ROMMET TIL JR ER FULLT AV SOPP OG MÅ RIVES!


I dag var altså Polygon Mannen tilbake, etter at de var flere som hadde studert bildene som ble tatt i går ble det bestemt å begynne å rive inne på DibHassan sitt rom…Akkurat som me fryktet er vegger og gulv der inne SVARTE! Ikkje bare det, men det STINKET!! Dib har i veldig lang tid klaget ovet at han syns det lukter rart på rommet, me har spøkt litt med at det gjerne ligger et dø mus bak skapet etter Milo hehe

Da kommunen først var å inspiserte skaden for lenge siden viste med de at den ene gulvlisten var noe svart, men det var bare å vaske bort for det hadde INGEN sammenheng med at det var litt KONDENS i stueveggen! Kondens meg i ræva sier eg bare!!

Stenderene i veggen der kommunen først åpnet var helt løse nå, dvs etter at de liksom fikset dette har de søren meg ikkje spikret de fast en gang!! De åpnet, konstanderte at det var kondens på røret, la inn litt ny isolering (UTEN å fjerne alt den våte isoleringen som me fjernet i går) og så lukket de igjen og la på EN ny takplate…

 

Dette er bare starten på rivingen av gulvet!!! Det er så svart og SÅÅÅ vått du kan ikkje tro!! 

 


Under parketten er det helt svart av SOPP og råte! Soppen sprer seg inn under mesteparten av parketten så hele rommet skal rives!! Hvordan tror du MammaHjerte mitt reagerer når dette er noe UNGEN våe har sovet på i veldig lang tid?? Du som har følgt meg ei stund har også fått med deg hvor mye syk han har vært?? Me snakker luftveisinfeksjoner i flertall!!! Man spøker ikkje med sopp!! Her sover han jo minst 8-10 timer her hvert døgn og er her
inne stort sett alltid utenom skoletiden!!

Nå står det også vifte her inne, det er for å prøve å begrense skaden mens det skal jobbes med å reparere skaden oppe hos naboen. Inni veggen der hvor det renner/siler/drypper alt etter hvor mye det regner i øyeblikket har Ali satt en plastikkboks og denne tømmes ca 1 gang i timen….

“Det er bare litt kondens”-Sitat Kommunen!!

Vel, me har fått ganske mange sjokk den siste uka kan du si! Men eg føler virkelig me er i trygge hender nå og da Ali sa me måtte få beskjed når me måtte tømme rommet var svaret; “Det trenger dere ikkje tenke så mye på det fordi det kommer Saneringspersonal som skal vaske og så kommer det folk som skal pakke ned og bære ut!” HÆÆÆ!?!?! Er DET mulig liksom??? Me er vant med at me både må klargjøre og ikkje minst RYDDE og VASKE etter at kommunen sine folk har vært her! Ja det har vært mye jobb på oss, ja om ikkje mer enn de arbeidsfolka!! Når de gikk for dagen så det som regel ut som ei slagmark her!!

Nå har Polygon gått for dagen og det er sååå rent som det er mulig å få det i denne situasjonen! Det er heller ingenting for oss å rydde! Det eneste me har gjort er å ordne det litt i forhold til Dib sine møbler sånn at han sitte å Game når han kommer hjem 🙂 Dette er eg ikkje vant med så det er nesten så eg ikkje tror det er sant! Mulig det er sånn det skal være? 🙂

Du kan lese det første innlegget om denne saken HER
 

Nå er det bare å avvente til over helga så skal etter planene de som skal fikse oppe hos naboen komme og etter det kommer det til å gå slag i slag. De kommer ikkje til å bygge opp igjen hos før skaden er fikset, alt er tørt og så skal det stå slik gjennom litt mer regnvær bare for å se at skaden opp er fikset. Kan jo ikkje risikere at de bygge opp igjen og så kommer det nytt vann!

 

Uansett, nå har me TATT HELG! Den skal nytes så godt me kan! Eg har allerede vært i dusjen og pysjen er på! Ali stakk å la seg litt, han sov fra kl 20 i går kwell til eg la meg kl 03 i natt så han er ganske så gåen kan du trygt si. Eg har KUN planer om å STRIKKE for nå er det jaggu ikkje mye igjen på de der sinnsykt lange Flamingobeina haha

Men du??

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE HERLIG KWELL

Go`klem fra ei Håpefull Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Eg får heilt vondt av dåkke!! Søren ta, dette burde jo vore laga eit eige Brennpunkt-program om! Kommunen din er vel temmelig likeglad med det faktum at alt som blir oppdaga no og som er deira eigen feil, garantert vil gjelde andre husvære og? I same kommune?! Går det så går det, liksom? Fy søren, hovuda burde jo RULLE!!

    2. På søndag da vannet begynte å renne sendte eg melding først til han som er Arbeidsleder for kommunen på denne jobben her hos oss. Fikk til svart at eg
      måtte ta det med sameiet her i blokka… Så vel, de påtar seg tydeligvis ingenting.

Siste innlegg