ULLETE OG MYKE JULEGAVER

Designet av Alicia Plummer

Skal man strikke Julegaver er jo tilbehør strikk en evig slager for det er jo noe alle i grunnen bruker. Noen ganger kan det jo være smart å høre med evn mottakere hvilke farger de liker. For noen år siden strikket eg et nydelig tilbehørsett, den gang var det også ganske avansert for meg å strikke da det var en del teknikker eg måtte lære meg – Du kan si eg la sjela mi i det. Eg strikket det i et deilig garn i en farge eg visste mottaker brukte…Bursdagen kom og pakken ble pakket og, det ble prøvd på og så kommer det fra bursdagsbarnet; “Dette var veldig fint, men kan eg få det i en annen farge?” Der på la hun det fin sammen, la papiret rundt det og la det i fanget mitt!! Eg ble ganske så perpleks kan du si!! NEI, eg strikket i et annet sett, men eg solgte det eg hadde strikket og strikket ALDRI noe mer til vedkomne…Makan skal man da virkelig lete lenge etter mener nå eg! *humrer*

CANDLEFLAME HAT
Bildet over
2 størrelser

 

 

Designet av Alicia Plummer

CANDLEFLAME COWL

CANDELFLAME MITTS

Begge deler gjelder for bildet over

 

Designet av Alicia Plummer

Gode, om ikkje lekre sokker er jo en slager hos de fleste 🙂

PARKTRAIL
Bildet over
2 størrelser

* * * *

Selv om eg sitter her å føler meg som et flykræsj og sikkert ser ut som et er eg så GLAD for denne deilige og fine morningen!! Det er nesten så eg bikker over og blir patetisk!!*humrer* Men fytte i H…for en dag det ble i går! Migrene fra en annen verden som innebar at eg hang like mye rundt doskåla som eg lå i senga! Jaja, eg har jo noen måneder å “ta igjen!” Har nemligen ikkje hatt migrene sine juni! I altså veldig lenge siden og det tror eg at eg takke den ene foten for som garantert har tatt steget inn i overgangen!! Hvis dette er en av konsekvensene for å komme i overgangen, ja da er eg virkelig overlykkelig 🙂 For å si det sånn, sist eg hadde mensen var i juni, da hadde eg altså også migrene, men siden det har begge deler vært fraværende, dvs at eg sikkert får “besøk” om en ukes tid haha På en annen side så kan jo bare fruktbarheten min dra dit pepperen gror for eg klarer meg så mye bedre ute når prisen blir så pass vond! hehe Sånn er det vel med hormon påvirket migrene. Har hørt av flere at de har blitt kvitt elendigheten i overgangen så eg håper jo det samme 🙂 Da har eg jo en fin “alderdom” å se frem til 🙂

Føler meg tygget og spyttet ut i dag, men eg svever! En av tingene eg virkelig hater med migrene er at den skikkelig gode og myke puta mi blir steinhard! Ja det føles akkurat ut som om eg ligger på en murstein, en skikkelig ekkel følelse. Når eg våkner er eg like øm i den siden som har ligget på puta som når eg f.eks hadde sovet på en stein! Skikkelig ubehagelig, men i morges da eg våknet var puta igjen blitt god og myk 🙂 Rare greier 🙂

Dette vil jo si at eg ikkje en gang så mye som så på strikketøyet i går! Derfor må eg prøve å sette opp tempoet i dag! Målet er å ha kåpa ferdig til neste helg! Mangler pr nå 1 stolpe, 1 lomme og sy i knapper! Det burde absolutt gå greit, ja og så skal den vaskes og tørkes ikkje minst 🙂

Satser på å hente hjem helgekosen i dag så er det helg liksom! Ali har nå i morgentimene fylt jord i blomsterkassen og det gikk kun 2 sekker 🙂 BINGO! haha Senere, etter handlinga skal eg få satt ut alle avleggerne – ahaa det skal bli gøy å se hvor for det vokser! Aldri plantet denne type Eføy før 🙂 Etter hvert skal me jo opp med hønsenetting for å prøve å dekke deler av den stygge murer! Håper jo at styret etter hvert går med på at me kan få male den veggen…

Anyway, eg skal først av alt bare samle meg litt og komme til hektene så skal eg begynne så vidt å bevege meg! Er stiv og støl i absolutt hele kroppen! Muskler og alt er stivt, slik er det alltid etter heavy migrene, men det kommer seg nok utover dagen 🙂

KOS DEG OG HAN EN
NYDELIG DAG!

Go`klem fra ei Lettet Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #aliciaplummer #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg