STRIKKING OG OL HØRER SAMMEN

Foto: Vibbedille

ENDELIG In The House! JuHuuuu Åååå hvilken farge da gitt! Ahaaa eg ER virkelig forelsket!
Woop Woop! Etter å ha pakket opp posen med garn og tatt bilder så puttet eg alle de 16 nøstene inn
i ei hylle på Garnrommet, ja for disse modnes!! Hvis de ligger i stua, ja da er det jammen meg ikkje godt å si hva som skjer!! Tja nå kan det faktisk bli aktuelt å legge opp til neste prosjekt når OL starter, men får se hvordan den dagen egentlig blir 🙂 Når eg skal starte på noe nytt så liker eg å ha en generelt GOD dag og humøret må være med meg om du skjønner 🙂 Det må også være en dag hvor eg virkelig har tid til å KOoOSE meg 🙂 Så tja, til helga kanskje??

Hvor lenge modes garn normalt hos deg, eller stuper du i det med armer og ben så snart garnet er i hus?? Eg må liksom PINE meg litt på en måte!!! Ja eg sitter rett og slett her i Go`stolen og fryder rompa av meg over at det ligger noe nytt å venter! Jo lenge eg venter jo mer spennende blir det!
Nå eg så starter går alt litt i slow-motion bare fordi eg må nyte det litt extra 🙂 Sikkert helt sprøtt, men guu så herlig det er, ja og nå sitter eg her og bare gleder meg til å sprette garnet!

 

 

Design av Strikkelisa

Denne oppskrifta er det ganske lenge siden eg kjøpte, den har liksom bare ligget å ventet! Da eg først studerte oppskriften var det en selvfølge at jakkenmåtte bli grå, men etter hvert syns eg at eg har mye i grått og da dukket behovet for Oker opp! Tror den blir lekker i den fargen 🙂

 

 

LØVFALLKARDIGAN
Str opp til 112 cm rundt brystet

Jaja men men enn så lenge går det faktisk ganske så fort på Humulus! Nå er det jo bare rett ned så langt eg vil + en vrangbord! Hver gang eg går på kjøkkenet eller badet må eg liksom innom rommet mitt å bare kaste et blikk på garnet som venter! Det er jo bare helt herlig der det ligger 🙂

Du kan si eg er titt og ofte innom å myser hehe Må jo stelle godt med garnskattene, de skal snuses på og koses med, på den måten har man det lenge *ler*

Nå er også “besøket” vårt her overstått og det er bare å smøøøre seg med tålmodighet
og vente…..Gudene skal vite at me har ventet til nå….det  gjenstår bare å vente litt til en stund til….
Eg håper at det blir noe KJEKT eg kan fortelle når den tid kommer 🙂

men nå er det straks middag her i heimen, ja det dufter deilig av selvlagde hvitløks brød!
Ali har stått for Spagetti Bologneèn 🙂 Deilig med masse basilikum!

Etterpå blir det bare kos resten av dagen med strikking, serie og kaffi!

KOS DEG OG NYT EN FIN
ETTERMIDDAG OG KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #yarn #garn #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstetsrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

9 kommentarer
    1. Nydelig farge på det garnet!! …og alle de skattene du har i hylla di!!
      Nå er jeg spent på å høre nytt (har noen tanker i hodet- så får vi se om det er rett 😀
      Ha en fin dag!!

    2. Alaska er nok favorittgren nr.1 og den fargen er til å dø av. Gleder meg til å se jakka di. Hadde jeg orka alle de vrangmaskene så kanskje det blir en sånn til meg også. Er jo bare å fortsette med raglanøkningene. Det er jo salg på Alaska nu også, så det er lurt å benytte seg av det.

    3. Jeg kjøpte også det mønsteret for lenge siden, men har ikke giddet å begynne på den.
      Alaska som du har kjøpt er et garn som passer i strikkefastheten,og hvor har du kjøpt det?

    4. Trude: I følge oppskriften så strikkes jakken i enten Nepal eller Alaska, derfor Alaska. Syns Nepal blir så tungt. Har handlet hos Strikkenett

    5. Her ligger garnet til en Løvfallkardigan på posten, mellomblå 💙. Hentes i morgen . Imens strikkes hjertevotter og kongleluer 😍

    6. Tenker på genservarianten med løvfallmotiv. Den er lekker! Har ikkje avgjort garnvalg endå, må først få ledig plass i strikkekorga!

    7. Veldig bra og spennende innlegg
      mange fine bilder på bloggen.
      du skriver utrolig bra. fortsett med den gode jobben
      Kan du vær så snill ta en tur innom bloggen min :)? Legge igjen en kommentar?

Siste innlegg