MEXICO TEPPE OG TACOPARTY! -NORSK GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Drops Design

Som du nå garantert har fått med deg så er eg litt sånn i Mexico/Tex Mex-Modus om dagen Haha
Helt NATURLIG at eg da henter frem dette teppe MITT som har ligger på “To-Do”-Lista i Gu kor mangen år!! Ikkje mangler eg denne typen garn heller så eg skjønner ikkje hva problemet egentlig har vært haha Det var jo eg skulle hatt et par sånn slengende i sofaen, eller hva?? Eller kanskje ute
i stolene til oss som røyker? Jaja uansett så har teppet nå hoppet opp noen hakk på lista mi 🙂
Ikkje sant det er kjempestilig??

 

 

MEXICO
Teppet over
Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

Akkurat det teppet på bildet er strikket i Fabel, men du kan fint bruke andre flerfarga garn om du vil, selv har eg temmelig MYE Opal og Regia og det er jo liksom en måte å rydde på hihi

 

 

 

 

Da Ali sto opp etter en kwil i går ettermiddag la han seg på sofaen inntullet i morgenkåpa og teppe,
ute der SNØDDE det…..eg satt her å dibbet for EG liker å få gjort ting som eg har i hodet så eg prøvde meg med et lite spørsmål: “Skal me ta en tur på Ikea?” Han fnyste og kikket på meg med STORE øyne samtidig som han nikket mot terrassen og humret lett! Hmmm da er det bare å sette ut noen trix fra “Boka” som f.eks ei sippen leppe og sa at han kunne jo se på det der KUteppe han hadde så lyst på….. hehe og før eg visst ordet av det var han klar til å gå HAHA Skal ikkje så mye til ser du!

Da eg fikk øye på serviettene på bildet over glemte eg Kaktusserviettene de hadde på Kid!
DISSE syns eg lyste Mexico LANG vei og eg snappet med meg 2 forskjellige! Knallstilige syns eg!
De som de hadde på Kid var hvite servietter med en grønn kaktus, de falmet litt i fargene ved siden av disse, ja selv om de var kaktus! Men det blir nok Kaktuser uansett 🙂

Eg har endelig klart å funnet et sted hvor de har papirduk på rull, de annonserte i allefall “I flere”
farger så da krysser eg fingrene for enten Grønn, Brun eller Oransj(?)
Da blir det KULT med det eg har tenkt å ha på bordet ellers 🙂

De store kunstige bladene de hadde på Ikea ble alt for mye gummi og stilk for min smak så de droppet eg GALANT! Kunstige palmeblader har eg ellers bare funnet på nettbutikker og det FRA en pris på 175,-pr blad (Må i allefall ha 4) og da med en porto på 99,- blir det ganske HEFTIG! Satser på at eg gjerne klarer å finne NOE grønt ute!?!?! Er det håp liksom!??

 

 

Etter å ha OVERBEVIST Ali at me kan ikkje bruke hvite middagstallerker MED gullkant på et Tex-Mex bord fikk eg gjennom ønsket mitt og kjøpte nye middagstallerker, hvite tallerker er alltid kjekt å ha 🙂
+ 15 skåler som er like tallerknene til de forskjellige grønnsakene 🙂 Jadda, ja åsså fine glasser 🙂

Nå er eg i grunnen veldig fornøyd, ja hvis eg bare får tak i sånn duk nå i RIKTIG farge!! Da blir det bra vettu 🙂 Jr var også ganske begeistret og da er det extra gøy! Foruten at eg har planer å bake ei kake er resten Ali sitt, ja for han skal lage maten og det er jo en del arbeid 🙂

 


Ja vettu? Me hadde det så gøy på Ikea og ikkje minst koselig så eg gikk med på et KUteppe….hihi
mitt eneste krav var at det var litt hvitt! De hadde kun ett som hadde det 🙂 Du kan si han hadde flaks 🙂 Syns i grunnen dette ble ganske stilig! T.o.m Milo (Katta) likte det! haha Han MALTE!

Litt av poenget var at me hadde det veldig GØY på Ikea! Egentlig syns eg det er et seriøst MARERITT å gå der ute, ja for som sagt så finner eg sjelden utgangen på første forsøk og ender som regel opp på samme plass flere ganger….STYR! Men, i går var det kjekt! Å ja, eg filmet en del Snap, men ikkje søren om filmene ville publisere seg når me var der! Å ja, eg hadde på 4G og Mobildata, tror det er EXTREMT dårlig dekning der ute?? Hadde så lyst å dele gode stemningen, men men

I dag vet eg ikkje heeelt hva eg skal ta meg til, burde ryddet litt sånn i krokene, ja f.eks fjerne fjorten
og 45 jakker fra gangen ganske?? Litt kjekt når gjestene kan henge fra seg, ikkje sant? På en eller annen magisk måte SKAL den baljen med mine kjære dubbeditter bort! Er eg HELDIG får eg meg en Søstrene Grene tur i løpet av uka…Hmm…Ellers hadde det vært ganske greit å fått vasket litt klær selv om DET er kjedelig form av å få det ryddig fort! Mest av alt har eg lyst å dekke bordene med en gang! Ja eg gleder meg sånn til å se hvordan det ser ut!

Ja du, eg fikk et litt gøyalt Tips i kommentarfeltet her om dagen, “Legg litt Chili og Lime på bordet” GJETT om eg skal kjøpe det når me er på Sandnes å handler grønnsaker! Der pleier de å ha forskjellige Chili! STILIG! Så er det jo opp til hver enkel om de tør å smake og eg kan jo f.eks lage ei skikkelig GOD Chiligryte neste mandag!?? Ja så får eg brukt det opp!
Fikk en gang ei oppskrift på det av Anne-Elise, ei herlig Strikke(nett)venninne eg har og hun har familie “Over There” så den gryta er det Real Thing og er KNALLGOD! Eg har laget den en gang før! VELLYKKET!

Jaja som du sikkert skjønner så kan eg jo sitte her å skravle i en evighet, men nå må eg få litt gang her etter hvert! Noe må eg få gjort! Senere har eg planer om å gå på Strikkekafè, hvis eg ikkje slukner på sofaen i ettermiddag! hehe Hadde vært koselig sosialisere meg litt 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN STRÅLENDE DAG!

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikketeppe #lappeteppe #mexico #texmex #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #kuleservietter #nettavisen #topplisten #toppblogger #statistikk #norgesstørstestrikkeblogg #palmeblader #papirdukpårull #storfeiring #15årsdag #taco #food

5 kommentarer
    1. Digg teppe… og enda diggere at oppskrifta er på Norsk. Kos deg meg planlegging og bordekking. Ha en flott uke 😎

    2. Så kjekt at du feleforberedelsene med oss. Nesten som vi får være litt med på festen. Det blir fint å bruke chilie, lime etc som borddekking. Hvis du vil ha litt ekstra innramming på det. Da snur du noen stettglass og legger chilien inn i …

    3. Hei! Nille hadde nettopp store kunstige blader, typ Monstera/Vindusblad. (Samme blad/fasong som IKEAs Smycka til kr 39,- per stk). Finner de ikke på nettsiden deres nå,men de hadde i butikk v påsketider. Nettbutikken Superkul.no selger samme type blad, 4 stk, 32×28 cm, kr 69,-, de ser fine ut :o) Men det tar jo litt tid… Er du heldig finner du kanskje en levende Monstera, og kan bruke ekte blader som pynt!

    4. Line i Oslo: Eg sjekket Nille her hvor eg bor, men det gikk stort sett i roser. Har funnet mye på nett, men det er litt kort tid nå. Får se om eg svipper innom Plantasjen når me skal ut etter duker 🙂 Takk for Tips 🙂

Siste innlegg