GARN – Den perfekte genseren!

Designet av Elida Virack

 

Ikkje sant…? Kan det bli stort bedre enn dette? Helt åpentbart en genser flere av oss burde hatt, bare fordi…!? Hvorfor ikkje liksom?? Den er jo faktisk ganske enkelt perfekt! En cozy, litt (alt) for store – Perfekt nå utover høsten (som forøvrig meteorologene har avlyst…det blir sommer frem til vinteren ankommer...!?)

Her trenger du litt sånn halvtjukt garn, på fagspråket heter det Worsted, som f.eks Pt3 –
Et deilig ullgarn som er ganske digg til en for stor genser.

 

 

 

Designet av Elida Virack

 

Er du litt kulere strikker du deg en engelsk versjon *ler* Jaja, eg falt pladask og kunne selvfølgelig tenkt meg både en norsk og en engelsk en, stilig….noen tenker muligens “Tåpelig”, men nei….HELT innafor spør du meg 🙂 Kanskje litt for typisk meg!

Genseren strikkes Top/Down og du får med diagram på
både den engelsk og norske versjonen i en og samme oppskrift 🙂

 

 

THE GARN SWEATER
Bildene over
Str fra 75 cm til 150 cm i overvidde
Engelsk og svensk strikkeoppskrift

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og helg! Eg har tenkt å ta turfri i dag og i morgen, Ine og eg skal på langtur på søndag – Så da velger eg
å hvile frem til da. På søndag er det nok en etappe på Tungenes-Ogna me skal gå. Denne turen er cm 1 mil; Fra sørenden av Orreelva til Obrestad Fyr. En mil går fint å gå, det tar normalt sett rundt et par timer, men så er det dette terrenget da…uforutsigbart, en tur som dette kan i noen tilfeller fort ta 4 t – Dette blir spennende! Eg har gått mesteparten av denne etappen tidligere (Hå Gml.Prestegård til Skeie) Planen er å parkere en bil
ved Orre Gml Kirke, kjøre til Obrestad fyr og gå der i fra 🙂

På tapetet i dag står det handel, har ikkje heeelt bestemt meg for om eg gidder bli med. Ellers blir det vel litt susing her hjemme, kanskje litt klevask? Hobbyrommet er en selvfølge, men kanskje eg også skal få kokt den Rognebærgeleén? Er litt spent på den 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
FIN FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Stilig. Og når bokstavene er strikket med vrangmasker blir det jo lett å sy rundt kanten og få fine bokstaver. Her kan man jo leke seg litt og skrive hva man vil på et ruteark og strikke det vrangt når man kommer til stedet man vil ha det.
      Synes jeg ser en genser med Vibbedille nederst over vrangborden på ryggen.
      Kos deg og nyt dagen
      Klem fra Liv

Siste innlegg