NYDELIG SJAL – DANSK STRIKKEDESIGN

Mette Hvitved

 

Jadda, selvfølgelig nå når eg er på trappene til å starte på et sjal til meg selv så POPPER det opp med forslag! Ja det er farlig å si noe høyt hehe Det er forresten perfekt å bruke garnet Nord til dette sjalet! Like tykt og nøyaktig samme strikkefasthet! Hadde vært skikkelig spennende å strikket et sjal eg aldri har strikke før, det eneste lille problemet er at eg sliter litt med dansk oppskrift! Ja eg har seriøst problem med å skjønne hva eg leser! Veldig ofte kommer danske strikkeoppskrifter etter hvert ut på engelsk også…..kanskje hvis eg venter litt?? Eller, eg kan jo sende en melding til designeren og spør OM det kommer på engelsk etter hvert!?? JA! Det skal eg søren meg gjør for da venter eg heller litt 🙂

 

 

SJALET NELLIE
Bildet over
One Size

 

Fant forresten ei morsom lue, du kan jo plukke med deg den om ikkje annet!
Du finner den HER! -Gratis Strikkeoppskrift

* * * *

Tja, da er det jo nesten så og si helg da! Full rulle både i dag og i morgen faktisk før eg kan slenge beina skikkelig på bordet! I kwell er det Nyttårsball på Dib så eg skal stryke skjorta og dressen passet så den er klar 🙂 I morgen er det snakk om at han skal i bursdag og dit må han kjøres fordi det er til en tidligere klassekamerat som har flyttet inn til Stavanger – Faktisk rett ved siden av barndomshjemmet mitt, på Tasta, som var et veldig koselig sted, men nå er det helt tett bebygd….Litt Trist!
Amira sitt program er også helt fylt opp og hun går på jobb i morgen og kommer hjem på lørdag
etter jobb! Jadda, dagens unge har i perioder et veldig travelt liv!

Dib forsvant tidlig i seng i går gitt! Bein hard trening og han var ikkje hjemme før halv 11 og da var han ganske så gåen! Fytti, vettu!?? Det sluddet TETT da me kjørte han til trening og eg satt stiv i setet fordi det var 0 grader og eg var livredd for at det skulle fryse! Da hadde det blitt KLUNK IS! *Wræææl*
I dag skal det heldigvis være delvis sol og hele 6 grader! Ingen fare for isete veier da og det er det beste for eg er skikkelig pyse når det er glatt! Da kjører ikkje eg, vil helst ikkje i en bil en gang!

Vet ikkje helt hvordan denne dagen blir da, ja om me f.eks skal hente hjem helgekosen i dag eller
i morgen, uansett så må me handle for mor mi. (Hun har så og si sluttet å gå ut….)
Hvis me handler i dag får eg vaske håret i morgen hehe Ali blir rasende om eg går ut med vått hår haha Han like slettes ikkje når eg er syk. Eg kunne jo bare trædd ei tjukk lue nedover ørene,
men da bare ler han av meg hehe Eller, han ler av lua mi! Skjønner ikkje, eg har jo den råflotte lua! hihi

Jaja, anyway, så skal det bli herlig med helg og så eeegentlig så håper eg Dib skipper bursdagen
i morgen….ja det vil jo si at me må ut å kjøre sånn i 22-23 tiden….passer meg ikkje helt! Hmmm jammen godt at han mest sannsynlig skal ta Traffikalt Grunnkurs i år og da går det Smokk-Smokk
og PLUTSELIG er han 18 og kjører selv 🙂 Bare han får seg en jobb….Er søren ikkje enkelt i den alderen. Amira var HELDIG, fikk jobb på første forsøk da hun var KUN 15! En søknad til Elkjøp, nå er hun 22 og har hatt fast jobb i mangen år og er hun Ass.Butikksjef i Elkjøp/Phonehouse! *Stolt*

Jaja eg får begynne å bevege meg og sparke liv i dagen! Første sokk ferdig i går kwelle så eg er helt klar for sokk nr 2 og de blir skikkelig fine skal eg si deg! Store og veldig MYKE 🙂

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG FLOTT DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #danskstrikkedesign #sjal #shawl #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

4 kommentarer
    1. Jah, nå fikk du meg altså til å kjøpe en dansk oppskrift sånn helt plutselig! Så fint det sjalet var! Lua kunne jeg styre min begeistring for… 😉

    2. Hei du 😉. Du kan også spørre om hjelp vet du 😉. Jeg er dansk og har fulgt deg lenge. Har fått mange tips og gode råd fra deg, så hjelper gjerne jeg 😁.
      Inger

Siste innlegg