HERLIG OVERSIZED HØSTGENSER – GRATIS NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av eKTaknit

Deilig og myk genser som man bare kan krype rett inn i nå som høststormene virkelig har begynt å rive i veggene, ahaa ingenting er jo bedre enn det vel?? Orginalt strikkes den i en fast tråd og en tråd med tynn silke mohair, strikkefastheten er på 19m/27 row på 10 cm. Hvis du bare holder denne strikkefastheten kan du ganske enkelt strikke genseren i det garnet du liker aller best! Hvor deilig er vel ikkje det?? Hæ? Eg kunne f.eks fint strikket den i en tråd Arwetta og en tråd Tynn Alpakka, da tror eg eg hadde fått noe eg virkelig elsker! Hva er din favoritt MIX?


Designet av eKTaknit

Som du ser så er denne oppskriften gratis;
I steden for oppfordres det til å Vippse 50 kr til #11016 Håp For Alle – Et prosjekt som ønsker å gi håp til fremtiden for vanskeligstilte barn og ungdommer i de baltiske land.

Dette er selvfølgelig helt frivillig, men eg syns det var en fin måte å samle inn litt penger på til et formål som man måtte brenner for 🙂

HOPEGENSEREN
Bildene over
Str S-M-L (Oversized)

* * * *

I går kwell/natt(?) da eg la meg var eg i perioder redd for at vinden skulle ta skikkelig tak i soveromsvinduet å bare vrenge det ut og bort! Fytti det er litt av noen krefter som er i sving altså!! Tenkte også på taket som me har montert over inngangen!
Det er jo et under at det fortsatt står der!

Det skal være noooe roligere nå ut over dagen, bare liten kuling og det skal ikkje være så mye regn, men jaggu meg skal det ta seg opp igjen ut over helgen! Som f.eks på lørdags formiddag og ut over skal det være stiv/sterk kuling….Da regner eg med at det kan spøke for den planlagte Dugnaden me skal ha her med Sameiet!! Det er liksom LITEN vits å koste å stelle når alt bare raseres samtidig!?? Håper virkelig de utsetter den til neste helg 🙂 Det frister i allefall ikkje meg! Planene mine var å ordne til den blomsterkassen me skal ute ved inngangen,
men eg utsetter det lett! hehe

Hva som står på planen i dag vet eg ikkje helt ennå, men eg håpte nå i allefall på heftig strikketid!!Sier det HVER dag, men HVER dag dukker det opp noe som frarøver meg verdifull strikketid! Kan du skjønnet det?? Nå håper eg bare Ali holder sitt ord om å ikkje herje sånn her hjemme i dag! haha Da sliter eg nemligen med å holde meg i ro! Det blir jo til at eg så og si springer frem og tilbake på jakt etter noe å rydde/ordne fordi samvittigheten tynger når eg “bare” sitter der å han jobber så svetten siler!

Tja, kanskje me får hjem HelgeKosen? Hmm da vet eg i allefall det og det er at da skal me tidlig avgårde for visst ikkje så bare forsvinner hele dagen for meg! Dessuten bruker Ali så sykt lang tid når me handler hehe Eg liker ikkje å shoppe kan du si, eg er den som fyker inn på butikken, plukker med meg det eg skal ha og så fyker eg ut igjen, Åja, dette gjelder f.eks også klesbutikker! Garnbutikker er vel gjerne de eneste butikkene eg kan somle i 🙂 Wonder Why!??

Eg får ta å svinge meg en kopp med kaffi til å se hva som skjer 🙂

NYT DAGEN OG PASS DEG
FOR FLYVENDE OBJEKTER!!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg