GRANKVIST – NORSK STRIKKEDESIGN OG OPPSKRIFT – FERDIG!


JuHuuuuu eg ble ferdig i tide! Eg startet på den første genseren i mai, den ble fort ferdig og så startet eg på nr 2. Da eg kun hadde armene igjen dukket ideèn om en lang Fanajakke til meg selv opp og der med ble Grankvist 2 liggende…….Helt til for ca 1,5 uke siden! Da kastet eg meg over den og fikk det gjort! 2 armer gikk som eg drøm 🙂 Skikkelig kjekke gensere å strikke og den var da slettes ikkje vanskelig! Eg syns alt som strikkes Top-Down går som en drøm! Tror disse kan brukes lenge, ja av begge bursdags barna 🙂 Den rosa er str 2 år og det gikk med ca 120 gr Kauni totalt og den Petrolfarga er str 6 år og veier 180 gr – Altså: Lette og skikkelig lune, deilige gensere
<3 

MÅ bare rett en stor TAKK til Pinneguri som designer slike flott plagg som dette!

Har du en liten en som trenger en god genser til høsten og ikkje minst vinteren? Ja da er virkelig denne genseren en god ide 🙂 Vil tro den er super komfi å ha på da hele gensere er ribb 🙂

Oppskriften til denne herligheten kan du kjøpe HER!


Denne finnes i størrelsene fra 1 til 9 år 🙂 Orginalt strikkes den i Karmin Tynn Tweed, men eg har som du ser strikket den i Kauni og den ble akkurat etter måla som er oppgitt i oppskriften. Eg strikket den på pinne nummer 2,5

Eg må bare kaste ut litt mer skrytebilder og si at eg gleder meg til bursdagfeiring neste helg 🙂
 

 

 

 


Deilige halser som ikkje er for tette 🙂 Luftig og deilig!

Bare et lite TIPS til slutt; Eg har shoppet MASSE Kauni fra Sverige! Jepp, mye billigere + de har faktisk billigere frakt enn Norge! Det eneste du må tenke litt på er tollen! Shop for MAX 350 inkl frakt så har du ingenting å frykte 🙂 Stedet er GARNKORGEN!

* * * *

 

 

Selv om det er søndag satte eg på alarmen i går da eg la meg! I går der i mot bevilget eg meg en alarmløs morgen og sov helt til 11! Slik kan man ikkje ha det hele helgen! Nei nei, man kan da virkelig ikkje sove bort produktive og fine dager! Nop Nop! Det går ikkje! Fra eg var liten av har eg ALLTID vært et A-menneske! Gryyyytidlig opp, ja da eg gikk på videregående sto eg opp i 5-6 tiden sammen med pappa. Han og eg hadde som regel alltid koselige frokoster sammen uten å veksle noe mer enn “God Morgen” og “Hadet”! Me var ganske like sånn ser du 🙂 Skulle gitt MYE for en siste frokost….. <3

Vil på stå at eg fortsatt er et A-menneske, men av det litt senere slaget 🙂 Eg føler eg MÅ opp senest i halv 9-9 tiden for å få tid til å utrette det eg ønsker 🙂 Men nå er eg da litt sånn at eg kommer meg sjelden i seng før kl 02.00 og det gjør jo ikkje A-mennesker….Hmmm…..etter som årene har styrt av sted har eg vel gjerne blitt noe mer B-menneske, bare i den ene enden!? hehe

Uansett, i dag kom eg meg da opp før 9 og det er så deilig! Ingen av gutta står så tidlig opp, ja hvis de ikkje må, så eg får masse ME-TIME helt for meg selv 🙂 Eg nyter virkelig stillheten! Tv er f.eks ikkje aktuelt, bare meg og eventuelt de fuglene som har stått opp, det er så nydelig 🙂

Etter på nå skal eg ta å felle votten før eg får tommelen på pinnene, den er så liten at det går fort fort! Da har eg 2 alternativer: Strikke ferdig den SISTE stolpen på FanaJakken ELLER fortsette på “Honning Krukka” (Still Light) Begge deler er jo som en drøm! Målet mitt er å få ferdig BEGGE deler i løpet av de neste 2 ukene! For som du gjerne vet så starter eg en SAMSTRIKK av nok en Still Light Fredag 29.september! JuHuuuu Som eg GLEDER meg!! Denne Still Light`en skal også strikkes med Kauni, eneste forskjellen er at eg skal teste ut å strikke hele greia på pinne 2!!! Jepp, muligens litt Galskap, men eg ønsker den enda mer fast og da har eg ingen andre valg 🙂 Tror det blir helt NYDELIG!

Vil DU også bli med på SAMSTRIKKEN? Da har du muligheten til å få all den hjelpen du trenger for å strikket denne tunika`en som er en engelsk oppskrift 🙂 Meld deg inn i gruppa min “Koselig Strikking For Alle” HER og meld deg på “Samstrikken” der 🙂 Du finner den under EVENTS 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN SØNDAG!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #grankvist #pinneguri #barnegenser #kauni #topdown #stilllight #koseligstrikkingforalle #samstrikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norskstrikkedesign #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. Gratulerer med fantastisk fine barnegensere! Eg liker også Ann Myhre sine design. Kanskje den grankvisten er rimelig lett å overføre til ein voksen kropp??? Fundere litt på den, har ikkje anledning til å gjere alvor ut av det akkurat nå.
      Ein vakker dag skal eg dessuten strikke ein still light til meg sjøl, men ikkje nå…. har altfor mange nesten-ferdige prosjekter som SKAL ut av ei overfylt strikkekorg før eg begynner på nytt egostrikk! Gavestrikk derimot er lov – kan jo ikkje bli heilt nazi!

    2. Flotte gensere, heldige unger! Kauni koster 90 kr hos projo….da støtter du opp om norske butikker. Koster 90 hos garnkorgen…du sparer ca 2 kr……pr nøste. Så fortjenesten er nok ikke så stor.

    3. Anonym: Daneg shoppet betalte eg 68 svenske kr pr nøste, altså 70 norske + at frakten er mye billigere enn den norske. Så ja det er en del penger å spare. ??

    4. Anonym: Tok en liten test eg så kan du selv vurdere:

      Garnkorgen:
      3 nøster Kauni à 75 NORSKE kroner + frakt = 264kr

      Projo:
      3 nøster kauni + BILLIGSTE frakt = 514 kr

      Sparte litt mer enn 2 kr 🙂

Siste innlegg