STRAKS FERDIG!!

I går bare måtte eg gå gjennom knappene mine for eg får ikkje det “problemet” ut av hodet mitt så eg tok en kikk for få kontrollen på plass om du skjønner! Har i grunnen KUN en stor knapp og eg elsker den, men siden den hadde en snev av bruntoner i seg blir det ikkje til at eg forsøker å få tak i flere. Ellers så har eg vanvittig mye knapper, men på denne kåpa passer det
verken med blomster, fugler, hjerter etc!

Selv om knappene over her (på bildet) nesten er som mordvåpen å regne syns eg de er veldig kule og gjerne mer lik den look`en eg kunne tenkt meg, meeen eg kommer jo ikkje langt med kun 3 stk! Siden eg hadde besøk i stua da eg leita i går ble det med et blafrende blikk innom jakkegarderober og eg kunne ikkje ved første øyekast se en jakke eg kunne “rane” for knapper…Men egentlig så har eg heller ikkje lyst på store knapper, men de må heller ikkje være for små…
Vanskelig dette her med knapper gitt!

 

Anyway så ble eg veldig godt fornøyd med MIN hals! Mulig den ser litt skjev ut akkurat på bildet, men den er ikkje det + den er utrolig fin på! Holder på med den ene stolpen så halsen er i grunnen ikkje helt ferdig, men dette blir very good! Å ja!! Med min nyangrepne “mani” så bare MÅTTE eg selvfølgelig avslutte med I-Cord! Var ikkje et spørsmål en gang når eg så hvor fint den la seg!

 

Etter en dårlig Knappe-Jakt dalte eg ned her i stolen og kom plutselig på at eg har en pose med “Bunads Knapper” etter min Fagstrikk Nisse periode!! Hva med å bare bryte tvert over og gå for en skikkelig KONTRAST!?? KnappeKontrast! haha Vettu ka?? Dette syns eg faktisk ble temmelig stilig!! Så lenge jakken kåpa ser helt normal ut (alt er relativt!) forfra så kan det faktisk gå! Dvs helt til eg snur ryggen til og blafrer med en DIGER Flamingo, men da har eg jo allerede gått, Skjønner??

Eneste problemet med disse knappene er at eg i årenes løp har vært litt vel gavmild for eg har ikkje nok av de i “riktig” størrelse, ei heller av hektene som egentlig var min første tanke…Hmmm
ER DET MULIG LIKSOM!?!?

Trodde virkelig eg skulle klare å unngå å måtte ut på knappejakt!! Mulig eg får ta å lete litt på nett etter denne type knapper, eller kanskje du vet hvor eg kan bestille?

Noen som i tilfeller har LYNKJAPP levering??

 

Favorittene er disse 2! Den øverste vil eg bare ha i halsen og de andre nedover! Nei, nei eg har INGEN planer om å ha knapper heeele veien helt ned! NOP! Eg kommer til å ha knapper sånn ca ned til livet og så skal den bare være åpen nedover resten 🙂 Hadde uansett aldri kneppet den igjen helt ned *ler meg ihjel* Da hadde eg jo blitt en vandrende sovepose!

Veldig lite flaterende kan du trygt si! haha

 

Så ja, alt i alt er eg MEGET godt fornøyd så langt! (Beina til Flamingoen stopper KUN 2 riller fra kanten nede på ryggen! SÅ ja den er SVÆR og LANG!) Nå håper eg bare at avsluttningen blir like fin! Du ser jo her hvor lange stolpene foran blir?? Hmm tenk deg hvor evig lang tid det kommer til å ta når eg skal avslutte BEGGE stolpene med I-Cord!?!? Ja det tar seriøst tid + eg er også veldig nøye slik at den skal bli like fast og fin over det hele! Det er jo nemligen sånn at du strikker 1 maske frem og så går du
4 masker tilbake, om igjen og om igjen, men fy søren det er så verdt det!!

Fra nå av tror eg muligens eg kommer til å avslutte ALT hvor eg kan, med I-Cord!
Blir ei sånn “I-Cord Jenny” eg *hjertelig latter”

I tastende stund sitter eg her å nyter en vanvittig stillhet, det kun regnet ute som lager lyd…Ja og dryppinga der bort bak Tv`en…I morges sto eg opp mens eg ennå SOV, var nesten umulig å klare å våkne for det ble om mulig litt sent i går kwell natt! Tror klokka var nesten 03 da eg satte på alarmen! Ja det er ALT for sent, men me hadde besøk fra ca kl 16 til kl 23 i går og DA trenger eg absolutt noen timer med ME-TIME før eg legger meg hvis ikkje så spinner hodet haha

Til vanlig, i ukene, er det Ali som står opp tidlig hver dag, lager frokost og passer på at alt er med på vei ut dørene når DibHassan skal springe til bussen. Derfor var det helt naturlig for meg å ta over nå i helga slik at han kunne få sove! Det er godt en gang i blant å kjenne at eg bidra med litt slike ting. Siden det seriøst PLASKER ned mengder med regn ut svippet eg Dib ned til bussen. Denne lille biten går greit for eg må eg ikkje ut på hovedveien, men kun rett ned til busstoppet 🙂 Eg går litt sånn på akkord med meg selv slike morninger fordi eg venter med medisinen til eg er tilbake, ja det KOSTER! På den andre siden føles det godt å kunne gjøre slike ting også….Men nå skal eg bare NYTE søndag og skal ikkje se bort fra at det også må bli en god kwil etter hvert for eg mangler et betydelig antall timer søvn denne helga!

Mulig eg svipper innom dusjen nå etterpå bare for å nyte formiddagen litt extra 🙂

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG SKJØNN SØNDAG

Go`klem fra ei Stolt Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #egetdesign #myowndesign #strikkekåpe #flamingo #icord #intarsia #grafiskgobelin #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer

Siste innlegg