Tepper i Holst Supersoft

Designet av Lise Franck

 

For å si det sånn så gikk eg rett i spinn da eg omtrent ramlet i fanget på denne designeren!! Eg vil ha alt og eg vil ha det NU! For et par år siden lokket eg mor mi til å strikke et teppe i Holst Supersoft som hun skulle gi i husgave til et av barnebarna – det ble en drøm skal eg si deg! Hun strikket det i Dominoteknikk med enkelt tråd, et stort pledd! Enkel tråd er tynt, men fy flate det teppe ble bra! Ja det er jo lettere enn gjerne andre tepper, men altsåHALLO! Eg har 2, eller er det 3? Tepper som er påbegynt i det garnet. Supersoft kan du fint både strikke og hekle med, begge deler blir akkurat like deilig. Så ja, da spørs det jo hvilket teppe du falt for?

 

PLUS BLANKET
Bildet over
Str 120 cm X 170 cm
Dansk Oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Lise Franck

 

Åååå….

 

FAIRE AND SQUARE
Str 150 cm X 150 cm
Dansk Oppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Lise Franck

 

Vettu? Et teppe som dette er heklet i et stykke! Nei, det er ikkje lapper som er montert slik som eg først antok. Dette er jo da mer et Baby/Barneteppe, og det må eg si: Holst Supersoft må jo være helt perfekt til de aller minste! De trenger ikkje tunge/tjukke tepper

 

PUZZLE BLANKET
Str 75 cm X 110 cm
Dansk Oppskrift

 

Hvis du ikkje kjenner til HOLST SUPERSOFT bør du sjekke det ut! Det finnes i hele 99 farger OG nyanser,
og hvilke nyanser – Vil si det er ingen over og ingen ved siden av, ikkje engang Finulla slår disse fargene selv om eg ble mektig imponert over Finullhylla på Husfliden først gang eg så den helt komplett.

 

 

* * * *

 

 

 

I dag våknet eg ALT for tidlig, typ halv 7!! Hva i all videste verden skal eg opp så tidlig for!? Ja jo eg liker å stå opp tidlig, senest kl 9 er min grense. Liker å få litt ut av formiddagen også, men før gradestokken bikker 15 på morgenkwisten sover eg da helst til 9. Ja det er nesten så eg kjenner at eg øyeblikk må ta meg en nap, og det helst før lunsj! Sola skinner, men i natt var det kun 1 grad og det skal ikkje ikkje bli mer enn 7 i dag…*Venter tålmodig på den gode varmen* Har nå i det minste skrevet handleliste for gartneriet, ja som jord og lecakuler etc. Eg er klar som et egg til å bare kaste meg rundt og få ting på gang!

Dagen min blir som følger; Må ha meg en nap som sagt, om ikkje så lenge er nok best. Der etter skal eg gjøre ferdig den musa mi, har startet på lua som er den siste biten og så skal den sys sammen 🙂 Blir nok muligens
å starte på enda en figur da dette var skikkelig kos å strikke 🙂

Ellers vil eg minne om den pågående Give Away som ruller her på bloggen, du har mulighet til å snappe med deg en deilig pakke med ganske mye sånn fluffy alpakkagarn! Klikk deg inn HER å bli med da vel 🙂

 

 

 

GÅ FOR EN GOD DAG!
KOoOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Når jeg ser alt det fine du legger ut skulle jeg ønske at jeg likte å strikke. Men når jeg for ente gang gikk på med friskt mot, handlet både strikkepinner og garn for en formue for så å felle av kopptua halvveis med begrunnelse at jeg bor alene og ikke trenger så stor klut, har jeg gitt opp. Jeg får holde meg til det jeg liker å holde på med, nyte synet av alt det flotte dere andre tryller frem på pinnene og håpe at datteren min godtar å ta i mot strikkebestillinger fra mor….

      Ønsker deg en god dupp og en flott dag 🙂

    2. Så fine tepper – takk for ideene. Jeg måtte bare ha oppskriften til det øverste, så nå er den kjøpt. Ligger i køen med alt det andre som venter på å bli laget. Ønsker deg en fin dag 🙂

Siste innlegg