FLOTTE VOTTER OG STILIGE SOKKER – SVENSKE OPPSKRIFTER

Designet av Anna Bergman

Dette har me snakket om sååå mangen ganger, ja du og eg vettu 🙂 Votter er kjempegøy, men akk så kjedelig på samme tid…Liksom, når man endelig er i mål så må man starte om igjen siden man trenger 2! Jada det er mangen måter å gjøre det lettere på, ja, som å strikke nr 2 først! Men uansett hvordan man vrir og vender på det så må man strikke 2…Husker eg prøvde meg en gang på MagicLoop…strikke 2 strømper på en gang, og en gang så eg en mann som strikket 7 stk på en gang! Oh My!! Nå har eg ikkje noe problem med å strikke med mangen nøster/farger, det har eg nok bevist med de 2 siste lange jakkene eg har strikket, men likevel var det NOE som eg ikkje helt likte med ML, men hva? Nei det vet eg ikkje…Tror eg må SE på at noen strikker 2 på en gang for at eg skal skjønne at det er en helt grei ting å gjøre…*Eg vil så gjerne like det og kunne
kose meg med å strikke 2 på en gang…
*

Selv om det har blitt mindre av både sokke og vottestrikking det siste året så samler eg mer enn før, derfor har eg noen smekkfulle “mapper” med begge deler! Håper at eg blir ei skikkelig strukturet gammel dame som produserer sokker systematisk 1,2-1,2-1,2, Skjønner? Mormor strikket sokker så det sang etter til hele familien og nå gjør mor mi det samme….
Me snakker en dag eller 2 og VIPS-ferdig!

EN HALV CITRON
Bildet over
En størrelse

 

 

Designet av Anna Bergman

TVÅ TANTER OCH VALENTINO
Str S/M – M/L

 

Designet av Anna Bergman

HERR OCH FRU ULLTUSS
Str S/M – M/L

 

Designet av Anna Bergman

De 2 nederste sokkene her er strikket i Arwetta, men alle 3 er strikket i samme type tynne garn 🙂 Dvs du kan f.eks strikke de i Arwetta, Opal, Fabel, Regia, ja du kan t.o.m prøve deg i TynnUll fra Nille selv om det er litt tykkere 🙂 Likte veldig godt fargene på det siste paret her 🙂 

H55
Str S/M – M/L

* * * *

Siden me hentet hjem HelgeKosen i går regnet eg jo med at i dag slapp me å fyke ut av en eller annen grunn (Husk; Eg har tross alt tatt helg) men jaggu meg dukket det opp et problem(?) eg egentlig ikkje ville tro at EG skulle få…Hmmm…Siden eg skal ut på “vift” i morgen ønsker eg jo å fjonge meg bittelitt, men det er jaggu vanskelig å få til på en ok måte når mascara`en min er såååå tørr at den drysser!! Oh MY! Jepp, det er en stund siden eg brukte sminke si! Eg har som regel snoket litt i sminkeveska til Amira, men hun skal være hos en venninne i helga, ergo: Kosmetikken hennes følger etter…Hmm Heldigvis trenger eg tydeligvis bare svippe ut til Mega på Sola for der har de visst en del kosmetikk så da håper eg at de OGSÅ har MIN mascara!! Lengre kjører eg søren ikkje kun for en mascara! *ler*

Ali skal lage Kylling m/ sitron i form i dag og siden har klarer det fint på egenhånd har eg egentlig bare strikkeplaner i pysjen på programmet! Bare for å vise at Husmorgenet fortsatt er tilstedeværende skal eg vurdere om eg skal sette på en maskin med klær! MÅ uansett vaske taekwondo-drakten til Dib slik at den er ren og pen for litt “slåssing” på søndag 🙂 Syns det har blitt noe for mye klær på vaskerommet den siste uka…Jajajaja *Gleder meg til vaskerommet er oppusset og motivasjonen på topp*

Vel, det er vel bare å komme i gang! Jo før eg er på beina jo tidligere er eg tilbake hos strikketøyet! Akkurat i dette øyeblikket her begynte det å buldre og brake rett over hodet på meg!! JuHuuu de JOBBER på terrassen over oss!! Er det begynnelsen på slutten av vannlekasjen her i stua?? Det er lov og håper og som den evig optimist som eg er så JUBLER eg! Sjallabais!

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG FREDAG

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #svenskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg