POSITIV VS NEGATIV?

 

Hvis du virkelig tenker deg godt om, hvordan ser du egentlig på livet? Ditt liv? Er du alltid like positiv, eller har du i grunn lett for å trekke negative konklusjoner? Eg har hatt mine perioder hvor eg i grunnen så negativt på det meste, kunne ikkje fatte at det i det hele tatt kunne være noe positiv med “hvor” eg hadde havnet…Etter ganske lang tid innså eg at eg MÅTTE snu min egen tankegang for å i det hele tatt få en følelse av å leve! Det var den dagen eg bestemte for å se det POSITIVE i alt eg kunne og vet du? Det er slettes ikkje umulig! Tro meg og prøv!

Ok, med dette i tankene kan eg nå fortsette dit eg vil…Fordi, eg prøver veldig ofte å forstå mennesker som ALLTID (ja det virker sånn i allefall) klarer å se det negative I ALT!! Ja og da mener eg ALT! Hvordan er i grunnen det mulig?? Ja og se negativt på absolutt alt?? Da mener eg at nesten alt de sier (noen ganger skriver de også) er gjennomsyret negativ! I mitt hodet er det helt utrolig! De slenger rundt seg med skarpe ord som ofte stikker veldig hard, de slenger med leppa i alle retninger uten egentlig å tenke over hva de sier…Eller, er de virkleig klar over hva de sier og faktisk mener det i verste mening? Dessverre så finnes det mangen slike personer og me omgås de egentlig alle sammen, i allefall me som er daglig på nett…

Selv om du gjerne bare leser min blogg så følger eg en del flere bloggere, å ja, eg har absolutt mine favoritter! Mulig eg gjerne er noe mer inne i bloggverden enn deg, eg vet ikkje, men mangen ganger så klasker haka mitt rett i tastaturet når eg ser hva andre kan kommentere hos enkelte! Eg skjønner ikkje etter beste evna hva som kan få et menneske til å skrive disse tingene!

Her snakker me også om voksne folk!?? Fy, men de må ha et VONDT liv som klarer å lire ut av seg så mye fælt, hvor får de det i fra?? Bloggerene dette gjelder får ofte høre at såpass må de tåler fordi de utleverer seg og de provoserer, ok de BER om det liksom?? Vel, hvis du leser en del av bloggene som finnes “der ute” så er det en viss forståelse for at en del rett og slett blir forbannet, men da burde man jo bare klikke seg ut ikkje klikke seg inn igjen. 

Når det er sagt så lurer eg egentlig på hva som er så utrolig provoserende med en Strikkeblogg(er)?? Å ja, det kommer noen kommentarer til meg også som det formelig ryker av!! For å si det sånn så ser eg ingen vits i å Godkjenne de i det hele tatt! Kommer slettes ikkje noe godt ut av det! Men det som er, når det kommer slike negative kommentarer eller meldinger, hvorfor er det slik at uansett hvor mange positive og herlige kommentarer man får så er det likevel den negative som vinner, for å si det sånn…?? Det er DEN man kan gå å tenke på! Hvorfor er det sånn at me lar de negative meningene til en person som man sannsynligvis ALDRI har sett påvirke oss i en så stor grad? Selv eg som stort sett er positiv har noen ganger problemer med å overse det negative…Noen ganger så stikker det ganske mye og eg tenker

“Søren heller, for et idiotisk menneske”!!

Eg spør ofte meg selv hva som er SÅÅÅ provoserende med meg?? Eg som stort sett bare strikker! Ja for vemmelige kommentarer kommer også på rene strikkeinnlegg, enten det dreier seg om garn, oppskrifter eller mitt eget strikketøy! Ta f.eks det siste innlegget mitt, Flamingoen…skulle ikkje tror at det var noen grunn til å være vemmelig der…eller har eg misforstått NOE?? Den ene kom t.o.m på SMS!! Melding var omtrent slik som dette; “Kan du sende meg oppskriften på denne jakken pr mail?” Først tok eg det i grunnen som en spøk og svarte bare at “Dessverre, men denne jakken har eg designet selv og eg har kun noen notater og det eg har i hodet, så beklager” Å du salte petter, ja noen kan virkelig bli forbannet! Vedkomne mente omtrent at hun hadde krav på denne oppskriften da hun ikkje kunne finne noe lignende og mente at når eg ellers lekte generøs så kunne eg i det minste dele den når eg la den på bloggen + den var jo liksom GRATIS!! Tja, eg får vel bare ta det som et kompliment for at hun i allefall likte jakka mi! *ler*

Ellers får eg høre at eg må ikkje tro eg ER noe fordi eg har fått noen sponsorer..??..vel, eg har i grunnen aldri trodd at eg var noe da, men men, ja og eg må se å slutte å fremstile familien min for å være SÅ perfekt! Vel, i mine øyne så er min lille familie perfekt på sitt vis 🙂

For å si det sånn, i min lille naive(??) boble så syns eg slike kommentarer er HELT meningsløse! Lurer på hva utbytte er for vedkomne? Hmm har egentlig bare konkludert med at vedkomne kan ikkje ha det særlig godt…med seg selv.

Selv i det virkelig liv er det så negative mennesker som får lov (?) til å spre eder og galle hvor enn de vandrer og mangen blir trykket ned og tar ting til seg og det er så trist og ikkje minst vondt! Eller, egentlig er vel ikkje slike mennesker negative? Nei, de er rett og slett ONDE!

For å si det sånn, når det kommer slike vemmelige kommentarer på f.eks mine innlegg på FB da pleier eg å svare på en ganske fin måte og så pøser eg på med masse smilefjes! Noen ganger kommer det ikkje noe mer fra den personen, andre ganger bare spinner h*n videre og det blir bare styggere og styggere, da sletter eg i så fall kommentarene (Hvis det er mitt innlegg) fordi eg syns ikkje det er fint at slik blir liggende. Kanskje det kan være et triks i steden for å starte å krangle?? Ja og bare øse ut av seg masse hjerter og smilefjes og ønske personen en GOD dag? Tror faktisk personen da blir tatt litt på senga! Det er garantert mangen som slenger med leppa bare for å starte en diskusjon eller krangel hva er da det verste som kan skje?? Åååå det måtte vært irriterende å da bli overøst med smilefjes *ler*

Det er enkelte strikkerelaterte grupper hvor det er mer heftige diskusjoner enn andre så kanskje me bare skal inngå en pakt? Neste gang det skjer, send en god klem og et smilefjes til vedkomne haha

Men, EGENTLIG? Hvorfor inni helsikken er det så mye stygge diskusjoner i Strikkegrupper??
Tror aldri eg kommer til å skjønne det…Eg mener strikking burde bunne i bare kos og glede!

Noe det i allefall er her i min deilige StrikkeBoble 🙂
Det er bare å stikke innom 🙂

HA EN STRÅLENDE
STRIKKELØRDAG!


Regnet plasker ned ute så det er bare å innta roen 🙂

 

Go`klem fra ei Forundret Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

9 kommentarer
    1. Jeg ser aldri slike diskusjoner noen grupper, jeg. Og det tror jeg skyldes at jeg har satt varselinnstillingene sånn at jeg kun ser innlegg som venner er med i. Og jeg har ingen venner som oppfører seg stygt og frekt.
      Når jeg ellers ser innom en gruppe er det fordi jeg spør om noe, så jeg har ingen anelse om hva som skjer -like godt
      Så det er vel derfor jeg blir skånet fra «stygge»kommentarr.

    2. Så enig og godt skrevet. Delte dette… Ønsker deg en knakende god lørdag…🙂❤

    3. Blir helt matt av slikt. Hva folk får seg til å si. Før i tiden tok jeg alle mulige negative vibber innover meg. Dagene gikk i å tolke og retolke både meg og de som pøste ut med negativitet. Nå har jeg lært meg teknikker som gjør meg tryggere. Og dagene er jo Sååå mye bedre med positivitet, oppmuntring og fine smil😊

    4. Heisan!
      Kan ikke begripe at folk kan ha glede av å skrive så mye negativt om/til andre… Har de ikke annet å holde på med…? Er helt enig med deg; dersom man blir irritert på noe som står skrevet i en blogg, så er det bare å klikke seg vekk derfra…!
      Nei, man kommer lengst med å prøve å være positiv. Det å finne glede i de små tingene i hverdagen… Det er i alle fall min erfaring…
      God helg til deg og dine!

    5. Ja , kan du tenke deg at noken orka å gå rundt å vere berre negative..
      For å sei det akkurat som det er, så trur eg at eg hadde gått under ,
      om eg skulle ha gått rundt og hatt bare negative tanka.
      Mykje kjekkare å vere positiv 😍👍😍
      Fortsatt god strikkehelg til deg, og ein stor klem ❤️❤️❤️

    6. uff, voksne folk kan oppføre seg utrolig lavmål enkelte ganger. Men enig med deg, er bare å snu det andre kinnet til å pøse på med smilefjes 🙂 At du ( endelig ) har fått sponsorer, er bare på sin plass, du er en berikelse for oss strikkere. Har tatt deg på kornet og kommer innom en dag i høst, vi har jo snakket sammen før , men det er lenge siden 🙂 Det var forresten jeg og ei dame fra Nord som var linselus i Aftenbladet under den første strikkehelgen du arrangerte ..du har sikkert det utklippet 🙂 ha en forsatt fin helg 🙂

    7. kjerstin: Vel, det kan jo høres ut som me kan ha mye å drøse om! Blir jo ganske “forveden” nå altså hehe Som sagt, er stort sett hjemme og kaffi, ja det er det alltid på kanna her i stua 🙂

    8. Det er noen mennesker som dyrker det negative i livet sitt, og da blir det deretter….
      Drit i stygge kommentarer, heldigvis kan man slette og trenger ikke godkjenne….
      Og selvfølgelig skal du tro du er noe. Hallo!!! Man skal tenke og tro godt om seg selv!

    9. maiken: Nemlig! Eg vet eg er flink på det eg gjør, men det er ikkje det samme som om eg er bedre enn andre for det er eg ikkje og eg føler heller ikkje eg uttrykker det 🙂

Siste innlegg