ABSOLUTT EGOSTRIKK!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Designet av Anna Fedorova

ALTSÅ! Må jo bare si det, skal du ha KUN ha ett Egostrikke, kanskje RomJulStrikk? Ja da hadde denne havnet høyet opp på mi liste…Bare for å nevne det liksomAhaa SÅÅÅ VAKKERT!

Ja, du bør nok ha litt erfaring når det kommer til mønsterstrikk ellers så er da ingenting umulig! Strikkefastheten er på 28m/28 row på 10 cm og garnet er anbefalt å ligge på 350-450 m pr 100 gr (Fingering tykkelse) Tja, her hadde eg gått for ULL og da mener eg f.eks Finull (350m/100gr),  Røros Lammeull (500m/100gr), Vilje Lamull (375m/100gr), Sølje Pelsullgarn (350 m/100gr) eller Huldra Kamgarn, min egen favoritt! (425m/100gr). SÅ ja det finnes UTROLIG mange fantastiske garntyper
å velge blant, det er bare å spinne vilt 🙂

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Designet av Anna Fedorova

Eg mener altså….DÅÅÅN!

SIBERIAN FOREST
Bildene over
Fra 110 cm til 126 cm rundt brystet

* * * *

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Alt i Alt har dette i grunnen vært en avslappende og fin søndag, selv om eg har fått vasket 3 runder med klær har eg fått både strikket og sett serie 🙂 Ali og Amira var ute noen timer å mekket bil og da laget eg sånn skikkelig kosekaffi til Dib og meg! Første gang eg fikk denne type kaffi var da me bodde i Zurich 🙂 Du fyller koppene du skal bruke med melk og har det i ei gryte, me hadde 2 kopper. La dette bli godt og varm, ha opp i 4 ts pulverkaffi og så mye sukker som du liker 🙂 Siden melken er forvarmet vil kaffikornene smelte og det bli ikkje sånne svarte beiske prikker. La det hele få et par oppkok før du fyller koppene og så kan du berre kosa deg 🙂 JAMMY!

Nå for litt siden kokt eg ei gryte Risengrøt etter ønske fra Dib så nå er eg t.o.m mett, da har man jammen ikkje mye å klage over gitt 🙂 Det bare gjenstår å fylle nykokt kaffi på kanna
og så er eg klar for kwellen!

HA EN SKJØNN
KWELL DU OGSÅ 🙂

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #egostrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer

Siste innlegg