MAGISK – NORSK LUEDESIGN OG EN HERLIG AFTEN

Strikket av Linn RM/ @sofakroken/ Design: Strikkelisa

Er det en plass eg er innom flere ganger i uka, ja så er det hos Strikkelisa! Mye av det hun designer er på min To-Do List og i går fikk eg virkelig testet at Ali hadde satt de nye patronene riktig i printeren! Vet`kje hvorfor eg absolutt måtte printe, nei for eg har jo ALLE Pdf oppskriftene mine på Ipad`en og eg liker best å bruke den. Tror eg følte for håndfaste bevis på at eg bare MÅTTE ha det eg skal strikke
i en synlig avstand om du skjønner hehe

 

Hun har nemligen en KJOLE eg bare MÅÅÅ ha! Ja du vet, den der rålekre Kongvinterkjolen! OMG det er en skikkelig lekker VinterKoseKjole! Skulle også printe den lekre Løvfalljakken til barn, men det var visst den til voksen eg hadde så det må eg fikse! Tenke på Alma Sofie vettu hehe
Godt å kunne bruke de små som en unnskyldning når det er noe man bare MÅ strikke!
Trenger ikkje alltid strikke store størrelser 🙂

 

 

Strikkelisa

 

Måtte virkelig TENKE litt når eg så denne lua, ja for ved første øyekast trodde eg me snakket om avansert Dominostrikke, men så feil kan man ta! Det er i grunnen en ganske enkel og grei lue dette ser du, så om du fortsatt er litt fersk med strikkinga får du i allefall trent deg med 2 farger på fingeren 🙂

 

Du kan f.eks strikke denne i Cotinga fra Dale, Drops AIR og DSA Alpakka Tweed,
eller det garnet du måtte ha som passer strikkefastheten

 

 

TRETOPP LUE
Str Barn –> XL

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Ali Dib Najém


Kwellen i går startet ganske utslått og sovetrøtt, men plutselig hadde eg slengt på meg noe klær og me var på vei ned til Hestholmen, sola skinte og det var ganske varmt! Nede på Hestholmen blåste det der i mot en del og alt regnet det siste døgnet hadde fylt opp myra til randen og vel så det, ja det gikk små bekker ned og ut i havet! Dvs målet med å gå rundt gikk i vasken
og me måtte snu, men pytt pytt det ble en fin tur!

 

Fikk også sjekket ut Grillhytta som kommunen har bygget der nede, ja man kan t.o.m overnatte i den! Ahaa det hadde jo vært helt MAGISK! Spesielt siden eg i dag også ble fortalt at det er mye
Grevling og Rev der nede 🙂 Ja det kunne jo blitt en spennende natt 🙂

 

 

Foto: Vibbedille

 

Det herligste av alt var at temperaturen i vannet var søren meg behagelig! Den som hadde hatt badetøyet med seg liksom! Men HVEM tenker på DET i september måned når
trærene har begynt å skifte farger??

 

 

Foto: Vibbedille

Kontrastene er ganske så himmelfallende nede på den idylliske holmen må eg si, men ingen kan si at det ikkje blir flotte motiv av det! På samme måte som det skjemmer naturen og strandlinja syns eg det er ganske spennende med en slik kontrast! Lite eg kan gjøre med det så da må man bare tenke anderledes på en måte og eg ønsker å se kontrastene i steden for irritasjonen 🙂
Det er jo så mye herlig og flott der nede lell 🙂

 

Når me kom hjem lovet Ali meg en tur til Hellestøstranden neste gang været slår til som i dag!
Håper virkelig det blir før de skikkelig høststormene begynner å herje langs kysten 🙂

Ali var så gira da me kom hjem så han tilberedte en del av dagens middag før me la oss og nå er han
i sving på kjøkkenet med resten! I dag skal han lage…Tja eg aner ikkje hvordan det skrives, men det er små snaddre libanesiske “pizza” på en måte som du drukner i sitron før du slenger innpå!

Du kan se litt av det på Snapchat (vibbedille) nå, så dukker det nok opp en oppskrift
etter hvert vil eg tro, ja sånn ca når me er godt og mette 🙂

Nå der i mot er det på tide med en dusj 🙂

NYT DAGEN OG HUSK
Å KOS DEG!

Go`klem fra ei helgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkelisa #tretopplue #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger ##toppblogg #toppblogger #topplisten #blogglisten

3 kommentarer
    1. Hei, ser du har brukt mitt luebilde uten å spørre eller kreditere meg. Setter veldig pris på om du kan kreditere meg (og ikke Strikkelisa) under bildet mitt – den oransje/hvite lua. Tusen takk 🙂 Med vennlig hilsen Linn R M / @sofakroken

    2. Linn: Selvfølgelig, det var dessverre en glipp. Krediterer alltid eieren av bildet + designeren og nå er det rettet opp i 🙂

Siste innlegg