EKTE JULETRE?? PLASTIKK? – ELLER HVA MED ET I ULL!??

Designet av LittleOwlsHut

Det er faktisk noen år siden me hadde Juletre sist fordi me hadde liksom ikkje plass til så stort som me pleide å ha, der med har det bare vært et lite kunstig ut ei gangen…..De fastmonterte lysa tok kwell i fjor… Så ja, da er me der hvor me egentlig burde fått oss et eller annet tre!? Hmm Foruten de første åra etter at me fikk Amira har me hatt ekte tre, skikkelig Edelgran er det eg liker og aller helst selvhogst 🙂 Eg har sett litt på de skikkelig flotte falske trærene…Jo da, fy søren de ER flotte, men du milde pepperkakegrantre så steike dyre de er!?!?!

Eg mener, nesten 20.000,- for et TRE!?? WHAT!?!

Om det i det hele tatt blir Juletre i år avgjøres av tingenes tilstand her i heimen! Tja, kunne jo hatt et digert et BAK tv`en slik at “hullet” i veggen ble usynlig! Ho Ho Ho

Uansett, eg kunne jo strikket og heklet noen i ull? 

CHRISTMAS TREE
Bildet over

 

Designet av LittleOwlsHut

CHRISTMAS TREE NEW YEAR
 

 

Designet av LittleOwlsHut

CHRISTMAS TREE

 

 

Designet av LittleOwlsHut

CHRISTMAS TREE POTHOLDER

* * * *

Mindre enn 2 uker til eg bør pakke inne Julekalenderen OM me skal ha det i år?! Tror det blir protester fra ungene visst ikkje!hehe Det er ikkje selve pakkene som henger på som er grunnen til at de ønsker det, men det gjør noe med stemningen og ikkje minst er det fin dekor i gangen 🙂 På den andre siden har eg fått skrevet opp JulegaveLista og det er ikkje lite bare det og det ble ei stusselig liste i år haha Jammen ikkje mangen gaver som skal ut av huset gitt og i år har eg tenkt å ta høyde for at det er flere og flere som kutter ut gaver. De siste 2 åra har me selv sittet igjen med gaver som egentlig skulle blitt levert/hentet, men når man ikkje får respons så ja, da havner gavene i egne hyller og skap 🙂 Men i år skal eg gjøre det samme og droppe de gavene fra starten. Der med skal me ordne KUN 9 gaver + ungene våre og det er jo veldig overkommelig 🙂 Dessuten har eg bestemt HVA me skal gi! Eg skal lage gaver som kan konsumeres og etter ei uke opptar de heller ingen skapplass mer! GENIALT! hihi For vår del blir det også rimelig – en del arbeid på meg da, men desto mer kan me bruke på egen Julekos <3

Gavene eg skal lage har ikkje sååå veldig lang holdbarhet så når det nærmer seg Jul skal eg vise hva eg skal lage og du kan få tips til rimelige og ikkje minst GODE gaver i siste liten 🙂 Selv om det er en enkel gave, sett bort fra litt forberedelser så skal eg gjøre meg flid og stæsje det litt opp 🙂 Tror faktisk at det kan slå an, om ikkje annet hos noen av mottakerene. Utover det skal det kjøpes en del pysjamaser! Me her i heimen skal jo ha hver vår som også i år blir vårt Juleantrekk + eg har noen som me har gitt pysj til siden de var små 🙂 Det har liksom blitt en tradisjon Ho Ho Ho

Holder også på med noen gaver som eg strikker, det blir jaggu ikkje mangen strikkegaver i år for eg har hatt det litt travelt (haha) på strikkefronten i det siste (Les; Egostrikk!) Derfor må eg nok legge den nye jakka mi som er veldig aktiv om dagen til sides for ei stund slik at eg kan speede opp Julegavestrikken! Enn så lenge er det bare 2 stk som får ULL i gaver og det er 2 stk som eg VET bruker det 🙂 Krysser fingrene for en uproblematisk og smooooth produksjon!

Hva angår Julebakst så ser eg jo at flere og flere for hver dag er i gang allerede!! Kjenner at det trigger meg litt for eg har ikkje stemningen til det akkurat nå og sikkert ikkje neste uke heller! Tror eg avventer å se hvor mye me får pyntet i år + eg skal være litt forsiktig med planene, slipper nok ikkje unna Fruktflesket som eg pleier å lage først helga som er Julepyntet 🙂

Trooor eg skal kose meg litt med den nye jakka mi i dag også siden det er så gøy før eg parkerer den for ei stund og kaster meg over Julestrikken 🙂

KOS DEG
OG PLANLEGG MED OMHU!

Go`klem fra ei Optimistisk og litt sliten VIbbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #christmastree #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg
#norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Så synd at det ikke blir orden i stua hos dokker, du som koser deg sånn i desember.
      Om du velger å ikke bake som du bruker,
      bør du dele innleggene fra tidligere år.
      Koselig å lese og til stor inspirasjon.
      Det gavestyret tar jo helt av.
      Da er det greit å minimere og gjøre som du skriver.
      Her er det bare våre foreldre og barn som får.
      Hans søsken som har barn, blir det bare til unga og de som ikke har egne barn, får gave.
      Blir mange nok…
      nyt dagen

Siste innlegg