikket i Dale Falk (Som forøvrig er en drøm å strikke med!)
finner du mer info og diverse om jakka
HER 🙂

 

 

I går måtte eg redde inn Sukkulentene me har i steinbedet på terrassen! Å hekkan for noen mengder med regn som ramlet ned!! Det er greit de skal ha LITT vann, men de skal ikkje druknes! Hvis regnet fortsetter på denne måten er det mulig de er tatt inn for vinteren!! Dvs me må få i hus passende tallerker til krukkene og finne en plass her i stua 🙂 Elsker Sukkulenter og Kaktuser!!

 

Da me kjøpte Sukkulenten på forrige bilde knakk det litt små greiner av og de husker du gjerne at eg plantet? Nå er i allefall den ene mer enn doblet seg og eg er ganske YR! Har eg virkelig klart å formere en?? Den andre er det ikkje skjedd noe med ennå, men hva eg har lest så MÅ man være veldig tålmodig og plutselig skjer det noe!!

Søk og les på nett om “Formering av Sukkulenter” om du vil prøve selv. Men husk og vær obs på at noen Sukkulenter er det forbudt å ta avleggere! Ja det blir som når det er Copyright på en oppskrift. Tror HVA som egentlig skjer om man tar en avlegger og bare gjør det??

Vel, etter som eg leste så kan det blir endringer i de nye plantene og hvis disse på en måte spres, ja så blir til slutt orginalet vannet ut og rett og slett forsvinner så jaggu er det mye
man må tenke på med det meste…

Tja, eg har faktisk litt ME-TIME for øyeblikket og det NYTES!! Ali gikk nemligen å la seg et par timer og DibHassan dro til byen i dag for å kjøpe litt sånn skolesaker og kommer hjem i 19 tiden. Eg tok å svingte ferdig Nachos`en da Ali gikk i seng så når Dib kommer er det bare å sette den i ovnene før me bare “Ham Ham” resten av kwellen” (Ham Ham = Gomle)

Nå skal eg bare koke ei ny kanne med kaffi, dusj og pysj fikset eg etter at eg hadde pakket ut varene tidligere så eg er klar som et egg til å bare kaste meg over strikketøyet!

Hva med deg? Er DU klar for å ha ei god helg?

Vettu du ka? De siste dagene har eg fått så mange koselige meldinger fra flere av dere! Tusen Takk og vit at når du sier at “Bloggen betyr mye for meg, hver dag” Så blir eg så rørt og GLAD!
Ja det gjør godt å høre at EG har en positiv innvirkning på andre og at andre
koser seg pga noe eg gjør! TAKK
<3

KOS DEG OG HA EN FIN
KWELL OG EI MAGISK HELG!

Go`klem fra ei GLAD Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #knit #jacket #egetdesign #diy #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer

Siste innlegg