SOKKER ER GØY! – SVENSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Erica Guselius

 

Ganske mangen har i grunnen et Hat-Elsk forhold når det kommer til sokkestrikking, mulig du kjenner deg igjen? Selv har eg det veldig i rykk og napp, de siste årene har det om eg skal være heeelt ærlig vært veldig dårlig på sokkefronten! Men, aldri har eg før hatt så mange nye ullsokker før! Haha “Fant Opp” en helt ny metode når det kom til å skaffe seg sokker hihi Du ser det, titt og ofte, ja sånn inni mellom hadde ikkje mor mi noge kjekt å strikke på og hun liker å strikke sokker. På den andre siden er hun i en alder hvor “Det holder med 2 par selv” så da har eg fòret henne med Opalgarn og etter 3-4 dager har eg fått nye sokker! Smart, ikkje sant??

Sånn egentlig syns eg det er kjempegøy å strikke sokker, det går rimelig kjapt og så har eg et HAV av gøyalt garn eg kan bruke, men eg lider litt av Sokk2Syndrom om eg kan si det sånn…Ikkje har eg fått det til å fungere med å strikke Sokk2 først heller og ikkje syns eg det er noe ok (BARE DILL!) å strikke 2 sokker samtidig med Magic Loop…Eg må virkelig bare være innstilt på at NÅ skal eg strikke sokker for da går det greit, men det er en stund siden
eg hadde motivasjonen sist…*Elsker ullsokker*

Vettu ka?? Nå sitter eg her å LYVER jo!!! Eg har jo nylig strikket sokker!?!? Ja i år faktisk! Koss kunne eg glemme det?? Det må være fordi det var til en skikkelig GOD sak at det fungerte,
ja fine ble de jo og, bare se
HER <— Gratis Norsk Strikkeoppskrift på skikkelig raggsokker!
(Egen oppskrift)

 

FÅRBACKEN
Bildet over
Fra størrelse 1 år —> Voksen
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

 

Designet av Erica Guselius

Stilig RetroSokker!

 

ANNA
Str 36 –> 40
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Onsdag er i grunnen en fin dag det, halvveis i uka og man kan egentlig si at “I morgen tar eg helg”! Ja, eg har jo flere ganger sagt at eg er mesternes mester på å lage LANGhelg -følelse og eg tror muligens eg må gjøre det denne uka for DibHassan har VIRKELIG hatt laaange slitsomme dager. Dagen i dag blir i grunnen den lengste for han så da trenger han en langhelg. I dag er han hjemme ca halv 4, da blir det middag og litt avslapping før han skal på treninger med NM-Laget fra kl 18-22!!! Denne uken har han faktisk lagt seg i 23 tiden, noe som for han er tidlig hehe Han har vært totalt skutt, men, vil man noen vei med det man driver med, ja da man ofre litt på veien og han er ganske så målbevisst om dagen! Håper virkelig han får uttelling i november!

Sjøl skal eg bruke denne dagen til OPPLADING! Brrr i kwell skal me gjøre noe eg egentlig ikkje syns er noe greit!! Nemlig Foreldremøte på skolen til Dib, sånn felles møte med foreldrene for alle på VG1 og etterpå skal det visst nok være klassevis…Nop, eg liker det IKKJE! Eg har ALDRI misset en konferanse, men et sånt foreldremøte? Jo det har eg skippet…Fikk uansett tilsendt utdrag av møte + eg har i alle år hatt god kontakt med Dib sine lærere, dvs det har ikkje vært et problem. Vel, eg får se ut over dagen hvordan det lager seg tenker eg, vurderer å ta en telefon til skolen bare for å høre om de vet ca hvor lenge det varer, noe som er for meg veldig greit å vite! Det å sitte på et slikt møte og ikkje vite hvor lenge man skal sitte der er det aller verste!!

Tror eg belager meg på å bare strikke eg, men først skal eg ta en hurtigvask på maskinen med sengetøy som eg glemte ut i går….*Meg selv i et evig nøtteskall*

KOS DEG OG HA EN
HERLIG OG PRODUKTIV DAG

Go`klem fra ei noe Tvilsom Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #pattern #svenskstrikkeoppskrift #sokkestrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg