LILLA ELLER RØD JUL?

Ok, diskusjonene er i gang, alltid en diskusjon om ANYTHING! Skal Jula være RØD eller LILLA??
Ja det ER diskusjonen og eg som trodde at akkurat det var opp til hver enkelt, men akk – SÅÅÅ feil kan man da ta Ho Ho Ho Når man føler trang for å skrive et ca 10 cm langt innlegg på Facebook hvor man skriver at man skjønner ikkje at noen orker å ha et Julepynta hus heeelt fra slutten av november, ja det må jo bli så støvet + at det blir for lenge for ungene å vente….??! Ja da har man jammen ikkje mye forberedelse å ta tak i eget hjem Ho Ho Ho Veldig mangen har en formening om at Jula, ja at DEN f.eks starter på kwellen 23.des! OMG hvis eg skulle både Startet og avsluttet pyntinga den kwellen,
ja da hadde eg vel sovet til 3.Juledag etterpå og hvor ble da Jula av? Men, det er meg! Om andre velger å pynte den 23. ja da gjør de det vel fordi det er slik de gjør det Ho Ho Ho Helt ok det!

 

Personlig kan eg si at eg liker ikkje å pynte med lilla her hjemme, av den enkle grunn at eg verken trives med lilla eller liker lilla, mer enn det har eg ikkje lagt i det Ho Ho Ho Men RØDT!?? Wow for meg er det synonymt med Glede og Kos + det blir så varm og lunt inne. Smilet mitt blir størrer og større jo flere nisser som kommer frem, det er meg og veldig mangen andre enige i. MEN hvorfor skulle eg vel sitte å forfatte lange innlegg om de som har lilla Jul helt til 23/12?? Ja, eller hva om eg begynte
å diskutere de som ønsker å ha Jula helt frem til 20.dag Jul?? Selv må eg ha den ut før skolen startet etter nyttår, og vettu? Det er det ingen som har noe med, på lik linje som eg ikkje bryr meg om hva andre gjør Ho Ho Ho Fy søren så lite kos det blir om me skal sitte i hver vår krok å spy ut irritasjonen mot hva andre gjør Ho Ho Ho

Jula er dessuten like lang for ungene enten den er pynta i lilla eller rødt, ja og en annen overraskende ting: Det blir like mye støv om det er rødt eller lilla og man tørker jo litt støv i desember enten
det er pynta eller ei – i allefall gjør eg det.

 

 

Vettu ka me må gjør?

Me må RESPEKTERE det andre gjør! Mulig man ikkje skjønner det,
men det viktigste er vel til 7.og sist at me koser oss hjemme hos oss selv??

 

 

Her er det skikkelig plaskregn i dag og verre skal det visst nok bli!!! Hørte så vidt snakk om at det KUNNE bli ekstremvær?? Jaja, enn så lenge pakker eg meg bare inn i et teppe, tenner noen lys
og bare koser meg med JulegaveStrikken min 🙂

KOS DEG OG HA EN DEILIG KWELL
ENTEN DEN ER RØD ELLER LILLA!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei NisseGlad Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg!
      Jeg bryr meg nadanix om når og med hva folk pynter. Det viktigste er at DE trives i sitt egent hjem 😉
      Ha en fin kveld i pissregnet, krysser fingrene for at du får julesnø 🙂
      klem

    2. Lilla eller rød? Gjør hva du vil. Hvis en skal flisespikke litt så er det jo advent som er lilla og jula som er rød. Lillafargen er jo på veg til å forsvinne fra adventspynten og det synes jeg er litt trist, “alle” skal jo ha hvite lys nå.
      Det viktigste er vel at en koser seg med den pynten en har? Vil en at julepynten skal settes opp tidlig så gjør en det (ja jeg er i den kategorien, og jeg koser meg)

    3. Adventsfargen er lilla, jula er rød 🙂 Kommer an på hva man pynter til, jeg pynter til advent og da er det lilla og sølv, mens jula er rød, grønn og gull 🙂 Men jeg gir da en beng i hva andre pynter med, har sett folk som pynter i både rosa, turkis og sjøgrønt til jul – knallstilig!

    4. Du henviser ofte til diskusjoner om forskjellige ting, og jeg lurer på hvor du finner disse diskusjonene? Jeg ser aldri disse diskusjonene, jeg.
      Sånn ellers pynter jeg de siste dagene før julaften, og har gjerne pynten til litt ut i januar.
      Jeg liker lilla, men har ikke giddet å pynte. Har stjerner og adventstaker i vinduene.
      Jula ellers er for meg hvit og sølv – det røde som jeg elsket i yngre dager forsvinner mer og mer,
      Jeg synes det er fint at hver enkelt gjør det som passer best for dem, og pynter med det de liker best

    5. Lisbeth: Eg henviser ikkje til oppdikta diskusjoner, det er bare å scrolle på Facebook og eg er sikker på at det finnes minst 10 diskusjoner som på går as we speak 🙂

    6. Det avhenger jo veldig av hvem man har på vennelista si på fb. I alle de årene jeg selv har vært der, har det aldri i min feed vært en eneste diskusjon om hvilken farge jula skal pyntes i. Har kun også i alle disse årene, sett 3 bilder av juletrær, og det på julaften for å ønske fb-venner god jul, og da har det vært svart tilbake på det, og ikke vært nevnt hvordan juletreet har vært pyntet.
      I den virkelige verden har jeg heller aldri vært borti diskusjoner om pynt og farger for høytiden. Har venner og familie som pynter vidt forskjellig og finner det fram på forskjellige tidspunkter, og noen pynter ingenting.
      Selv pynter jeg adventstiden med litt vinterhvitt og sølv og finner frem 4 nisser i rødt noen dager før jul, og de forsvinner på nyttårsaften igjen.
      Vi er alle forskjellige, og det må respekteres, og jeg har heller aldri opplevd noe annet.

    7. Helene: Hvis man er med i noen av de Julerelaterte gruppene er Julen nesten en livsstil og det herjer ganske mangen sterke meninger og det er ikkje alltid like hyggelig det som blir sagt/skrevet 😉

Siste innlegg