TIL DEG SOM ELSKER Å HEKLE

Designet av Lydia Tresselt

Hvis du virkelig setter pris på det å hekle så er dette ABSOLUTT noe for nettopp deg! Du må virkelig kunne KOoOSE deg sammen med heklenåla og du bør ha en smule tålmodighet, men DU trenger ikkje være en superhekler ei heller en proff for dette er nemligen slettes ikkje vanskelig! Det eneste du egentlig trenger å kunne er FASTMASKER! I ny og ne dukker det gjerne opp en løkkemaske eller no, men da skal eg LOVE deg at Lydia Tresselt har en grundig forklaring på hvordan dette gjøres og ALT dokumenteres også med bilder! Dette er de mest PERFEKTE hekleoppskriftene eg noen sinne har benyttet meg av og eg elsker de!

Alle oppskriften er nå også på dansk+ flere andre språk
(Eg bruke kun de engelske og de er superbra!)

CHRISTMAS XMAS
Bildet over
3 figurer i en oppskrift

 

 


 

Designet av Lydia Tresselt

LALYLALA HONEY BEE
 

Lydia Tresselt

 

Disse, eller ALLE figurene kan brukes til mye! Eg har mine som pynt på ei hylle i stua, disse noe mindre Julefigurene er SUPRE som Kalendergaver til de som vet å sette pris på arbeidet, det kan være noe du henger på Julegavene som en extra gaver og ikkje minst
passer de supert til å henge på treet 🙂

WINTER
3 figurer i en oppskrift

 

Designet av Lydia Tresselt/ Heklet av Vibbedille

Eg oppdaget de første oppskriftene som kom i 2012, kjøpte nesten alle de store figurene og eg ruget på de ei stund før eg sommeren 2014 satte i gang! Åååå fy søren for et nydelig hekletøy! Ja dette var virkelig nytelse! Etter en del prøvelapper falt eg for (IGJEN!) å bruke Holst Supersoft! Heklet med enkel tråd og nål nr 2 mm! Det ER tynt, men det var ubeskrivelig deilig
og det hele ble så lekkert!

Både Dragen over og Lammet under har eg heklet, brukte ei lita uke på en om gangen. Det var sånn at det nesten var umulig å legge fra seg arbeidet!

DIRK THE DRAGON
 

 

 

Designet av Lydia Tresselt/ Heklet av Vibbedille

Lammet over består av veldig mye boblemasker, men slapp av for den er grundig forklar og ikkje vanskelig! Kan gi deg et stalltips og DET bør du følge: Det er mye tekst i disse oppskriftene og da leser du linje for linje og gjøre akkurat det som står. Hvis du syns noe virker rart, ja da har me lett for å tenke slik: “Jaja, men det ser bedre ut om eg gjør sånn for det har eg gjort før!” IKKJE tenk sånn for ALT er nøye planlagt i oppskriften!! Ikkje tenk selv, bare godta det som står og stol på at det blir bra! Du bør være NØYE for å få de riktige inn/ut svingene som gjøre at du formhekler hele figuren. Pass også på at du hele tiden har riktig antall masker på runden
Antallet oppgis hele tiden underveis).

Som du nå har skjønt så råder eg deg til å kaste deg over en aller ALLE disse figurene, eg skal love deg at du kommer IKKJE til å angre!! ENJOY og KOoOSE deg sier eg bare 🙂

LUPO THE LAMB

VIl du se flere FANTASTISKE oppskrifter fra Lydia Tresselt??
Ta MÅÅÅ du ta turen innom
HER! NÅ bør du gjøre det! JALLA!

 

* * * *

Ahaa nok en FRIDAG!! I allefall på meg, Ali skal bake pizza han og hva mer han har planer om aner eg ikkje! Eller, stuedøra ble ferdig i går så den skal på plass og DET skal bli herlig! Eg setter pris på å være alene i stua et par timer til dagen og det er IKKJE det
samme når det ikkje er en dør å lukke!

Den eneste som virkelig har satt pris på at den døra har vært borte er MILO!! haha Når døra er lukket kan du banne på at han skal på kjøkkenet, slipper han ut på gangen, eg lukker døra, setter meg ned, tar opp strikketøyet og DER, ja så hyler han og skraper på døra! Sånn kan det holde på gaaanske mangen ganger i løpet av en kwell…Noen ganger skulle eg ønske me hadde ei lydløs svingdør, ELLER ei kattedør i veggen!! Kanskje eg skal tipse Ali om det?? *ler*

Fikk faktisk strikket noen ruter i går og eg har KUN planer om å fortsette på nettopp det!! Har OVERHODET ingen planer om å utfordre meg selv med noe i dag No No No! Utover kwellen i går ble eg en skikkelig kvalm Amøbe så formen er litt “så der” kan du si, men strikking skal eg nå alltids orke 🙂 Har også et par gaver eg skal pakke inn for i morgen er det bursdag! DOBBEL t.o.m! Du husker gjerne lille skjønne Trym som både titt og ofte poppet opp på bloggen her før? Ja han du, han er blitt skolegutt + han har blitt storebror til Alma Sofie og BEGGE 2 har bursdag! Han blir 7 og hun 2 🙂 Garantert at det blir skikkelig koselig se de begge 2 🙂

Et lite avbrekk i en ellers sløv helg 🙂 Regner med at han Ali står å maler dør
i morgen så mulig det bare blir ungene og meg 🙂

Nå blir det først en tur på badet og fikse på det der håret mitt sånn at eg ser ut som et menneske i morgen, på med koseklære og VOLÀ; Strikkings! Jupp! Amira er på jobb og DibHassan er ute med venner så det blir nok en rolig lørdag, passer meg fint 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN LØRDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #pattern #hekleoppskrift #danskhekleoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #blogglisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg