EN GNOM LEVER HELE ÅRET!

Designet av Sarah Schira

Ja eg elsker Jula og eg pynter fult opp med rødt f.o.m 1.desember! Julenissen, Fjøsnissen, Fjompenissen m.m er absolutt mine favoritter, men så har du Gnomen da?? Hva med han? Har i grunnen pleid å se på han som en type bitter nisse? Etter hvert har han fått mer og mer innpass og han er faktisk ganske morsom der han står å humrer med lua ned på nesa 🙂 Har blitt en del Gnomer i løpet av årene og eg syns de er gøy å strikke, egentlig ganske enkle siden man bare kan trekke lua over nesten hele ansiktet 🙂 Her for litt siden la eg ut DISSE GNOMENE, men fikk en del tilbakemeldinger på at de var noe dill å hekle så da tenkte eg at disse kunne være en enklere variant! Tøffe for det om 🙂

NEVER NOT GNOMING
Bildet over
Str Ornament, Medium og Large

 

 

 

Designet av Alan Dart

Denne oppskriften var en av de aller første eg prøvde meg på som fersk strikker av engelske oppskrifter! Fy søren eg var stolt da den første Gnomen var ferdig montert! Ikkje var de vanskelige heller og etter hvert har det blitt ganske så mangen 🙂 Snåle typer som eg digger 🙂

JULTOMTAR & TEENY TOMTE
Str Small, Medium og Large

 


* * * *

Mmm var ganske kaldt da eg la meg i går, ja på fredag også faktisk for eg måtte slå til med 2 dyner igjen! Eg har aldri sovet sååå lenge med kun en sommerdyna som i år, men nå begynner det virkelig å bli kjølig ja! I natt da eg la meg var det KUN 9 grader! Da er det lov å fryse litt! Det er så herlig å ha 2 tunge dyner på seg, eg måtte virkelig øver meg for å akseptere kun 1 tynn dyne i sommer! Eg liker når eg kan snu meg under dyna UTEN at den følger etter hehe Minnes en TEST Ali og eg hadde for flere år siden da eg fikk viljen min om å prøve ut ei DOBBEdyne! Hmm noe av det dummeste eg har funnet på! Har heller aldri vært så kald på ryggen før hehe Nei, skulle me hatt dobbeldyna måtte me hatt 2 stk i seng og da er vel vitsen borte?? Var slettes ikkje noe behagelig i det hele tatt! Den fungerer nok best for de som konstant sover i skje vil eg tro?? Går fint å sovne i skje, men hallo? Med en gang Lukkeøye blander seg inn så går både armer og bein bananas for å komme seg fri så ja, det er best med 2 enkle, tunge gåsedundyner 🙂

Våknet jo også utrolig tidlig, ikkje av alarm, men av MILO! Han var blitt stengt ute i natt og sto under soveromsvinduet vårt og HYLTE! Stakkars han var iskald og dassvåt! Pakket han inn i et stort håndkle og ga han mat før eg i det hele tatt fikk kaffi i koppen! Han er jo babyen min og nå ligger han å sover så søtt i gyngestolen med alpakkateppe på seg <3

I dag skal me også ut! Lenge siden me har vært i selskap en søndag, men i dag blir det dobbel bursdag og det blir nok kos 🙂 Frister egentlig ikkje å gå ut i dette regnet, men pytt pytt

Frem til da tenkte eg å bare strikke før eg må fikse meg litt mer enn vanlig, vil tro eg får innviet noe av alt eg strikket i det siste for det er ingen varme ute og da passer det fint med ull 🙂

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPET SØNDAG

Go`klem fra ei litt frysen Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #jul #gnom #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg