GIVE AWAY – DEN MYKESTE NOEN SINNE!

//sponset premie

Ingen grunn til å utsette det så eg hopper rett på en NY Give Away like godt 🙂 Det er også denne gangen Rasmus Design som står for herligheten og mykere enn dette skal du jammen lete lenger etter, ja det var rett før det havna i egen kurv MoHaaa Garnet er….

Puna og det er 100% deilig myk alpakka! Mmmm for en KVALITET! WOW!
Skulle mer enn gjerne hatt noe tilbehør i dette som ei god lue, sjal eller sjerf, Åååå NATTSOKKER! Mmmmm votter, PYSJAMAS?? Kanskje, du kan selvfølgelig strikke akkurat det du vil,
men det følger med en oppskrift på et nydelige….

…pannebånd og en hals 🙂

Du bestemmer selv hva du vil strikke 🙂
Velger du f.eks et større prosjekt og trenger mer garn, ja da må eg jo bare anbefale den kjappe servicen til
Rasmus Design! Der skjer det for der!

Ok, det store spørsmålet; “Hva må man gjøre for å ha sjans til å vinne dette?” Tja si det du?
Me gjør det ENKELT, nok stress for mange i denne Julestria så sett deg ned noen minutter og ta en pause og fortell meg noe kjekt i kommentarfeltet under innlegget her. Gi meg litt lesestoff ut uka så tar eg en trekning på FREDAG 16.desember

* * * *

Var i grunnen mye venting hos legen i dag da det formelig ramlet inn med en FLOKK små unger som var blitt syke! Blir faktisk ganske sliten i kroppen av å sitte rett og ned på en stol eg +
at eg GLEMTE strikketøyet! Noe som slettes ikkje gjorde det noe bedre!

UANSETT! Det var visst litt av hvert i den skulderen og eg måtte bare komme meg i rønken så fort som mulig så kanskje han kan lindre skulderen litt før Jul, Hmmm tja, så da blir det vel rønken i morgen da…..?……kanskje……2 tidlige morninger på rappen liksom??? Hmmm får se 🙂

ANYWAY, Jr kommer hjem med bussen i dag og da tror eg bare eg stille og rolig smyyyger meg inn under dyna og SOVER noen timer……DAY OFF! hehe

Har nå fått oppskriften til Delfiakake i hus, sjokolade er kjøpt, men eg fikk IKKJE tak i tørka aprikoser!?! Hmm Burde tenkt meg om og kjøpt noen dadler….Hmmm Jaja får se hva eg gjør når eg står opp,
er i grunnen fort gjort å bake ei Delfiakake, men men sove først 🙂

KOS DEG OG HA EN
INNHOLDSRIK ETTERMIDDAG 🙂

Go`klem fra ei søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #giveaway #puna #alpaka #pannebånd #hals

66 kommentarer
    1. å kor du frista! Ha lenge hatt lyst å prøve Puna….
      mine koselige (for meg) nyheter er at jeg reiser til syden 2 uker sammen m min niese….gleder meg vilt og uhemma til sol og varme….trenges for en fibroskrott
      Klem fra Lofoten/Gran Canaria <3

    2. Det garnet så jo bare rett og slett heeerlig ut <3
      Jeg gleder meg til å feire jul med sønn og datter 🙂 4 år siden sist, så dette skal bli sååå koselig 😀 Nesten klar til jul og, mangler bare noen gaver i hus 🙂
      Kos seg med baking, unger og mann 🙂

    3. I dag (mandag 12.desember) er jeg fjortismamma for 3.dje gang. Rart å tenke på at fjortisen min ble født og var ei lita snuppe som viste oss fort hva hun ville. Vi har ikke sett stort til henne i dag for hun er opptatt med skole og interessen for håndball. Hadde selskap i går med søsken og svogere. Da kosa hun seg masse. Nå sitter jeg og slapper av og strikker på mariusgenser og nyter ettermiddagen stille og rolig. Og håper kanskje jeg kan være så heldig og vinne det nydelige garnet. Da blir det hals/pannebånd på meg 🙂
      Ønsker deg en flott dag videre Vibbe og jeg koser meg med å lese innleggene dine + se på snapchat 🙂

    4. Det garnet så deilig ut!
      En kjekk ting herifra, jeg har funnet tid til å dra til min farmor, barnas oldemor, i løpet av helgen. Hun bor ganske langt unna så vi er ikke der så ofte. Men så mye hyggeligere å kunne gi julegavene til henne istedet for å sende de i posten. Tipper barna blir veldige glade når de får vite det etterpå 🙂

    5. Ann: Kjempekoselig 🙂 Heldigen du som fortsatt har besteforeldre, gjelder å ta vare på de gamle <3 KOS dere masse på tur og ha ei herlige førjulstid med ungene 🙂

      Klem Vibbedille 🙂

    6. Reidun: Kan tenke meg DET blir koselig ja! Alltid kjekt når egne barn kommer hjem til jul <3
      KOS dere masse og NYT Jula 🙂

      Klem 🙂

    7. Det såg deilig ut <3
      Eg er straks ferdig med polar kofte til min kronisk syke mor, mangler bare knapper og ett belegg. Ikke ett perfekt resulat, men mye kjærliget i hver maske til å varme ho <3 Ellers er nå julestria i full sving, med 4 unger i hus fra 3mnd til 11år så er det rikelig å henge fingrene, i men litt strikking må ho mor ha innimellom for å beholde roen i heimen 😉

    8. Alltid morro og prøve et nytt garn. Nattsokker i alpakka hørtes ut som en god drøm.
      Blir trivelig romjulstrikketøy av det om jeg er heldig med trekninga.😀 Ved forrige trekking var jeg et nr. unna vinnerlykken, så jeg krysser fingre for bedre lykke denne gang.👏👏

    9. Ellbjørg Skinderhaug: Ja ikkje sant dte høres herlig ut med slike sokker?? Tror eg må bevilge meg et par! 🙂 Da er det bare å ønske bedre lykke denne gangen 🙂

    10. lene: Det hørtes hektigst ut, men garanter mye kos 🙂 Mor di blir nok kjempeglad for den kofta, klart hun blir 🙂 Ingenting er som noe som er strikket av kjærlighet <3

    11. Det garnet kunne jeg tenke meg å prøve!
      Her sitter jeg og skuler på kurven med strikketøy og det har jeg gjort i en måneds tid nå! Betennelse i armer er noe herk!
      Det kjekke er at mamma kommer og leverer gjærbakst snart slik at fryseren får litt i seg til jul 🙂

    12. Jeg gleder meg over at jeg har fått noen å strikke dukkeklær til igjen. Har fått 2 søte bonusbarnebarn som gjerne vil ha noe fint til dukkene sine. 😊

    13. Herlig garn. Her i huset lukter det JUL, pinnekjøttet er kokt, herlig lukt. Skal ha juleavslutningsforening i kveld med venninner som har holdt sammen i over 45 år. Venter også mange unger på døvenatting utover, 12 desember er lossi her hos oss .

    14. Garnet så veldig deilig ut😊Eg gleda meg tell å få julebesøk av flotte folk som skal være ilage meg og ongan

    15. Så veldig deilig ut det garnet ja 🙂 Det kjekke her er at jeg snart er ferdig med å strikke julegavene. Er bare igjen litt finish på noen av dem, så det skal bli godt å slappe av med strikking i eget tempo uten deadline 🙂

    16. Ser ut som et herlig garn, og det passer fint til den nye jakken min i fargene.
      Eg har pyntet til jul på jobben min idag, mange barnehager har gitt oss julekuler i år. Det ble så fint. Idag må eg begynne å pakke inn julegaven som skal sender i posten til fadderbarna min rundt om i landet. Alle får noe hjemmestrikket.
      Også gleder eg meg over at operasjonen til svigerfar har gått bra. Det blir fint å kunne hjepe litt til når vi skal dit i julen 🙂

    17. Samboer og jeg har i år valgt å en rolig førjulstid på Maldivene. Har blitt litt kjent med et norsk par her nede. De har med seg ei jente på snart 6 år og en gutt på under året.
      Jenta har vært litt beskjeden, men etter hvert som dagene går blir kontakten der mer og mer.
      Til middag i dag kom hun bort og ville fortelle at hun hadde sett en skilpadde da hun snorklet. Det endte med at vi ble tre stk til dessert, og fikk spesial bestilt is med salt karamell smak. En super koselig middag ❤️

    18. Har alltid ønsket å prøve det garnet, men har rett og slett ikke penger. Jeg sliter med en sjelden sykdom, noe som gjør at jeg må reise mye fra Stavanger til Rikshospitalet i Oslo. Mye venting på vonde stoler på mange kontorer og venterom, fly og tog etc. Da er det godt å ha strikketøy med seg. Timene går fortere og det blir en trygghetsfølelse med noe i hendene. Som regel strikker jeg noe til mine små barn. Ofte må jeg bli over på sykehus hotellet, da er min store glede å besøke garnbutikker. For en liten stund kan jeg glede meg i fine farger, forskjellige teksturer og nydelige oppskrifter. Det er en veldig glede å gi barna noe som jeg har strikket, da føles alt så mye lettere. Men uten jobb og lite penger fra nav, så blir det meste av garn bare en drøm. Elsker å strikke, det er terapi ❤️

    19. Du er jo berre rå med alle dei kjekke trekningene du lager til. Og no vert det mjukt garn på ei heldig dame 😊 ( ja for det er kanskje mest damer som kommenterer…). Ein kjekk historie? Laurdag sa eg høgt her heima at det var spesielt ein blom eg ville pynta med til jul, julerose. Har aldri hatt det før,men syns dei er kjempefine….. Etter alle her hadde vore ute på tur igår og kom heim att…,stod det ein papirpose ved døra. Oppi var er Julerose frå eina søstra mi 😊 Trur du eg vart glad?? Ringde og takka, og lurte på koss ho visste at eg ynskja meg den.. Den hadde berre stått der i hylla og ho fekk lyst å kjøpa den til meg :). Tankeoverføring på høgt plan 😉

    20. Å det garnet har jeg lyst å prøve 🙂
      Idag har jeg gjort ferdig de siste julegavene, og nå sitter jeg å koser meg med en julefilm som jeg har tatt opp 🙂 og strikker selvfølgelig samtidig. Ha en koselig kveld 🙂

    21. Har sunket ned i sofa’n under et pledd. Stille i heimen, alle ungene har flyttet ut og har liksom ikke bruk for mamma (kjenner meg jo igjen i det). Og da er det kjekt å vite at jeg har de 15 herligste 1-2åringene på jobben som trenger meg så mye at jeg knapt får satt meg ned 🙂

    22. Ååååå det hadde vært digg med one pice pysj i det deilige garnet. Synes nesten æ må vinne (igjen) bare for å bevise at æ skal strikke og presse mæ inn i pysjen…. 😉. Ja æ e ganske lita men…..
      Vi har fått 2 gærne katte i hus. Fenrik og Fjørild som e 6 mnd (fra dyrebeskyttelsen). Og fytti katta det går unna i svingan. Dem har 3 etasja og sprinte opp og ned. Og du dyre dem e god å jage hverandre. Han e dobbelt så stor som ho. Men som jenter flest e ho tøff som toget og smeise han unna auan. Hahaha det e litt av et syn. For å si det sånn. Her strikkes det juletrepynt, intet kunstart på mitt 🎄 i år.
      Men gu dem e søt når dem sover 😴.
      No e æ tilkalt til kjøkkenet og må bake litt julekaker. Nam nam.
      Kos dæ med forhåpentligvis mye godt lesestoff

    23. Å så deilig d garnet så ut. Hadde vært artig å prøve noe nytt. Har havnet i Marius fella og klarer ikke å stoppe å strikke Marius lester, over 30 par den siste mnd som er strikket med Nepal og tovet. Alltid kjempekoselig å svippe innom bloggen din. God førjulstid til deg og dine😀

    24. Så deilig garn, det hadde vært supert å vinne det! Nå strikker jeg hals og sokker til mitt nest yngste barnebarn på 4 mnd. Det yngste er 1 uke gammel og fikk en liten koffert med strikkeklær og en bamse. I tillegg har vi 4 barnebarn til fra 3 til 17 år. Barnebarn er livets gull. Gleder meg til se alle i jula 😊😊😊😊😊

    25. Hei igjen! Det var jeg som hadde innlegget 18.27 uten noe navn. Beklager…😊

    26. Fint garn 👌🏻 Nå gleder jeg til at mamma kommer på julebesøk i morgen og skal være her hele jula ❤️ Gleder meg også til at jeg og kail’n skal på julekonsert med Kurt Nilsen på lørdag 🎶 Gleder meg til ungene har fri fra skolen så vi kan kose oss med bl.s spill og julemusikk i julen. Gleder meg til at vi skal på julemiddag til slekt både 1. og 2. juledag. Ja, jeg gleder meg til å være sammen med familien min ❤️

    27. Hadde vært stas å få prøve dette garnet. Ser bra nydelig ut. Føler at jeg er ganske greit i rute til jul. Og det blir stas å feire sammen med to av våre døtre og deres familier.

    28. Så deilig det garnet så ut😊det fristet med natt sokker, jeg ser fram til en rolig jul sammen med ei datter som er kommet hjem til juleferie 😊ønsker deg en fin kveld videre 😊

    29. Morro med alle trekningene dine,denne gang hadde jeg lyst til å være med. Grunnen er at jeg har bursdag på fredag når d er trekning. Og ikke nok med d,men jeg har to brødre som har bursdag samme dag. Nei vi er ikke trillinger hi-hi de er syv år eldre enn meg. Vi er en søskenflokk som har vært åtte, (nå er vi syv) med to tvilling par. Alltid morro å se ansiktene til folk når jeg forteller d. Kan du tenke deg hvem som har selskapet hvert år? Du gjettet riktig,d er meg😀Men så er jeg veldig glad i jul og selskaper🎄 Tvi-tvi for meg👍🏻🎁

    30. Anonym: Åååå det er kjempekoselig å strikke Dukkeklær! Har også en kurv med klær og garn som skal bli gave 🙂 Men ikkje til Jul, men om et års tid hehe Kos deg masse 🙂

    31. Bente Solskinn: Kjempekoselig å lese herlige kommentarer! 🙂 Er det noe som kan gi mye kos og gøy, ja så er det katter! har en selv og han er så skjønn, rolig og kosete. Kommer hjem med mus og fugl hver dag så han må jo være fornøyd med å bo her hehe

      Ja kanskje du burde vunnet slik at eg fikk se den OnePiecen??? Hehe får krysse fingrene

    32. Trudi Skrataas: Ungene kommer ALLTID til å ha brukt for oss! Amira og eg skravler enten på mobilen eller chat hver eneste dag! Hadde ikkje klar meg uten 🙂 Men det er jaggu travelt å være ung i dag! Jobb, skole og trening = Full rulle 🙂

    33. Marta Kristin Kongestøl: Mor mi har også ei Julerose og de ER Nydelige! De kan du plante ut i hagen også og mor gjør det hver vår (“rester” etter jula) og nå har hun ganske mange og de blomstrer villig 🙂 Kanskje eg også burde fått meg ei? Får ta en titt på butikken 🙂

    34. Randi Fjeldså: Ja det er ikkje alltid lett å være lønnet av NAV, det vet eg. Dessuten er det tøft å ha barn når man er syk, men takk og pris for strikketøyet sier nå eg og! 🙂 Håper du er heldig da så får me krysse fingrene 🙂 Ønsker deg en fin og koselig Jul 🙂

    35. Kristin: Åååå MALDIVENE <3 Det er min drøm! Amira har gitt klar beskjed om at hun sparer for å ta meg med dit når eg blir 50!! Du kan si eg gleder meg til det 🙂 NYYYYT dagene 🙂

    36. Ann: Det er skikkelig koselig arbeid! Potle litt eg også og håper eg har en anseelig garderobe klar om ca 1 år (Da blir grandtatebarnet vårt 1 år) Koselig å gi og en drøm å få 🙂

    37. Soline: Ja DET re noe herk! Har vist både muskel og senebetennelse i skulderen + en god del forkalkning, vet ikkje hva e har tenkt å gjør med det, men det gjør overhodet IKKJE vondt å strikke så legen har ikkje satt ned foten hehe masse God Bedring til deg <3

    38. Sissel Dyrhaug: Åååå DET hørtes KJEKT ut, ja med så mange søsken!! Eg har 6 halvsøsken, men det er egentlig minimalt med omgang kan du si….Litt trist, men alle er alltid så opptatt.

      Får krysse fingrene på fredag og se om det blir en gave til 🙂
      Gratulerer på forskudd 🙂

    39. Det ser ut som et deilig og mykt garn, som jeg gjerne vil teste ut. Her i huset skal jeg straks i gang med å bake lussekatter til Lucia-dagen i morgen. Jentene mine skal stå opp tidlig og se på Lucia-opptog/konsert på svensk tv, og jeg har tenkt å overraske dem med Lussekatter. De skal jeg bake ut i kveld og sette i kjøleskapet til i morra tidlig, da de skal få en halvtimes heving over dampende vann før de stekes. Det blir spennende, for det har jeg aldri gjort før. En annen ting jeg aldri har gjort før er å lage lakris-karameller som er rullet rundt i lakrispulver. Jeg har akkurat bestilt saltlakris-sirup og lakrispulver på nettet, og jeg gleder meg til å teste ut karameller når jeg får varene i hus. Jeg elsker salt lakris:-) Ønsker deg en god kveld!

    40. Å så flott garn …akkurat nå går det kun i småstrikk. Jeg har to oppgaver som skal leveres før jul, og har da bestemt at mens jeg holder på med det blir det ikke noe store prosjekter. Det går for det meste i julegaver… Første juledag skal jeg legge opp et ego prosjekt. Tror det blir Ingrid genseren.
      Ha en fin førjulstid. Håper du får hjelp med skulde etc. Hilse innom igjen i lorgen

    41. Så herlig garn😄 Sitter og koser meg med å strikke røverkofta i drops alpakka (langtidsprosjekt) Marius genser hvor i Vurdere sterkt å strikke inn minions i mønster den skal være julegave så i må snart bestemme meg Skal jobbe i jula så min bedre halvdel skal stå for julemiddagen ☺️ Gleder meg, elsker rød jul i stue og kjøkken og masse nisser rundt om kring Riktig god førjulstid til seg og dine

    42. Hei
      Koselig for meg er strikketøy og julemusikk på radioen. Og lekkert garn gjør det enda bedre!

    43. Blomsterbarn: Mmm det hørtes herlig ut med lakris karameller! Jo saltere jo bedre, ja litt sånn at eg må riste litt på hodet når eg spiser det og tunga blir sår hehe

      Kos deg og ha ei herlige førjulstid 🙂

    44. Heisann.. Det garnet så veldig mykt og godt ut. Hadde vært moro å prøvd det ja 😄 Her strikkes det nyfødtklær til en ny farmorunge som kommer i januar. gleder meg til fredag, da kommer datteren min hjem fra studier i Alta, har ikke vært hjemme siden juli, og sønnen kommer hjem med kone og lille Åsleik som er ett år. Dette gleder jeg meg til. God bedring til deg 🎅🏻

    45. Nydelig garn. Det står på ønskelista.
      I dag har jeg spist av gommen og krumkaker jeg lagde i helga. Så no er jula i gang.

    46. For et herlig yarn,det kunne jeg likt og vinne.Idag har jeg laget krumkaker og jeg gleder meg til min familie kommer til julaften.Men jeg maa ogsaa si for en alle tiders blogg du har,jeg gaar inn hver dag,God jul og godt nyttaar fra MaryAnn.

    47. Ser ut som ett veldig deilig garn. 🙂
      Jeg har fått en mail i dag som jeg har ventet på en stund, så bare det er nok til at jeg kommer til å smile hele dagen. 🙂 I tillegg rakk jeg i går å hekle ferdig en julegave jeg kanskje ikke trodde jeg kom til å få ferdig, men jeg fikk plutselig en haug med inspirasjon og heklelyst. 😀
      Ha en fin fin dag. 😀

    48. Jeg sitter med juleposten. Det er en tidkrevende, men veldig hyggelig tradisjon i julestria Synes det er viktig å holde litt kontakt med dem som har betydd noe i livet mitt om det ikke er mer enn en gang i året. Og så kan det jo hende det dumper noen innom etterpå. Det ble ikke mange strikka julepresanger i år, og i går kveld ble jeg ferdig med det siste sokkeparet. Det ligger til tørk og venter på julepapiret.
      Fortsatt fin førjul fra Ingunn

    49. Det garnet skulle eg gjerne prøvd 🙂
      Hekler på snøkrystaller og snøkrystaller så koselig synes eg. Ikke blir det glatt på veiene av de og dekroative er dei. Kanskje du skulle hatt noen snøkrystaller i vinduet ditt ? 🙂 Ha en riktig fin tirsdag og adventstid

    50. Gleder meg til jul 🙂 skal samle svigermor, min bror med 2 unger hjemme hos oss julaften. Det blir så trivelig 🙂
      God jul til alle 🙂

    51. Etter deilig julegrøt i kreftforeningen,Hamar. Er det koselig å komme hjem til strikketøy. Garn i utsøkt kvalitet og fine oppskrifter. 🎄

    52. Hei 🙂 Det garnet ser superdeilig ut 😀 Jeg vil veldig gjerne prøve det, så jeg tenkte jeg fikk prøve lykken 🙂 Dessuten er trekningen på bursdagen min, 16 desember! Så dette ville vært verdens beste bursdagsgave 😀

    53. Ser veldig mykt og deilig ut dette garnet 😀 Jeg jobber i et bofellesskap,og i dag har jeg vært på julelunch med beboere og ansatte. Kjempekoselig stund hvor det ble servert god mat og drikke. 😀 Lucia kom også 👍 Herlig påfyll med mye latter og god stemning. Nå har jeg “parkert” i sofaen og skal kose meg med Snøfall” og strikketøyet 🎅👍 Ha en flott kveld 🎅 Mvh Marit

    54. Marit Moe Lie: Åååå det hørtes koselig ut 🙂 Eg bare glemmer den der Snøfall så eg har ikkje fått det med meg, skjønner jo at eg burde det 🙂

      Kos deg og ha en herlige kwell:)

    55. Hei. Nå går det fort til jul og som jeg gleder meg 🙂 I morgen skal jeg ha julebord for noen herlige strikkevenninner på hytta, dette gleder jeg meg veldig til. Julaften skal feires hos min eks og våres 2 store felles barn og min nåværende og halvbror til de store gutta. Skal jobbe i romjula i garnbutikken. Dette garnet skulle jeg likt og ha vunnet for det har jeg ikke 😉 God jul til deg og dine.
      Klem fra Sissel

    56. Sier aldri nei takk til nye nøster med godt garn.Nå når julestresset er unnagjort skal jeg slenge beina på bordet og finne fram strikketøyet, Ha en fin førjuls tid😊

    57. For ett deilig garn ☺ mye koseligere å sette seg ned å strikke enn å stresse nå før jul…
      Det beste er å både strikke litt samt kose seg med juleforberedelsene 🎅 nytt førjulstiden så håper jeg på flaks og vinner denne flotte giveawayen💕

    58. Det garnet så aldeles nydelig ut, kunne gjerne tenke meg å prøve det.Har for første gang på mange år klart å bli ferdig med alle julegavene
      i god tid før jul. Ønsker deg og din familie en riktig god jul og kos dere !!!

    59. For et nydelig garn, hadde vært en julegave som jeg kunne strikket noe fint i romjula.

    60. Puna er ett fantastisk garn! Har allerede strikka en cardigan i det og jeg NØT hver eneste maske! Har plan om en cardigan til som jeg kanskje må prøve meg på etter jul…

    61. Ååå men eg hive meg på i siste liten. Juleforberedelsene mine endte i adventstrikk….søren meg travelt å følge dei lukene! Ellers blir det en fredelig jul med bare 1 barn hjemme +meg. 2 stk som skal bli enige om fjernkontrollen!
      Ha ei strålende jul

Siste innlegg