FEMININ BLUSE – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Mette Hvitved

 

Tror dette må være noe av det yndigste eg har sett! Ja når det kommer til strikk for oss damer altså, til de små finnes det jo fluss av yndige plagg, men ikkje ofte eg finner noe yndig eg faller for! Må si at eg syns denne var veldig lekker, ja riktig delikat! Den er strikket i garn som eg aldri har sett før, men jaggu falt eg pladask (eg har en egen evne til det). Du er nødt til å ta en titt HER og HER ♥ For noen farger i det første garnet!! JISES!!

 

Designet av Mette Hvitved

 

Garnet er beregnet til å strikke på pinnenummer 3-3,5, men strikkes på pinne 5 for å få en luftige genser. Da eg prøvde dette første gang syns eg det var litt vanskelig å strikke jevnt siden garnet blir så tynt i forhold til pinnen – Det trengs litt tålmodighet fordi du mest sannsynlig vil oppleve at du ikkje syns det blir like fint som alt det andre du har strikket. Eg fant ut at eg måtte slutte å prøve å strikke stramt!! Du må altså slappe litt av i grepet og bare fortsette med den samme avslappa holdningen du har når du strikker til vanlig – Da blir det jevnt! Luftig ja,
men jevnt, og det blir en drøm å ha på seg, eg lover ♥

 

HAVANA SWEATER
Bildene over
Fra 87 cm til 126 cm i overvidde
JA, du får oppskriften på norsk! 🙂
Du får den også på dansk, svensk, tysk og engelsk,
så ja, da skulle vel de fleste bli fornøyde? 😉

 

* * * *

Vettu ka?? Eg fikk skrivekrampe i natt før eg la meg!! Etter at eg publiserte DENNE GIVE AWAY`en i går ettermiddag satte Amira og eg oss til å se GOT og ble sittene å glo til kl 23.30!! Skulle bare innom her på bloggen en tur før kapitulerte, men ble sittene å notere ned alle som hadde kommentert! WOW! Over 100 kommentarer så langt så god grunn til skrivekrampa! haha

MEN! Eg bare må si en ting, uten å virke som ei drittkjerring. Eg nevnte i Give Away innlegget at dere burde skrive navnet deres og gjerne etternavnet, noe de fleste også har gjort. Dette ønsket eg fordi det veldig ofte popper opp flere med samme navn, MEN eg ønsket det også for å prøve å unngå at noen sniker til seg muligheten til å skrive flere kommentarer (mer vinnersjanse vettu). Hadde eg syns det var OK å legge fra seg flere kommentarer hadde eg skrevet det. Det som er litt rart er at de som la igjen flere kommentarer prøvde etter beste evne å “skjule” det ved å skrive hver kommentar som om den var den første, skjønner du? Det skjer også at det popper opp dublikatkommentarer, men eg kan skille mellom det og 2 forskjellige kommentarer fra samme person. Dublikatkommentarer popper som oftes opp etter hverandre og har også da nøyaktig samme klokkeslett, så da sletter eg de som er for mye og lar 1 stå igjen. Oppdager eg noen som går inn for å “Lure” til seg flere kommentarer, ja da sletter eg alle som ble lagt inn. Kanskje eg er kjip? Men ærlig? Hvorfor skal noe få flere vinnersjanser enn andre? Me snakker ikkje om garn til en FORMUE,
så eg syns ikkje det er noe å gjøre seg til fant for 🙂

Husk at fordi om du forandrer navnet ditt på kommentarer så vil alltid IP-Addressen din være den samme og når eg leser kommentarene ligger den rett under navnet ditt med ganske store tall 🙂 Mulig noen fortsatt står inn med flere kommentarer på forskjellige navn, men for all det, har du samvittighet til det så kjør på.

Planer for dagen?? Ja annet enn at det er fredag og helg? Vel, eg må se å få skriblet ned det me skal ha og det me må ha butikken på ei liste for eg vil som vanlig få unnagjort handelen så tidlig som mulig. Hvorfor sitte her å sulle (vente) på å komme seg ut? Nei får det gjort og nyt resten av dagen, det liker eg! Ikkje alltid han Ali er enig så da sitter eg å vente på at han skal blir ferdig med hva enn han driver på med, i ventetiden får eg gjort lite og ingenting…fordi eg venter! Nei, får det gjort, swisj swusj og hjem å kose seg/strikke! Det er nemligen sykt spennende i GOT nå så eg kan ikkje bruke for mye tid på butikken heller! Er i grunne best å bare komme i gang nå mens det er opphold i været! Stakkars de nye blomstene eg kjøpte vettu? Hekkan de druknet jo i går så de ennå her i stua! Satser på at de får litt sol i dag 🙂

 

 

 

LAG DEG SELV EN
HERLIG FREDAG OG KOS DEG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Hei Gro Vibeke! Eg var ein av dei som la inn kommentar i går. Eg la merke til at då kommentaren var sendt inn, så kom han tilsynelatande ikkje med på lista. Eg måtte gå heilt ut av sida di og heilt inn igjen, trykkje på Refresh, før eg såg at kommentaren min låg der. Eg kan tenkje meg at enkelte kan ha sendt inn den fyrste kommentaren, opplevd at han ikkje låg der, og deretter har dei berre sendt inn ein ny kommentar i staden for, ikkje i tillegg til, den fyrste. Veit jo ikkje om dette gjeld alle, men for dei som er litt uerfarne med Internett, så føler ein seg litt dust når ein har prøvd å sende inn noko og det tilsynelatande ikkje kom fram.
      Velvel – uansett – herleg GiveAway, og så kjekt at du får så mykje respons!!
      God helg frå meg!

      1. Ja eg er klar over det og det var noen av de også, men da sto det gjerne en forklaring i det som var kommentar nr 2 som att “Fikk det ikkje til osv” “Tror kanskje det er 2 kommentarer fra meg nå” Så de har eg sortert ut og latt kommentar nr 1 stå igjen. Eg har opplevd dette før ser du, både navn/mail i kommentaren blir endret, men som sagt; IP-add er alltid den samme 🙂 Det er ikkje noe eg sitter å leter etter, men eg leser hver kommentar, skriver ned navnene og noen ganger bare ser eg det.

    2. Flott genser! Eg tenkjer at den kanskje hadde vore fin i Holst-garn den også, sjølv om det er litt tynnare garn enn originalgarnet 🙂

    3. Hei🤗
      Jeg la desverre også igjen to ganger. Fikk ikke til å sende inn, så jeg gikk også ut for så å prøve igjen. Teksten lå der, så jeg trykte på send. Oppdaget etterpå at det var blitt sendt. Prøvde å se om det gikk an å slette én, men det fikk jeg ihvertfall ikke til. Beklager dette, prøver ikke å lure… Er nok veldig amatør med data..🙈

      1. Det går helt fint <3 Tror ikkje du lurer <3 men når all personlig på avsender endres er det noe annet. Når eg har funnet 2 like, som med deg har eg slettes mld nr 2 og den første blir stående 🙂

Siste innlegg