EI SØT LITA LUE MED ET VIKTIG BUDSKAP

Designet av Strikkelisa

Ei herlig lita lue med et stort og viktig budskap! Når det kommer til det å bekjempe kreft og ikkje minst forbedre situasjonen til de som i flere år etter endt behandling sliter med senskader i varierende grad. Hver eneste kroner er med på å gjøre livet verdt å leve for etter hvert veldig mangen! Garantert at DU også kjenner noen eller i det minste vet om noen som er rammet!?

Strikkelise har designet denne skjønne lua og selger oppskrifta, alt overskuddet av salget på denne nå i oktober blir gitt til Kreftforeningen!! Dette er virkelig en enklet måte for de fleste å bidra med noen kroner på! DU får muligheten til å kunne strikke mangen slike luer som du igjen kan glede andre med samtidig som du hjelper en så viktig sak som den Kreftforeningen gjør 🙂

Du vet; “Mange bekker små…”

 

Designet av Strikkelisa

Lua har en strikkefasthet på 22m/10 cm og det er den mest anvennelige strikkefastheten eg vet om så du har et berg av garnmuligheter her, vel DIN favoritt!!

LUE MED SLØYFE
Bildene over
Str 1/2 år til M/L

* * * *

Å du hildrande du som det blåste OG regnet i natt! Eg pleier sjeldent våkne av lyder om natta, ja man kan til tider rive huset ned rundt meg og eg sover bare videre, men i natt!! Skvatt opp til flere ganger da det var tydelig at bossduskene utenfor danset polka så det sang etter! Siden DibHassan skulle tidlig avgårde på trening i dag satte eg alarmen på 8 for å passe på at han fikk med seg matpakke etc. Ja eg hadde t.o.m laget ferdig frokostskiver som sto klar i kjøleskapet! Har han f.eks dårlig tid om morningen biter han kun i ei skive på vei ut dørene og DET må det blitt slutt på! Prøver etter beste evne å forklare han at det er sååå viktig å spise NOK mat, spesielt når han trener så pass mye! Han er vel litt slik som ungdommer flest at han gjerne ikkje gidder bruke tiden på å lage til noe. Derfor gjør eg det med glede!

Det er KUN 3 uker til NM og frem til da er det viktigere enn noen sinne å spise NOK! Pr i dag veier han 61 kg, han er på meldt på i +60/-65 klassen, dette vil si; Bikker han UNDER 60 kg på innveiing, ja da blir han disket og det hadde jo være utrolig kjipt! Derfor har han ikkje særlig stort spillerom for å slarve i matveien! Vil jo tro at det går greit for han er veldig glad i mat, men det hjelper ikkje å spise færre kcal enn det man forbrenner på noen timers trening! Alt er rett og slett ren mattematikk! Han må få i seg flere kcal enn det han bruker for å kanskje klare å legge på seg 1-2 kg som hadde vært veldig bra! Å fy søren eg er GLAD for at det ikkje er andre veien!! Ja at han måtte holdt vekta nede eller gå ned!! Det som er positivt er at blir en utøver mistenkt for å ha slanket seg NED en klasse, ja da blir man diskvalifisert!

Pga massive nedbørsmengder når han skulle ut dørene i dag hoppet eg like godt i bilen og svippet han ned til busstoppet 🙂 Du kan si at det var veldig forfriskende hehe

Ellers i dag blir det bare rett og slett en herlig og koselig lørdag! Amira skal være hjemme hele dagen/kwellen og det er lenge siden! Ja hun jobber jo stort sett alltid! Det er en fryd når hun er hjemme! Ali skal kokkelere lammesteik til i kwell og eg skal STRIKKE! Nå er BEGGE ermene ferdig og eg er ca halvveis på halslinningen så dette går beine veien rett fram! JuHuuu

Nå først skal eg som vanlig bare ta kontrollen over det nyvaska håret som ble med meg VÅTT i senga i går og ser ut der etter også! *Kråkene Vræler*

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG DEILIG LØRDAG!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #Knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkelisa #kreftforeningen #oktoberrosa #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #canser

0 kommentarer

Siste innlegg