HVOR STOR SKADE KAN ET FLAGG GJØRE??


Er me virkelig så usikre på oss selv at me føler oss overfalt av noen flagg? Små barn som bærer sitt eget flagg som oftes sammen med det norske fordi de f.eks har 2 Nasjonaliteter? De er stolt av Norge på lik linje som oss etnisk norske, men de ønsker samtidig å vise sin andre nasjonalitet eller sin egen opprinnelse, kanskje de aldri har muligheten til å komme hjem til sitt eget land og benytter da denne flotte dagen til å vise hvor de kommer fra? Er det så farlig da? De trenger da slettes ikkje brenne sitt eget flagg fordi det er krig i hjemlandet f.eks, det er slettes ikkje det samme som de hater landet sitt!

Alle er på en eller flere måte stolt av landet sitt! Men vettu? Man kan være stolt av mer enn et en land og det er plass til mer enn et land i ens hjerte, da kan det vel være plass til et
og annet “fremmed” flagg i Barnetoget?

Eg er STOLT av Amira som valgte å bære det Libanesiske flagget sammen med det norske på Russebuksa si <3 Hun er stolt av sitt opphav og ønsker å vise det! La meg legge til at me har vært
i Libanon på den libanesiske nasjonaldagen, da hadde me det norske flagget og vettu??
Det brøt da slettes ikkje ut krig for det om!

 

Ei Flott og STOLT Norsk/Libanesisk jente med 2 flagg på Russebuksa 🙂
Mange gjorde som henne 🙂

DibHassan var 3 år første gang han gikk i Barnetoget, da var det barnehagen som organiserte at de som ville kunne ha 2 flagg eller et tosidet flagg hvis de hadde 2 nasjonaliteter eller var fra et annet land, eg husker eg syns det var så flott! Amira gikk i samme barnehage
og da ble også dette gjort  🙂 

På bildet over er DibHassan 5 år, det norske flagget rundt halsen og NORSK kroneis,
hva skade kan han gjøre med et 2 sidet flagg hvor det ene er libanesisk?

Uansett hvor mange barnehagebarn og skolebarn som bærer 2 flagg vil det alltid være overflod av det norske flagget og det bærer ingen tvil om hvem sin Nasjonaldag det er, hva er me så redde for?? Hvorfor skal man har heftige diskusjoner i alle medier om dette
når det egentlig ikkje gjør noen skade??

Helt ærlig?? Eg tror ikkje det hadde blitt opptøyer om du hadde 2 flagg i hånden i Amerika på 4.juli slik som flere tar opp som et eksempel!?? Syns egentlig det blir “laget” mange dårlige eksempler!

Eg tror nettopp 17.mai får mange utenlandske borgere her til lands til å savne sitt egent land og har dermed lett for å ta frem sitt eget flagg og bære det sammen med det norske bare for å vise hvor stolte de er av sitt eget og det de har nå 🙂 Eg kan bare ikkje se PROBLEMET!

 

 

VÆR STOLT AV LANDET DITT
OG IKKJE LA DEG IRRITERE
PÅ ONSDAG!

Go`klem fra ei Vibbedille med 2 flagg i hjertet 🙂

#17mai #norskflagg #utenlandskeflaggitoget #nasjonalfølelse #hvaerproblemet? #tonasjonaliteter #toppblogg #toppblogger #nettavisen #blogglisten

7 kommentarer
    1. Heldigvis ikke den store diskusjonen/snakkisen i 2017. Full forståelse for at andre ønsker å vise sin nasjonalitet – er selv fra to land, men på 17. mai som er Norges nasjonaldag, og hertilliggende feiring, er det norske flagget mitt førstevalg. Nasjonaldagen for mitt andre land feirer jeg når den kommer, med det respektive flagg, og uten det norske – hvorfor skulle jeg bruke det da liksom?

    2. All ære til den som er stolt av sitt land, og som har to flagg på russebuksen.
      Men 17. mai er Norges nasjonaldag, og da er det det norske flagget som gjelder. Det er ingen kampsak for meg, men jeg synes at man skal bruke det flagget som tilhører det landet man feirer.
      Så kan man bruke det andre landets flagg den dagen det landet feirer nasjonaldag – og da bare det, og ikke det norske.

    3. Det handler jo helt enkelt om respekt.
      17 mai er norges grunnlovsdag, norges nasjonaldag, å ikke en international dag.
      Det handler ikke om at Normenn er usikre på seg selv, eller er redd for noe.
      Det handler ene og alene om å vise respekt for landet vårt på Nasjonaldagen.
      For å sette dette helt på spissen: Man går da ikke i bursdagselskap til Per for å feire Pål, da hadde jo Per blitt fornerma og lei….ikke pent gjort!

    4. Stoltheten over “mitt andre land” kan jeg vise hver dag, hele året…..i ord og gjerning! 17. mai er Norges nasjonaldag og den dagen feirer jeg Norge! Heldigvis er den problemstillingen du skisserer her ikke tilfelle i 2017-utgaven av Norge. Ha en fin 17.mai feiring! Hipphurra! 😉

    5. Er som ole brum-ja takk begge deler 🙂
      Nasjonaldag er det uansett 🙂
      Har kommet godt igang med driftwooden min-bytta rett og slett til den engelske oppskrifta; SÅ mye enklere å forstå!
      Ha en flott 17. Mai 🙂 🙂

    6. lene: Så gøy å høre 🙂 Slik er det med de fleste engelske oppskrifter, det er rett på sak og ikkje noe mikk makk 🙂

Siste innlegg