RETROSTRIKK TIL BARN – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Processed with VSCO with kp9 preset

Designet av Elisabeth Kvalvaag

Noe som pleier være veldig populært blant de små er jakker med knapper! Hvis knappene i tillegg er morsomme, ektra fine eller no, jo mer spennende er det å kneppe de opp og igjen, om ikkje annet er er det god trening for finmotorikken hehe Å strikke jakke med mye mønster til de små er helt overkommelig samtidig som du kan leke deg med farger for her kan alt bli fint!

Jakken strikkes nedenfra og opp, ermene settes på pinne og det felles i rundfelling, fronten klipper du opp til slutt slik at jakken kan strikkes rundt og rundt, noe som er en fordel siden det er mye mønster 🙂 Denne jakken er strikket i Pickles Mjuk Merino så dette er både nytelse å strikke og ha på seg 🙂 Strikkefastheten på jakken er 22 m så du har et eldorado med garn du kan velge i for 22m er vel egentlig en av de enkleste fasthetene å forholde seg til 🙂 Strikk den i vanlig ull, merino, alpakka eller f.eks bomull? Ja, valget er bare ditt 🙂


RETRO BLOMSTERJAKKE
Bildet over
Str 1 – 12 år
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

 

Ok, det var denne stua da…Ali fortsatte å male vindusveggen da han sto opp halv 7 i dag siden den var påbegynt allerede i går da vannet kom! Pilen indikerer hvor vannet kom inn og mest sannynlig så er det fra sluken på terrassen over. I fjor skiftet kommunen den ene takplata som du ser, det var den som var mest skadet pga vannet som hadde stått å drypt/rent i et par 3 år…Formannen i Sameiet tok affære fra morningen av i dag og allerede i formiddag ringte de som sagt fra Forsikringen og de kommer i morgen kl 12 så ser eg jo for meg at
dette kommer til å gå slag i slag!

Eneste me har igjen i stua er å male den veggen bak Tv`en og så taket. Heldigvis så startet ikkje Ali på den veggen, men siden den og taket skal være i kontrastfarge tok han heldigvis alt det hvite først 🙂 Nå håper eg bare en gang for ALLE at den veggen blir ordnet! Krysser i grunnen fingrene for at ikkje må rive HELE veggen helt gjennom!!! På baksiden er det et massivt svært skap med 30 tonn klær og DibHassan sitt rom, da blir jo hele jobben enorm også for oss, for å si det sånn…Rommet er veldig fint, skal male en annen farger der inne, det har ikkje hastverk egentlig, men tar de hele veggen gjennom ja da må me jo bare kjøre på liksom….
*Krysser fingrene*

Akkurat nå har eg et par timer for meg selv! Eg har ryddet og laget middag(!!!) i dag så når Ali var ferdig med veggen og listene rundt vinduet matet eg han og puttet han i seng! 10 min etter kom Dib inn dørene, da sto eg klar med middag til han! Han hadde kun 20 min før han skulle avgårde på trening så det gjaldt å være effektive! Niesa vår (som også trener TaeKwonDo) hentet han for de skulle trene sammen. SÅ ja, når han var ute av døra bare dalte eg ned i Go`stolen og skal prøve å koble ut! Tok på meg pysjen like godt eg for å prøve å hente inn HELE roen 🙂
Amira er snill å henter han på trening kl 21 🙂

Inn i mellom i dag har eg heldigvis fått strikket litt så nå skal eg bare dure i vei for NÅ vil eg har den der ryggen ferdig, men uansett hvor fort eg strikker så er det ALLTID ei rille til og så ei til, tar aldri slutt med riller!! Er såååå GLAD for at ermene er glattstrikk og det skal bli en drøm å kun ha 1 nøste å forholde seg til haha Nevnte eg at eg ALLEREDE har NOK en lignende jakke i hodet?? Oh Yes, men MASSE nøster i Intarsia Teknikken….Tror eg er hekta rett og slett!
Men ja, det kan anbefales!!

KOS DEG OG HA EN
PERFEKT KWELL

Go`klem fra ei litt Sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg