HALLOWEEN – En uting, eller bare masse KOS å strikke?

Foto: Vibbedille

 

En ting er sikkert og det er at eg har det perfekte strikketøyet nå på høsten! Føler nesten ikkje det kan bli bedre, ja både garn og farger sklir rett inn for å si det sånn. Garnet sto absolutt til forventningene mine, ja og de var ganske så høye kan du si! Tja, vil vel si at Tukuwool seiler opp som en flott favoritt og eg gleder meg til Aamu til Isabell Kraemer er ferdig, men først skal eg nyte hver eneste maske! Her har du faktisk muligheten til å kjøpe en rålekker oppskrift av Isabell kraemer som er på norsk! Vet at maaaange ønsker det så benytt muligheten her og nå 🙂

En annen ting eg vet er at det er mange som strikker om høsten og det er fordi ganske mange har strikkepause om sommeren. Behovet for KOoOS om høsten er stort! Stemningen man får inne om høsten er magisk: Lune pledd, deilige puter, masse lys og herlige strikketøy. Det er også gøy å strikke/hekle litt pynt til å stæsje rundt
i hjemmet for å få den litt cozy følelsen. En annen ting som hører høsten til er jo Halloween, jadda, det er kommet for å bli uavhengig for hva man måtte mene om det. Men husk en ting, fordi om Gresskar er hovedsymbolet på Halloween så eies det ikkje av den dagen. Gresskar var her lenge før Halloween inntok landet vårt. Husker selv da eg gikk på barneskolen, en gang i uka gikk eg også i Kolonihagen i regi av skolen. Det gøyeste me plantet var jo gresskar! I alle farger og varianter og det var stor stas å fylle sykkelveska ut på høsten og sykle hjem med fangsten! De lå alltid en god stund til “Pynt” på kjøkkenet før det ble laget ting, som f.eks å sylte de. Kan ærlig talt ikkje huske om eg likte det, men eg har alltid så lenge eg kan huske likt tanken på gresskar. Det er forbundet mye kos rundt det. Så derfor: Ta Gresskarene tilbake!! *ler* Halloween eier det ikkje! *ler litt til*

 

 

Designet av Twisted Arrow Designs

 

Gresskar kan både hekles og strikkes i alle farger! Gir du dem litt rustikk utseende som de over, ja så har du virkelig litt lekker og ikkje minst lun pynt ut over høsten ♥ Her har du muligheten til å hekle en hel åker om du vil!

 

AUTUMN PUMPKINS
Bildet over
Kan hekles i 4 størrelser

 

 

 

Designet av Twisted Arrow Designs

 

En Cup Cozy er en annen ting som er koselig, ja f.eks til skogsturene du skal ha når du skal sanke kvist og kvast for å lage koselig julepynt litt senere, alltid godt med kaffi, eller kakao? Nå på høsten kan eg jo anbefale et lite knips med chili i kakao`n ♥ Du aner ikkje hvor godt det! Blir så herlig varm i kroppen ♥

 

MEG`s CUP COZY
Gratis hekleoppskrift

 

 

 

 

Designet av Twisted Arrow Designs

 

Skikkelig digge og herlige votter som du kjapt hekler på nål nr 7 eller 8, jepp, da går det fort kan du tro! SVIPS
og du har flere par enn du trenger og du fikk plutselig et par extra julegaver!

 

CHUNKY CHIC MITTENS
Str fra Små barn til Dame

 

 

 

 

Designet av Twisted Arrow Designs

 

Ser her vettu; Først kjøper du en stor og god kopp på f.eks Nille, så hekler du Cup Cozy og her får du også en gratis oppskrift på Rug! Du har plutselig en skikkelig koselig gave. Flott gave til noen som f.eks elsker
en kopp kaffi på trammen 🙂 Ikkje det?

 

MEG`S MUG RUGS
Gratis hekleoppskrift

 

 

 

 

Designet av Emma Du

 

Ellers så er det bare å finne en pose med masse restegarn og strikke en gjeng med gresskar! Strikk i flere farger og varianter! Lag f.eks til et stort fat midt på spisebordet som du fyller med gresskar! Garantert at det blir et flott
og ikkje minst koselig blikkfang ♥

 

HALLOWEEN RIB PUMPKIN
One Size

 

 

 

 

Designet av Tatyana Korobkova

 

Du kan bruke det garnet du vil, du trenger verken ta høyde for strikkefasthet eller anything! Bare strikk og KOS deg ♥ Eg tro i allefall eg ville strikket noe i alpakka bare for å det litt loddne uttrykket, ja du vet; Lunt og koselig ♥

 

BIG PUMPKIN
Str ca 25 cm X 26 cm

 

 

 

 

 

Designet av Tatyana Korobkova

 

Se her vettu! Skal ikkje mer til enn ei flette og 2 så har du de lekreste gresskarene i gata! Ikkje vanskeligere enn det, se bare hvor fine de er?♥ Så ja, eg skjønner egentlig ikkje helt hvorfor du sitter her ennå? Du burde jo for lenge siden stått med hodet godt ned i kurven med restegarn!? *humrer*. Vel, da har du i allefall plenty å potle med utover høsten, ja og så pynter du bare etter hvert. Det er lenge igjen av høsten for julen
trenger du IKKJE ta inn i stua før 1/12. 

 

HALLOWEEN CABLE PUMPKINS
Str fra 13 cm X 14 cm og 20 cm X 25 cm

 

 

 

 

 

Sjøl vil eg jo så at eg har juksa, iallefall med tanke på innlegget ellers *ler*. Ja eg VET, Dib Hassan er 17 år, snaaart 18, men noen ganger tviholder han litt på det han syns var gøy som liten gutt. Det å skjære ut gresskar syns han er gøy og spurte for et par uker siden om eg kunne kjøpe noen! NOEN, du liksom! HA! Men vettu??
Da eg i dag svinset en kjapp tur innom på Rema ble ganske så HAPPY! “Gresskar 7 kr kg!” Vel, eg må jo si eg syns DET var billig! Siden det i tillegg går under frukt og grønt får eg jo også brukt Æ`en. Tja, eg vil si at et gresskar på 5,5 kg til kun kr 38 ER BILLIG! Som forventet ble Dib ganske så fornøyd da han kom hjem og clamet det umiddelbart! Nå er eg faktisk kommet dit hen at eg vurdere å bare kjøpe et til for eg og vil jo skjære ut et! Kanskje eg må kjøpe 2 til!?! Må neste høre med Amira om også hun føler en trang for å skjære frem et monster eller no 🙂 Hmm dette vil jo også si at eg nå er NØDT for å lage til et eller annet til de som evn kommer til å dinge på døra den 31.! Kan jo ikkje brenne gresskar på trappa uten å ha noe på lur!
Jaja det er vel bare sånn det må bli da 🙂

Men du? Nå er i grunnen eg klar for å strikke ut kwellen, hva med deg?

 

 

 

LAG DEG EN
SKJØNN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg