OPPSKRIFT PÅ VEI!


Formiddagen i dag ble brukt til å regne, telle og måle for å komme frem til en lomme som både se bra ut og som vil være funksjonell – er ikkje helt bare bare! Men vettu ka?? Mine utregninger stemte også i praksis så enn så lenge ser det ganske så bra 🙂 Det lønner seg å ha stålkontroll på sin egen strikkefasthet for da vil det meste ende opp med å stemme 🙂

 

Ble forholdsvis noen enkle lommer, var ikkje bare bare å gjøre så mye sprell for noen av de eg prøvde meg på ble ikkje noe gode lommer – selv om det så bra ut. Nå håper eg at det er full klaff. Skal strikke en helt ferdig og montere den på med nåler for så å teste den ut når eg har jakka på 🙂

 

Sånn ca vil det sikkert se ut til slutt bare de ferdige lommene blir svarte 🙂 Mulig de må litt høyere opp, men det får eg som sagt regulere når eg tar på jakka 🙂

Veldig mangen spør meg om oppskrift, fra hvor og alt det der, blir en del sukk og stønn over at den kun finnes i hodet mitt sammen med litt notater. Nå har eg der i mot begynt å sette disse notatene i litt mer system så etter hvert om ikkje så lenge kanskje så har eg nok en oppskrift! Eg er IKKJE noen OppskriftSkriver så hvor bra den blir vites ikkje, men eg skal i allefall skrive den slik at man kan forstå 🙂 Der etter kan eg også veilede litt i forhold til hvordan du evn kan få til ditt eget motiv på ryggen! Det er ikkje vanskelig i det hele tatt og eg er sikker på at det er noe alle kan få til 🙂

* * * *

Ellers i dag har eg fått unnagjort en del klevask, blir aldri tomt…Ali har fått ferdigstilt den store blomsterkassa me skal ha ved inngangen. Før helga fikk me hjem sånn “Jordplastikk” som han har kledd kassa med på innsiden. Ble frarådet å bruke Barkduk da den etter en tid vil gå i oppløsning og det vil me jo ikkje for da må me jo ha jorda ut igjen og kle kassen på nytt. Dvs at hvis det ikkje regner i morgen så skal eg plante alle avleggerene som snart gror over her i stua!
Det blir så bra så 🙂

Eg er så heldig at eg nå har ME-TIME på kwellen! Det er ikkje ofte det skjer, men Ali stakkars har fått migrene så han har kapitulert sammen med varmeflaska…Håper virkelig det gir seg snart!
Eg har kjørt DibHassan på trening, han er ferdig kl 21 og da henter Amira han 🙂

Så ja, da er det jo bare en ting å gjøre da: Å STRIKKE!!


Er forresten en helt fantastisk himmel i kwell og lyset inne blir jo helt magisk!

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG MANDAGS KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #myowndesign #egetdesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg