TAKK FOR DET GAMLE OG GODT NYTTÅR

“Christmas in Stavanger” – Foto: Trondelarius

 

Årets siste dag har absolutt startet, det er for noen kanskje vemodig? Eg syns det er helt AMAZING!
Tenk en helt NY og blank Filofax som man kan fylle opp med hvem og hva man vil! Nesten i allefall, noe er nok som før, men sjansen for at noe nytt og spennende skal skje er jo absolutt til stede, ja det er det jo for alle og det er det me må gripe fatt i 🙂 Å dvele med det som var eller kunne vært det vil bare bli slitsomt i lengden, løft hodet og se fremover – DET er det du skal gjøre!

 

Når alt er som verst, ja da kan det jo bare gå en vei og det er opp!

 

Selv om man vinner kalkunbeinet i kwell, eller får muligheten til å se et stjerneskudd på himmelen som gjør at et ønske går i oppfyllelse betyr i dette at alt vil bli bra! Det vil fortsatt være mobbing, krig, elendighet, forfølgelse, sjalu og usympatiske strikkedamer på nett, folk vil føle seg krenket av alt man sier, skriver og gjør, unger vil fortsatt dø av sult i U-land, mennesker vil bo og tigge på gata her i Norge,
de fattige får enda mindre, vemmelige kommentarer på facebook, de rike vil igjen øke sine formuer, lørdagssnopet blir veldig dyrt, det blir drikking med barn til stedet, kvinner vil oppsøke voldssenter,
barn vil bli misbrukt og utnyttet, mange vil teste narkotika, ja lista over det som bare
er elendighet er milelang, MEN……


DU har en makt som bare du kan utøve! Ta den i bruk!

DU kan gjøre en forskjell! Om du ikkje får til verdensfred så er det mye du kan gjøre! Start med å bry deg, ja bry deg om andre enn deg selv! SE den som er ved din side eller foran deg, LYTT til den som forsøker å spør om hjelp, les bokstavligtalt mellom linjene og ikkje bare anta at andre tar seg av det
Åja, det NYTTER!

 

Du kan ikkje gjøre alt alene, men ALLE kan gjøre litt og sammen er me sterke hvis man legger sjalusi, hovmod og egoisme til side! TENK på hva me kunne ha utrettet! Me blir uovervinnelige!

 

 


 

Til slutt så vil eg TAKKE deg av hele mitt hjerte! Du klikker deg inn til meg her på bloggen både med
og uten kaffikopp hver eneste dag, ja gjerne flere ganger om dagen t.o.m, Vit at eg SER deg og eg “hører” hva du sier! Eg prøver så godt eg kan å respondere på alt, eg prøver å ta tak der eg kan gjøre noe og vit at også i det kommende året kan du fortsette å spørre, synse og mene noe og sammen skal eg love deg at me skal få et flott år, ja både med og uten strikkepinnene 🙂

Da er det bare en ting igjen å si;

 

TAKK FOR DET GAMLE
&
GODT NYTTÅR

Eg kommer ikkje innom bloggen mer i dag, eg skal surrer litt her i heimen, mulig eg leker litt kjøkkenass. for Ali og rydder litt for han, MEN du kan bli med via SnapChat å se på galskapen her hjemme i Vibbedille Heimen. Mor mi kommer i kwell og me skal spise Libanesisk Meza 🙂
Mulig det ikkje blir noe innlegg før i morgen kwell(!!!) Hvis eg får det til fyker Jula ut fra morningen
av i morgen-får se hvordan morgendagen blir 🙂

Go`klem fra ei Fornøyd og Glad Vibbedille 🙂

12 kommentarer

Siste innlegg