STRIPER & RILLER I EN DEILIG KOMBO – STRIKKEOPPSKRIFT

Reklame | House Of Yarn

Designet av Anne B. Hanssen

 

LOVE IT! I et deilig plagg som dette kan det neppe bli bedre, eller hva?? Riller OG striper!! Woop Woop!! Bare det at den er strikket i svart og hvitt er jo fullstendig Lovely!! Oh MY! Jaja, bare for å nevne det, den er også strikket i ren alpakka……Nei nei denne hadde jo bare vært helt KONGE nå når det snart skal bli kalde og Uuulende kweller! Hva med med at par skikkelig “sægge”sokker i garnrestene?? Ja det blir jo i så fall sokker som du kun har på deg når du sitter der å strikker og koser deg! Mmm det kan eg virkelig anbefale! Alpakkasokker er det herligste, litt store og lange sånn at du tar de uta på pysjbuksa og dytter de litt ned – HELT PERFEKT 

Eneste eg er skeptisk til er at den strikkes i 100% alpakka, her hadde eg nok valgt litt blanding(?) Min erfaring er nemligen den at rene alpakkaplagg kan lett sige og komme ut av fasong når det er ren alpakka (Spesielt når plaggene er store slik en jakke blir) Garn eg kan foreslå til både jakke og evn restegarnsokker  er f.eks DETTE DETTE(<–Deilig hvis du klør lett)
DETTE DETTE DETTE DETTE DETTE

 

 

Designet av Anne B. Hanssen

I følge designeren selv er dette den enkleste jakken du kan strikke og ALLE som kan strikke, ja enten du er proff eller nybegynner kan bare kaste deg over!! Ingen vanskelig masker eller teknikker! Det er heller ingen søm! Ahaa hvor herlig er vel ikkje det da?? 0 montering er jo det beste!! Den strikkes nedene i fra og opp, helt sømløst altså foruten noen cm`er under hvert erm!

Du strikker den frem og tilbake opp til hvor du slenger ermene inn på pinnen, og kragen?
Ja den strikker du samtidig som alt det andre! Vettu?? Det kan faktisk ikkje bli enklere enn
dette så finn de 2 gladeste/fineste fargene du vet og hiv deg rundt!
Klart du trenger en deilig og myk jakken til vinteren!

 

 

CARDAMOM
Bildene over
8 Størrelser
Fra 82 cm til 118 cm rundt brystet
Fra 58 cm til 66 cm i hel lengde

* * * *

Vettu?? Et skikkelig A-menneske, ja det tror eg aldri at eg kan bli uten at det gjør VONDT!! Ali hadde alarmen på kl 6 og eg registrerte så vidt at han forsvant ut av senga, eg hadde alarmen på 6.15 og eg husker IKKJE at den ringte!! Kvart på 7 sto Ali i døra og lurte om og når eg skulle sto opp! Eg var hinsides denne verden og kjente bare at eg var sykt irritert og kunne ikkje forstå hvorfor han maste så inni hampen! Etter hvert sånn sakte, men sikkert gikk det opp for meg at det var skolestart!! Nei, eg trenger ikkje stå opp fordi eg skal kle på han DibHassan, men eg syns det er bra når i allefall en av foreldrene står opp og ser ungen sin før de forsvinner ut døra for en lang dag på skolen. Det er noe med det å si “Ha det og ha en fin dag” til ungene før de går 🙂
Det rakk eg akkurat da eg etter hvert klarte å sige ut av senga 07.15!!

Dessuten syns eg det er bedre å starte dagen tidlig og heller bare ta en kwil på sofaen om det skulle bli for tøft ut over dagen 🙂 Det er ikkje nødvendig at begge står opp, men en bør være våkne. Ha et overblikk at det som skal bli med ut dørene blir med 🙂 Men igjen, DET er oss 🙂 Ali har de siste 10 årene, dvs hele barne og ungdomskolen stått opp med Dib, laget frokost og kjørt han på skolen. Eg kan ikkje kjøre ut så pass tidlig derfor var dette naturlig, men nå når Dib tar bussen kan også eg bidra litt 🙂 Og det beste med dette? Eg får jo en kjempelaaaang dag!!
Mer tid til strikking! JuHuuu

Før eg la meg i går (som forøvrig ble alt for sen!) fikk eg festet ca halvparten av trådene på siste halvdel av Flamingoen så før eg kan strikke i dag skal resten festes! Er glad for at eg har festet etter hvert, men nå har eg egentlig strikket et godt stykke uten å feste! Tenkte å få ferdig alt det rosa først og nå har eg kun svart og grått å forholde meg til 🙂

Tja, eg må ned på apoteket en kjapp tur så når eg nå har ryddet/ordnet litt slik eg pleier får eg det gjort! Etter på har eg en lang og deilig dag foran meg + at Ali skal lage fiskeboller i hvit saus!
Woop Woop!

KOS DEG OG HA
EN SKJØNN DAG!!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Hei. Takk for fin blogg med masse fine anbefalinger av mønster og garn:) Og takk for at du tar med noe annet enn alpakka, også for oss som klør av det, også! Lurte på – Knit at home merino/bomull blandingen – har du noen erfaring med den? Holder det seg bra? Siger det?

    2. Eg har strikket noen merino gensere og de siger, spesielt i vask så eg. Legger de forsiktig ned til tørk uten å dra. Dette var merino ex. Fine.

      Eg har strikket litt smått av merino bomull bare for å prøve og det kjennes mye bedre ut i forhold til å holde seg ??

Siste innlegg