TRO MEG…EG VET DET ER VANSKELIG…!

Den tristeste Jula, men også en av de fineste opplevde eg i 2006….Ali måtte brått reise til Libanon da begge foreldrene døde, faren døde på selveste Julaften. Han reiste ned 13.des da morgen døde
og heldigvis så var han der da faren døde. Hjemme her i Tananger satt eg, alene med 2 barn,
Amira 10 og Dib på 4 år og skulle prøve å lage til en så koselig Jul som mulig pga ungene. Eg hadde egentlig ikkje lyst til så mye mer enn å grave meg ned å sove til Ali kom hjem. Eg som alltid liker
å bake og dille til Jul var helt pumpet for energi. Midt opp i alt dette dinget det på døra!

Inn kom ei av strikkevenninnene mine med en diger kurv! Den var fylt opp med masse
JuleGodSaker som snop, kaker og Juledill! WOW!

Når man blir overrumplet på den måten så triller tårene av takknemlighet og ydmykhet – det føles så godt! Det var det eg trengte for å bli inspirert til å finne litt glede i å bake og gjøre mitt beste til
å stelle i stand Jul for ungene. Ungene og eg fikk tross alt en koselig Jul,
me var alene kun oss 3 hele Jula. Eg glemmer det aldri!

Eg har også pga sykdom og dårlig råd i påvente av Nav sin avgjørelser sittet og snudd på hver en krone for å klare å komme i havn med Jula på en grei måte, strikket og laget på gaver. Så eg VET hva en vanskelig desember vil si og da er det godt når noen vil hjelpe 🙂


*

Det er dette eg vil gi noen andre! Ja, inspirasjon til å orke å få til det man egentlig har lyst til! Eg VET så inderlig godt at det sitter flinke strikkedamer der ute som har så lyst å strikke fine Julegaver å gi bort, men de har gjerne ikkje motivasjonen eller ork til å klare det for det hele virkelig umulig fordi det er vanskelig å få endene til å møtes! Det skal som regel ikkje mye til for å komme i gang med å finne lysten, men kronene strekke ikkje til for å f.eks kjøpe det garnet man måtte trenge. Jula kan være tung på sååå mange måter og eg og mange flere vil så veldig gjerne hjelpe <3

 

Egentlig er det DU som gir meg og andre en nydelige gave!
Du gir oss muligheten til å hjelpe i en vanskelig situasjon!

 

Eg sitter med ei liste her med damer som ønsker å GI-inkl meg selv! Me har lyst å lage fine garnpakker m/passende oppskrift til noe du kan strikke og gi bort som en skjønn gave til noen du er glad i.
Mulig dette ikkje er nok til å få det til å gå helt rundt, men det hjelper litt på veien.

 

Eg kan LOVE full diskresjon fra min sin når det kommer til hvem du som ønsker hjelp er, ingenting vil bli publisert her på bloggen ang det, me vil bare hjelpe deg. Du må rett og slett bare stole på meg.

Hvis du ønsker en koselig gave nå i november som du kan strikke og ha som gave under treet kan du sende meg en mail og om ikkje så lenge vil du få en fine garnpakke i posten fra en av oss som
ønsker å gi <3 Håper virkelig du strekker ut en hånd <3

Du kan sende meg en mail ([email protected]) – du trenger ikkje forklare noe som du ikkje vil, du kan bare si at du ønsker en gave som kan hjelpe deg. Du kan gjerne opplyse om du ønsker å strikke til små/store barn (jente/gutt), mann eller dame så skal eg prøve å tilrettelegge gaven som blir sendt 🙂 Det eneste eg trenger er navnet ditt og adressen din så ordner eg resten.

Eg VET som sagt at det ER virkelig vanskelig å si at man kunne tenke seg litt hjelp så all forståelse for det, men nå håper eg at DU griper muligheten så skal me klare denne Jula sammen, ja,
for sammen kan me klare det umulige – DET er fult mulig <3
 

 

 

 

 


“Jeg setter stor pris på din omteksomhet og vennlige omsorg.
Jeg verdsetter alt du gjør og alle måtene du viser at du bryr deg på”

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

#jul #hjelpenvennienvanskeligtid #strikkepakker #garnpakker #hjelpehverandre #vanskeligjul #dårligråd #trengerhjelp #gavmild #strikkeblogg
#strikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger #toppblogg #gledeenperson #omsorg #glede

6 kommentarer

Siste innlegg