NY LUE? DEILIG GENSER? – 2 HERLIGE NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

Designet av Strikkelisa

En trend denne høsten er å mixe forskjellige garntyper i et og samme plagg og det kan bli ganske så overraskende deilig kan du tro! Hvis du bruker f.eks tynn merino tråd eller en tynn alpakka tråd sammen med en noe mer fluffy tråd! Blir skikkelig digg! Siden mine skikkelige fluffy gensere på ’80 tallet har eg ikkje rørt den type garn, men eg ble nylig presanter for det deiligste Flyffly garnet EVER kan du tro!! Aha I`m i løøøøv! Bare sier det! Men har du muligheten så mix da Erle sammen med Alpakka og eg garanterer deg den deiligste genseren du har hatt i skapet! (Begge garntypene finnes i mange farger!) Tenk deg da også en matchende lue i samme garn??
Jepp, det blir rett og slett en deilig drømmmm 🙂

Har selv planer om en aldri så liten KoseGenser til Jul i overnevnte garntyper <3

SELVSAGTLUE
Bildet over
Str Liten og Stor

 

 

Designet av Strikkelisa

Ikkje så mye annet å si enn; DEILIG!

SELVSAGTGENSER
Fra 100 cm til 125 cm i overvidde

* * * *

Ahaa FREDAG og vel vitende om at HelgeKosen er godt plassert i skapet så har eg altså “Tatt Helg”! Jepp så det synger etter også! Mulig eg svinger vaskefille litt sånn rundt omkring, men ingenting er bestemt for først skal eg ha litt anseelige mengder kaffi innabords! Pga migrene på onsdag og amøbetilstander i går har det blitt lite kaffi og siden gårsdagen ble etter hvert ganske så aktiv er eg veldig småsliten i dag ja, men NOE skal eg nå få i havn 🙂

Hvis eg hadde kommet frem til i hvilken krukke, og hvor eg skal finne den henne er eg i grunnen klar til å plante en helt HAUG med avleggere av Gulranke! Tidlig i vår tok eg noen avleggere av “mor”planten, fikk de etter hvert i hver sin passende urne i vinduene….Hmmm….men det ble noe rare Gullranker etter hvert….KUN 1 lange stengel i den ene…så på sensommeren nå klippet eg av ganske så mye avleggere og de har nå himla lange røtter, ergo de MÅ plantes! Planen er å plante mange avleggere i samme potte for å få en tett Gullranke! Det som er GØY med disse Gullrankene som eg faktisk tar veldig godt vare på og er livredd for skal dø fra meg er at de stammer fra en DIGER Gullranke min farmor og farfar hadde i trappeoppgangen i overetasjen hvor de bodde i barndomshjemmet mitt! (Pju! Lang setning gitt!) Åja, eg har holdt liv i avleggeren min siden eg fikk den da me var nygifte! Jepp, det er mangen år siden det skal eg si deg! Det er jo avlegger av avleggeren osv, tja, dvs at farmor sin plante er nok nå blitt 7XTipp Oldermor *ler* Men det er gøy å lage planter! Sa eg forresten at Orkidè avleggeren eg tok i sommer har fått en SPIRE?? YES!! allerede nå kommer det altså blomster…snart 🙂

Ali har for så vidt allerede kastet seg rundt på kjøkkenet og i dag blir det Spagetti à la Ali med hvitløksbaguetter on the side 🙂 En annen ting eg vurderer er å ta et kraftig overblikk på Garnrommet…Du ser det, etter at Ali laget dette rommet til meg i fjor er det ikkje snakk om å ha garn rundt i hele leiligheten så ja, Hmmm….Det kan derfor bli tendenser til dårlig plass…NOE må bort! Eg kan f.eks sitte her i stua å tenke; “Ok, eg har vel ca nesten 150 kg garn der inne, eg kan pga det fint gå inn å snappe ut i allefall 5 kg og bare bli kvitt det og VOLÀ har eg bedre plass!” MEN! Når eg står inne på Garnrommet så er det SÅÅÅ vanskelig å plukke ut noe…For hvis eg f.eks skal selge noe så syns eg det er greit å samle sammen i litt større pakker i steden for å måtte poste en hel haug med småpakker…

Et dilemma på hvor mye arbeid eg orker å gi meg ut på…Jaja eg får sjå 🙂

KOS DEG OG HA EN
HELMAX FREDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkelisa #houseofyarn #dalegarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg