UPS!!

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn


Å ja da, eg strikker ENNÅ!!! Er heeelt nederst på beina nå! Hadde Flamingoen hatt sko på seg så er det det eg strikker nå 🙂 Men ja den er drøy nå på slutten kan du si! Helt presist så har en 20 riller igjen….Det tar på! Smører meg stadig vekk med tålmodighet!

Til nå har eg strikket mer eller mindre på magefølelsen (Dvs eg har IKKJE prøvd den på før i dag!) eg visste at jakka kom til å bli lang for det regnet eg meg ut til allerede i diagrammet eg har tegnet, meeeen at den skulle bli såååå…

 


…..LANG, ja det hadde eg ikkje helt forventet! *ler meg halvt ihjel!* Men, på den andre siden har eg ALLTID drømt om en lang og deilig ulljakke og nå har eg jo strikket en uten helt å være klar over det! Rillene eg har igjen er det samme som ca 2 hele grå striper inkl en I-Cord avfelling 🙂 Så ja, da er det slettes ikkje lenger noe jakke eg strikket, men ei KÅPE!! Gjett om eg er glad for at eg i allefall valgte
Dale Falk Garn og ikkje et tyngre garn!! OMG! Den er ikkje særlig tung å ha på + at det blir bare enda bedre når eg har strikket ermene for det vil også avlaste litt fra vekten på bolen, men om eg er fornøyd?? Oh YES!! Eg er knallfornøyd fordi eg ser for meg denne jakke, som eg faktisk tror trenger et par store påsydde lommer på fremsiden blir KONGE når eg f.eks har en Jeanstights på sammen med de kuleste Dr.Martins skoa mine! Da vil eg nok garantert blir den fargeklatten eg føler eg egentlig er!!

For å si det sånn, hadde eg funnet en oppskrift på en sååå lang jakke hadde eg nok aldri startet fordi; veeel kroppen er jo kjempelang!! Så eg er glad eg ikkje har prøvd den på før i dag hehe

Det eg satt å regnet og lurte på før eg startet var om eg skulle strikke 2m/2 riller pr X i diagrammet LLER 3m/3 riller som eg har gjort, vel, hadde eg visst at den ble sååå lang hadde eg nok valgt 2m/2 riller pr X fordi eg hadde ikkje gidda strikket den så lang haha
Er virkelig glad eg ikkje visst på det tidspunktet hehe

Men hva syns du?? Blir dette bra tror du?

* * * *

For å si det sånn så har eg neste daua her i dag!! Det er full storm fra Sørvest noe som står RETT inn terrassedøra og vinduene her, Ergo: Ingen lufting! (Ikkje bare bare når ei plutselig hetetokt kan slå deg i svima! haha) Alt smalt igjen om me prøvde, knøl umulig! Siden sola skinte tidligere i dag tok Ali å pusset og lakket den tjukke “dørstokken” i terrassedøra….Vel, lakklukt og minimal lufting?? Det ble ganske “Hett” her i stua til tider ja! Nå har det begynt å regne også og vinden bare øker på så det smeller og knaker over alt, er jammen glad for at me ikkje har noen løse deler ute som lar seg fly av sted!! Mon tro hvor mye blader det er igjen på trærene etter at stormen har dratt videre?? Er nok årets første høststorm som herjer! Kos inne da haha

Tidligere hastet eg ned i Tananger for å møte DibHassan når han kom hjem ca kl 17 med bussen for å bytte bag med han!! Me sprang inn på Kiwi og plukket med oss litt lett treningsmat og drikke, han tok treningbagen og fòr bort til bussen igjen for å komme seg på trening, tilbake sto eg da med skolesekken og kunne tusle meg hjem igjen…Jadda, han har travle dager kan du si! Heldigvis roer det seg litt etter NM for nå trener det som galne nesten 🙂 Nå gjelder det å stå på 🙂

Eg er i allefall klar nå til å bare ta innspurten på jakken…ehee… KÅPA! Amira plukker med seg Dib fra treninga kl 21.30 siden det er så sykt dårlig vær og det er et stykke å gå hjem fra busstoppet. SÅ frem til da satser eg på lit Tv og Me-Time 🙂 Dagen ble ikkje så verst til slutt likevel

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG FLOTT HØSTKWELL

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #mittegetdesign #houseofyarn #dalegarn #falkgarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstetstrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

22 kommentarer

Siste innlegg