LEKKER KJOLE I DEILIG MYKT GARN – GRATIS NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

Designet av Kari Haugen/ House Of Yarn

 

Åååå eg kjenner ei Tulle eg…er sikker på at du også kjenner ei? Ja for nå fikk eg AKUTT lyst til å strikke kjole!! Det er en stund siden eg nå strikke barneklær, er i grunnen litt redd for å starte for da har eg det gående og det ene prosjektet etter det andre kommer til poppe opp på pinnene mine! Det er som du gjerne har erfart veldig avhengighetsskapende å strikke barneklær! Det ene slår det andre ihjel for det er SÅÅÅ mye kjekt + at det er en kategori hvor du virkelig kan
leke deg med masse farger!!

Denne kjolen er helt perfekt til en bursdag, men den er også SUPER til barnehagen!! (JA, eg elsker kjoler til barnehagebruk!) Amira gikk stort sett i kjoler i barnehagen hun, i allefall når hun hadde muligheten til det. Barn bør, ja hvis de bryr seg, få bestemme selv hva de skal ha på seg 🙂
Om ikkje fargene alltid matcher så er det faktisk en god trening på å lære!
Etter hvert blir det jo forhåpentligvis bedre!

Kan jo fortelle en liten sann historie:

Der me bodde før var barnehagen til Amira kun et par 100 m fra leiligheten vår. En morgen våknet me av at telefonen ringte, klokka var ikkje halv 8 en gang! Det var barnehagen som ringte!! De lurte på om me var klar over at Amira hadde kommet dit i ført lang nattkjolen, støvler og sekk på ryggen!! Guri land, DEN følelsen eg satt med der og da kan ikkje beskrives!! De sendte henne hjem igjen slik at me kunne stelle henne skikkelig og få i henne frokost. Amira var litt fornærmet da hun kom for hun ville bare at me skulle få sove litt! + hun hadde tatt på den fineste kjolen hun eide! (Prinsessenattkjolen!), ja hun hadde jo t.o.m gredd håret sitt! Me måtte jo skryte litt av henne for helt egentlig så hadde hun jo vært flink og virkelig bevist at hun kunne ordne opp hehe

Du kan trygt si at me har ledd mye av dette i etter tid 🙂

 

Designet av Kari Haugen/ House Of Yarn

Kjolen er strikket i BABY ULL (Vanvittig mange deilige farger!) – Dette er 100% Merino. Liker du bedre
å strikke i “vanlig” ullgarn så er
ECO BABY ULL et godt alternativ 🙂 Dette er også i mangen deilige farger, ååååå nå spinner i allefall MITT hode kan du trygt si!

Husk å sjekk strikkefastheten din slik at kjolen ender opp i passe størrelse! Her skal du ha 28 m/ 10 cm, får du flere enn 28 m skift til tykkere pinne og har du færre enn 28 m,
ja da skifter du til tynnere pinner 🙂

For å se kjolene i andre farger, ja da kan du ta en titt HER!

 

LISA SJØGRØNN KJOLE
Bildene over
Str 2-4-6 år
GRATIS Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

I dag er det litt sånn sommerfugldag! Ja det kribler ganske godt o magen med tanke på morgendagen!! Eg er sååå spent på DibHassan sine vegne som starter på videregående i morgen! De skal starte kl 9, men han skal ta bussen han skal ta til vanlig, altså kl 07.10!! Hvorfor spurte eg?? Jo fordi han vil tidlig ut, ha god tid + at han da kan vandre litt rundt på skolen og gjøre seg litt kjent 🙂 Skulle jo egentlig tro at han heller ville ha sovet litt extra, men neida, han er nok mye mer spent enn hva han gir uttrykk for hehe

Eg er mest spent på hvordan logistikken kommer til å gå opp ut over høsten! Heldigvis er det bare trening på onsdag denne uka så da får me kjørt inn skolen først og sååå gjelder det å få timene til å gå opp fra uken etter når full trening kommer i tillegg! Tja, eg trooor det kan bli travelt ja, mest for hans del fordi han skifter lokaliteter ang trening og da passer det supert med bussen 🙂 Blir bare mer og mer selvstendig nå altså og plutselig er han vel gift og har 3 unger!!

Hverdagen starter jo litt i dag da for i ettermiddag skal han på instruktørmøte med Taekwondo`en og eg skal jo smøre matpakke! Jammen godt eg husket det da me handlet på fredag så nå er det noe mer skolematvennlig mat i kjøleskapet og matboksen er hentet frem 🙂

Annet som MÅ gjøres i dag er å tømme hele 3 stativ med klær som står i gangen for der etter å vaske buksene til Dib haha Har for det meste gått i pysj og shorts i sommer 🙂 Blir litt travelt, han skal kjøres på møte og et par timer senere skal Amira hentes på flyplassen! Hun har forresten hatt ei skikkelig koselig helg i hovedstaden 🙂 Kjenner eg misunner henne ja…savner ennå Oslo etter at me bodder der noe år. Kanskje eg få sjansen/muligheten til å reise dit i november!?
Ahaa det hadde vært gøy!

Inni diverse gjøremål så skal eg også STRIKKE, selvfølgelig skal eg det!! NÅ er eg endelig i gang med beina på Flamingoen så nå kan eg bare forholde meg til 2 farger,
men det blir noen nøster likevel 🙂

Jaja, best å bare svinge seg rundt for dagen går fort nok som det er!!

KOS DEG OG HA EN SKJØNN
SØNDAG! LAD OPP GODT!

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg