* JUL *

Designet av Faye Kennington

 

Jaggu meg er Jula godt i gang…På Nett! Der bakes det og frokost tv er byttet ut med opptak av julekalenderen…Me er i starten på NOVEMBER ikkje sant? Ja det var det eg trodde for hos oss står fortsatt gresskara fremme til pynt…Tror eg må melde meg ut av julegruppene haha Ja og heller melde meg inn 1.des! Våkner til bilder av kakebommer som er fulle av nybakte julekaker. Eg er normalt ikkje en person som stresser over jula, har i grunnen aldri gjort det, men er det noe som kan trigge stressgenet så er det å se folk i full julesving Ho Ho Ho. Det er da eg sier stille inni meg: “Det er BARE første uka i november og du har GOD tid Vibbedille” åsså slapper eg av. Når det der i mot kommer til å strikke til jul, ja da begynner du å bli litt sent ute hvis du ikkje har innebygd jetmotor
i strikkepinnene. Selvfølgelig alt etter hvor mye du har planer om å strikke 🙂 Du rekke f.eks fint et par votter eller kanskje katta trenger en skjønn julesokk til alt godisen som kommer i jula 🙂 Egentlig aldri for sent for noe,
bare veldig tidlig for enkelte ting…syns eg

 

 

BRACKTHAW
Bildet over
3 størrelser

 

 

 

 

 

Designet av Faye Kennington

 

EN oppskrift med hele 24 farga diagram til å mikse etter hjertets lyst, hele 512 forskjellige muligheten til
å personalisere din egen julesokk! Ikkje bare det, men det er FØR du tar i betraktning alle fargevariantene
du kan bruke 🙂 GO CRAZY sier eg bare! LOVE IT ♥

Alt dette får du i en og samme oppskrift! Noe bedre? Nop!

 

 

TOP DOWN  CHRISTMAS STOCKINGS

 

 

 

 

* * * *

Mandag gitt! Fra og med nå gjelder det å lade hvert eneste ledige minutt! Samtidig så gjelder det å holdet rote “nede” og i sjakk haha Med tanke på at det skal komme “fremmede” folk her i helga liker eg å ha det ryddig. Dib sier bare: “Eg tror ikkje han bryr seg mamma”, nei kanskje ikkje, men eg gjør. Planen var å re opp seng på gulvet på Dib sitt rom, ja med skikkelig madrass, det er noe av det verste eg vet for det blir så kaotisk! haha Men så blir det faktisk til at Amira reiser til England i helga (Ja, det krasjet med NM helt uten vilje) så da putter eg besøket
i hennes seng i steden for *Puster godt ut*. Utenom det så har Dib bare en ting å tenke på: Holde seg skadefri haha Har bedt han om å droppe Kick Boxing treninga i morgen for eg mener at det han ikkje har “lært” nå får bare være hehe Tror nok egentlig eg er mer nervøs enn han, han er liksom helt chill og sier han gleder seg 🙂 Jaja det gjør jo eg også 🙂 Men først må me få unnagjort uka og på fredag kl 15 er de i gang. Da er det bare utøverene som møter på hotellet for registrering og innveiing 🙂

Min dag i dag starter ganske snart, har legetime om ca 2,5 t så eg må snart få opp dampen. Må nesten stelle meg litt og ta på noe annet enn pysj, senere åpnes taxisentralen og det er tid for trening 🙂 Strikkinga tenkte eg å putte inni mellom! Ååå det er så kjekt nå for nå er det bare mønster et stykke! ME LIKE ♥ Prøvde
å måle strikkefastheten min i går, men når det er litt sånn type rundøking er det ikkje så enkelt å få en rett linje for å måle…Du ser det, det å strikke en prøvelapp på 10 cm frem og tilbake har absolutt et tendens til å bli veldig forskjellig fra når du strikker rundt…Krysser virkelig fingrene for at eg ikkje er i gang med et telt!
Det har nemligen skjedd mer enn èn gang tidligere…

Vel vel, eg får sette i gang med runden her hjemme før eg tar en shaining på badet!

 

 

 

 

LAG DEG EN
SNAISEN MANDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. skikkelig fine sokker da :=) må innrømme att eg er heilt ferdige med julegavene,pinnekjøttet ligger i fryseboksen og jeg surfer på glutenfrie julekaker,men jeg har lagt alt bort så jeg ikke ser det,min grunn i år er en stor fotopperasjon 6 desember,så jeg må være færdig forberedt til da :=)
      i dag skal jeg på strikkekafe av arbeid har jeg med en påbegynt rallargenser til min datter ,ha en fin dag da

      1. At ting som KAN gjøres ferdig i god tid er ferdig, det er helt ok. Men nybakte julekaker 3.november er for meg litt tidlig. En ting med den sorten man kan fryse, ellers er jo kakene tørre i desember. Eg er litt konsekvent når det kommer til julebaking og gjør det kun i desember. Hvis eg baker en sort hver gang så er det kjapt gjort. Et par timer på kjøkkenet ei kveldsstund med høy julemusikk er perfekt, gjør eg det 3-4 ganger i uken halve desember så har me plenty av kaker 🙂 Julegavene har eg mer eller mindre gått over til å handle nå nett, blir færre og færre gaver hvert år så det er kjapt gjort 🙂

        Men absolutt greit å bli nesten ferdig før 6.des. Da kan du komme hjem å slappe av og nyte jula 🙂

Siste innlegg