NOK EN FERDIG JULEGAVE – STRIKKEOPPSKRIFTER

Foto: Vibbedille

I dag kunne eg sy lapp og knapp på nok en ferdig Julegave så det begynner å komme seg på en måte.
Puster lettet ut for hver gang en gave er helt ferdig 🙂 Himmelen har falt ned i dag og ligger klask på terrassen og det er duskregn, da er det et helt håpløst lys til å ta bilder i, men på det neste bilde er det neesten 100% farge. Det er sånn deilig rust oransj farge 🙂

 

 

Foto: Vibbedille

 

Eg måtte ta på denne lua, og fy søren den var digg å ha på så gjett om eg skal ha meg en eller flere selv! Det enkle er ofte det beste og det stemmer i dette tilfellet 🙂 Du strikker den lett på noen kwellstimer og oppskriften finner du i tilfellet HER! Eg har strikket den i Nepal (veier 73 gr) så utgiften på den er kun 26 kr! Vottene er Mia Votten, de veier 79 gr så de koster også 26 kr. Oppskriften på vottene finner du HER! Må si eg er ganske fornøyd med dette ja 🙂 “Hand Made” knappen eg har sydd på lua har eg kjøpt på Ebay. Knappene eg har i samlingen min finner du HER, HER og HER! Det gjør seg med en detalje på det du har strikket og inni lua har eg sydd i min egen vaskelapp 🙂

* * * *

Var SKIKKELIG Lucky i dag altså! Hadde funnet ut før eg gikk at eg trengte minst 3 nøster i den Pudderrosa og HVA ligger på hylle??? Jo, akkurat 3 nøster! Men eg ville jo ha MEEER!!!

Sjefen i butikken sa at de får inn MER av garnet etter Nyttår så da ble eg HAPPY! De skifter ikkje leverandør før i februar og det var jo bra! Så i dag at eg MÅ kjøpe noen flere farger! De har deilig Korall, Turkis og Lilla som eg kjenner at eg må ha litt av! I dag var det fullstendig KAOS på senteret både med kunder, HESTER og ansiktsmaling! Si meg en ting, ALLE vet at man plukker opp dritten til hunder, ikkje sant? Hva når hestene driter ei bøtte på en parkeringsplass da?? Måtte kjøre baklengs ut fra senteren for å ikkje kjøre rett i en høy pyramida midt i veien liksom!?!?
Hvem vil ha det klistret rundt hjulene?? Fysj!

Anyway, nå har me akkurat spist en deilig middag! Kyllingbryst stekt slik bare han Ali klarer sammen med hvitløksbåter, wooket grønnsaker og ris – JAMMY!

Planen nå er å bare fortsette på den deilige halsen eg startet på i natt før eg la meg og SÅÅÅ skal eg hoppe og KOoOSE meg med Håndball på TV2! KONGE LørdagsUnderholding må eg si 🙂

Alle stearinlys er tent så da er det bare å si:

KOS DEG OG NYT EN
DEILIG KWELL!

Go`klem fra ei mett og fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #votter #lue #votter #mittens #julegave #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Den orangefargen er nydelig! Så flittig du er med julegavestrikkngen.
      Har du tovet de Hjertevottene i Østlandsgarn? Hvordan ble de isåfall? Strikket med dobbelt garn? Har strikket noen i Fritidsgarn som ble veldig bra men er på jakt etter et billigere alternativ og så har de salg på Nille…..

Siste innlegg