SUKKERSPINN I POSTEN

 

Kunne ikkje passet bedre enn å få dette i posten i dag! Jepp, eg trengte en ultimat KOoOSEdag!
Hva er vel da bedre enn noen skikkelig Go`biter hva gjelder garn!? Har nå benyttet de siste timene til bare å sitte å kose med disse hespene, ja virkelig kjenne på hvor myke de er og HVA eg skal strikke
<3

 

Eg er så heldig å har blitt kontaktet av Ida som er hjernen bak dette nydelige garnet! Hun har nylig startet opp for seg selv og selger sitt eget Håndfargagarn på Knitorama 🙂 Virkelig verdt et besøk
og det kommer flere Go`biter der etter hvert 🙂 Eg prøver så godt eg kan å fronte Uavhengige Designere så godt eg kan, ja både når det gjelder garn og design og nå var eg så heldig å få
lov til å teste/sjekke ut dette garnet 🙂

 

“Jeg elsker håndfarget garn! Jeg elsker å håndfarge garn!

Håndfarget garn vil alltid ha sjatteringer. Når et håndfarget hespe er “ensfarget” kalles det semisolid. Du får et nøste ingen andre har maken til og kan med garnet sette et
helt eget preg på plagget du skal strikke. 

Jeg elsker lange fargeskift. Her inne vil du finne noen sockblanks på noen garnslipp.
Disse er ferdig strikket også rekker du det opp mens du strikker på ditt eget strikketøy. Det blir et litt annerledes garnnøste. Det er kostbart å få det strikket opp før farging, og jeg er alltid på jakt etter levrandører som kan gi meg samme kvaliteten til en billigere innkjøpspris.
Blir det rimligere for meg blir det det for deg også.

Garnet er farget med syrefarger, og det er ikke så skummelt som det høres ut som. Det betyr bare at jeg tilsetter eddik eller sitronsyre i fargevannet slik at phen i vannet skal gjøre at fargen fester seg til garnet. Fargene blir sterke og er lysfaste og sitter godt i vask på 30 grader.

Når jeg er ferdig med å farge og det fremdeles er farge igjen i vannet legger jeg oppi et hespe (eller av og til to hvis det er mye farge igjen) for å ta opp restfargen slik at ingenting går til spille. Disse hespene er merket OOAK (One Of A Kind) og kan ikke gjenskapes.

Den eneste engangsplasten jeg bruker er hansker,
ellers vasker jeg redskapene mine og bruker dem igjen neste gang. 

Jeg farger all ulla hjemme. Hos oss er det ingen som røyker og vi har heller ikke dyr. 

Dersom det er noe spesielt du ønsker deg, ta gjerne kontakt. Jeg farger gjerne spesielt til deg.

Husk at fargene på skjermen kan avvike noe fra hvordan garnet er i virkeligheten.”
Ida

 


De er alle 3 100grams hesper, det rosa er “MiljøMerino”:
100% merino, 225 meter og strikkes på pinne 3,5-4,5


Det Gule og Lys lilla er “Sokk-O-Rama”;
75% ull og 25% nylon, 400 meter og strikkes på pinne 2,5-4

DEILIG, DEILIG & DEILIG <3 

 


Helt etter min smak! Strikketilbehør som matcher garnet – Of Course!

Ble så satt ut av de nydelige hespene at eg bare MÅTTE nøste de opp med èn gang! Dette rosa her skal enten bli ei Kyse som eg er på jakt etter eller en sånn Shorts/Truse til Sommerbruke 🙂


 

Disse 2 skal bli en skjønn Sommerkjole til lille Alma Sofie <3 Det må absolutt bli en kjole som kan strikkes i striper og nå etterpå skal eg gå gjennom oppskriftene eg har liggende og eg er stygt redd for at eg kommer til å havne på kjøret…..Det er eg sikker på at også du hadde gjort om du fikk kloa i disse nydelige hespene! HA! Det kan du jo!?! Ja, ta en tur innom på Ida sin butikk, KNITORAMA!
Jo før jo heller ville eg sagt, ja vettu, ALLE trenger en liten SommerGave!

Kommer snart tilbake med en oppfølger på dette 🙂

Eg? Jo som dagt, nå skal eg bare laste ned en passende oppskrift så skal du få se etter hvert 🙂 Samtidig skal eg mimre litt med “The O.C” – en serie eg så sammen med Amira for nesten 10 år siden, Ahaa en serie eg glatt kan se en gang til 🙂 KjempeKoselig og kjekk 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei veldig Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #garn #yarn #knit_o_rama #håndfargetgarn #luksusgarn #sokk_o_rama #miljømerino #sommerkjole #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogg# toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg

1 kommentar
    1. Garnet fra Knitorama er bare helt nydelig. Har vært så heldig å få to vakre hesper, de ligger å gogjør seg og venter på den ultimate oppskrift.
      Gleder meg til å se hva du tryller frem.

Siste innlegg