ER DU NYBEGYNNER I STRIKKING? FLOTTE, ENKLE OG GRATIS OPPSKRIFTER

Designet av Hanne Katajamäki

Du? Husker du den aller første Julegaven du strikket? Eller, gave generelt? Husker du stoltheten du følte da du satt spent å så på at mottakeren åpnet gaven?? Ååå ikkje sant det er en ubeskrivelig spennende følelse? Man trenger slettes ikkje være et barn for å føle på den, ennå, etter mangen år med strikkepinnene kjenner eg på den følelsen når eg gir bort en gave. Det er greit at man gjerne selv vet at det man har strikket er fin og ordentlig strikket, men spenningen er jo knyttet til OM mottaker liker den og om gaven i det hele tatt vil bli brukt!

Derfor tenkte eg at det var dags igjen å finne frem noen veldig enkle, men likevel lekre strikkeoppskrifter som fint en helt fersk strikker kan strikke OG gi i gave! Alt du trenger å kunne i grunnen er å legge opp, strikke rette og vrange masker 🙂 Hadde ikkje det vært skikkelig KOSELIG å kunne strikke OG gi bort sin aller første Julegave i år? Ja og være stolt av den?? Eg UNNER deg den følelsen av hele mitt hjerte så sett i gang og strikk 🙂

 

RUISTA RANTEESEEN
Bildet over

 

 

 

 

 

Designet av Margaret Bloom

I CARRY YOUR HEART MITTS
Str medium Dame

 

Designet av Veronica O`Neil

BOROUGH
Str Medium og Large

 

Designet av Susanna IC

BONBONS

 

Designet av Rachel C

TE ARA FINGERLESS MITTS
Str Small, Medium og Large

 

* * * *

Njaaa, dagen startet med sol og det var ganske godt og varm, Nå? Nå ØSER det ned og det blåser! Ja det blåser så pass at eg fikk Sms fra Gjensidige om å rydde bort alle løse deler ut!
Da blåser det!

Det gjenstår jo å se hvor mye vann som kommer til å komme nedover veggen i løpet av kwellen!! Kl 12 kom det en mann fra Polygon for å inspisere vannlekkasjen me har og han syns det så ganske greit ut, litt feil ordvalg for vannlekkasje er ikkje greit, men du skjønner? Det som nå skjer er at han trenger bare å få godkjent dette hos forsikringen før de kan “hamre løst”! Dette kunne dessverre ta opp til et par uker!!! Eg sa jo at eg syns det hørtes lenge ut spesielt om det skal regne slik som nå! SÅ ja, me må nok forberede oss på at me må til med å “tette” det me kan med håndklær for å begrense skaden.

Når så de åpner tak/vegg må de lokalisere skaden, når skaden er lokalisert er det Forsikringen til Sameiet som må fikse den før Polygon igjen fikser vegg/tak. Han sa at det som kan ta tid er å virkelig lokalisere selve skaden og at Sameiet jobber kjapt for å få den fikset, så hvis dette drøyer er det vår jobb å purre og mase på Sameiet om det ikkje går kjipp kjapp. Me måtte UANSETT regne med noen uker når de først satte i gang fordi “ting” måtte tørke…
Så ja, da ble det virkelig full stans i oppussinga!

En skikkelig strek i regningen, men på den andre siden så er me NESTEN ferdig i stua og stua har vel aldri vært så ren og fin som nå så dette skal me kunne overleve!! Som eg sa tidligere er jo det verste som egentlig kan skje at de må gjøre en massive riving av vegg/tak slik at rommet til DIbHassan blir ubrukelig til å sove og oppholde seg i…DA har me et problem ja! Vel, igjen; Eg velger å ta dette med et SMIL hvis det går an for må det vel til slutt blir gjort en skikkelig jobb?? Det er ingen problem å være i stua enn så lenge så
eg håper me er heldige og at dette går bra!

Anyway, før eg nå setter meg godt til rette for å nyte kwellen med strikketøyet skal eg på kjøkkenet å lage en MASSIV bolle med Vaffelrøre! Jepp, det var et ønske som ble ytret i dag og med ferske gårdsegg så blir nok dette digg til kwellskos 🙂

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG HØSTKWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeoppskrift #norgesstørstestrikkeblogger #julegaver #nybegynneristrikking #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Vi hadde vannlekasje i grunnen, og Polygon kom på banen. Gjensidige stilte opp med sitt, og alt gikk som smurt sånn sett – bortsett fra at det måtte stå flere byggtørkere hos oss i seks uker. Polygon kom med jevne mellomrom og målte fuktighet. Så jeg vet alt om hvor irriterende det er med vannlekkasje.
      Lykke til, håper det går som smurt.

Siste innlegg