I ÅR SKAL DU BRUKE SHORTS HELE ÅRET! -NORSK DESIGN OG OPPSKRIFT

Marianne J Bjerkman

 

Snytt for sommeren?? Da er dette noe for deg, ja ikkje minst meg! Eg har ikkje gått med shorts i år så da passer det supert med en shorts som kan brukes hele året! Ja, det er bare å kjøpe ei ny strømpebukse i ull og stæsje seg opp 🙂 Shortsen strikkes orginalt i Lille Lekre, men det er bare
å strikke den i ull uten at det skal by på problemer 🙂 Ja til høsten kan du virkelig bli ei snerten snelle 🙂

Et tips fra designeren er å strikke denne med negativ bevegelsevidde på ca -4 cm /-10 cm.
Dvs, er du f.eks 110 cm rundt hoftene strikker du shortsen i ca 100 cm i hoftevidde, da skulle den sitte godt uten at den blir for stor og sklir ned 🙂

 

 

 

MAMMAS SOMMERSHORTS
Bildet over
Opp til 110 cm i hoftevidde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marianne J Bjerkman

 

Denne strikket eg for 2 år siden, skikkelig kjekk bukse å strikke, men….eg venter fortsatt på at det skal komme oppskrift i størrelse voksen 🙂 Jepp, dette er virkelig ei bukse eg kunne tenkt meg til KOS!
Skikkelig kule lommer og litt slapp i rumpa, akkurat hva man trenger til en kald og herlig vinter 🙂
Så hva sier du Marianne? Blir det KoseBukse på meg denne vinteren? *Gleder meg*

 

 

 

LUKSUS LEKEBUKSE
Str 6 mnd–> 7 år

 

 

 

 

* * * *

Woop Woop! Eg er i full sving med arm Nr 2 og det går unna nå! Skal bare ha en liten RYDDEpause før eg setter i gang dagens strikkeøkt! Pause og pause Fru.Blom, men skal ALLE kurvene og det som er på gulvet inne på Garnrommet inn på den extra soverommet, ja for nå er kameraten til DibHassan reist så det er ingen unnskyldning for utsettelse lengre…. Jaggu har gutta hatt det kjekt denne helga! De har spilt masse, spist god mat og drukket X antall Cola! Ali og eg har vært skikkelige verter og passet på at de aldri hadde sjansen til å begynne å bli sultne, men nå er det tilbake til feriehverdagen: RYDDING! Håper bare formen er bra noen dager (Ei uke minst!??) ja for nå er det dags for å sette i gang “Operasjon Garnrom” *Grøsser med gåsehud på ryggen!*

Gleder meg extremt til alle skattene eg regner med å finne! *Evig Optimist* Vet eg har noen Go`saker som eg spikret oppe ved taket hehe Ja de henger i en pose og eg må snart finne noe fint eg kan strikket i det! Det er nydelig tynn alpakka og deilige Merino hesper som er håndfarget i samme farge
som er fantastisk dyyyyp skjønn lilla 🙂 Det er noe eg fikk i gave for flere år siden og eg har virkelig spart på det så nå gjelder det å finne ei oppskrift 🙂 Skal ta litt bilder underveis og dette er noe av det eg ønsker å skryte av – Bare å følge med her i bloggen frem over 🙂 Kanskje det drysser noen nøster av et eller annet på deg også?? Aldri godt å si 🙂

 

Eg må bare se fremover når eg faktisk kan STÅ inne på rommet, nyte synet av herlige nøster som ligger fint å rekke og rad og eg kan starte på hvilket prosjekt eg måtte ønske. Har også ei hylle der inne med en del Hobbybøker….de er HELT nye og aldri brukt til noe….*sørgelig* Tro om det er noe som kan selges? Har også en serie med Hobbybøker for barn! Tro om det er noe av interesse?
Når eg bestemmer meg for hva eg skal gjøre med de kan eg legge ut bilder her å se om det er noe som noen kunne tenke seg 🙂 Finner nok sikkert litt av hvert. Kanskje eg spanderer litt garn på Barnehagen rett bort i streeten, ja for eg regner med at en barnehage kan bruke det? Ja eg kan jo “sponse” den neste generasjonen med strikkere *ler*

Men, ok, eg får sette i gang da…..sukk…..skal få ut alt som sagt og der etter er det å rydde litt
og litt om gangen til eg er i mål! *Send meg stå på vibber*
Du kan jo bli med å rydde via SnapChat! haha Du finner meg som vibbedille vettu 🙂 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG!

Go`klem fra ei motivert Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikking #knitting #mariannejbjerkman #sommershorts #helårsshorts #snertensnelle #luksuslekebukse #kosebukse #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #bloggurat

3 kommentarer
    1. Ah… Garnrommet minutt for minutt! Så spennande, dette har vi gleda oss til 💖💖💖 masse lykke til!

    2. Stå på med ryddingen på garnrommet!!! Herligt når det e gjort. E det någe du skal selge av garn,iallfall sokkegarn kan jeg komme fort over brua….😂😂. Gleder meg å følge deg i prosessen, du e flinke 👍🏻😎. Jorunn

Siste innlegg