HUMULUS – DEN BLIR HELT PERFEKT!


Er SÅÅÅ fornøyd med denne kan du tro! JuHuuu Vrangborden ble ferdig for en time siden så eg er allerede i full sving med første erm! Ikkje bare DET, men eg er sååå glad for at eg følgte erfaringen min og ikkje bare blindt la opp til str L!!

 

Har nemligen strikket en Still Light i Østlandsgarn og da gikk eg ut i fra maskeantallet på bryst der når eg økte på Humulus, det er kun noen masker som skiller og den passer SÅÅÅ fint! Eg har en lei tendens med å ende opp med litt for store plagg!! Selv om det begynner å bli noen år siden 40 kg forsvant så henger L og XL igjen bak øret et sted! Er ikkje DET typisk!??
 

 


Helt FANTASTISK å ta slike bilder i speilet! NOT! *ler meg ihjel* Her er nå i det minste fargen riktig
og eg bare digger den! En ting eg i allefall vil si er at du trenger ikkje vær redd for å strikke denne
i enten Østlandsgarn, Vestlandsgarn eller Safir (Alle 3 er samme garn) Genseren blir herlig myk!
Det skyldes nok fordi den strikkes på pinne 4 og da blir det ikkje såå fast (hardt). Eg var heldig å fikk garn på 50% på Nille så genseren blir superbillig, extra kjekt!

Oppskriften på Humulus kan du kjøpe HER!

 

 


Dessuten er det et helt PERFEKT StrikkeKOSEvær! Skikkelig snøstorm så eg har da intet noe ute
å gjøre + det har vært medaljeRush i OL og da er det jo EXTRA kjekt og pinnene blir jo
varme av spenning 🙂 Rett og slett en perfekt og deilig dag 🙂

Tror rett og slett eg bare skal NYTE resten av dagen eg, ja i samme stil!
Middagen er på kok og det blir Kjøttboller i brun saus med poteter + tilbehør og den serveres når Amira kommer hjem fra jobb og da er det jo neeesten kwell så hvem vet? KANSKJE eg kommer dit hen at eg går tom for garn og kan starte på Løvfalljakken?? Woop Woop!

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG ETTERMIDDAG OG KWELL

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #humulus #snøstorm #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. enmillionmasker: Ja ikkje sant? Garnet er knallherlig og eg skulle virkelig ønske at flere kunne innse at disse garna kan brukes til ALT!! Ja selv om det kjøpes på Nille og Sparkjøp 🙂 Det er absolutt et av mine favoritter 🙂

    2. Hei ☺️
      Jeg er i gang med genser, kjøpte garnet Sterk fra Du Store Alpakka, og ved hjelp av YouTube-videoer er jeg i gang med strikking etter den danske oppskriften.

      Men jeg står litt fast her i starten, og har behov for litt bistand 😉

      German short-row = vendepind (har jeg funnet ut).
      Vendepind 1 er grei, da strikker man DM som siste maske før man snur. Vendepind 2 sier at man strikker «r til DM, r DM, 3 r» og vender så arbeidet. DM nr to i forrige setning forvirrer litt 🤔 Man strikker rettmasker til man har strikket over DM som man laget i forrige omgang, og så skal man strikke en rettmaske. Men skal man så lage en ny DM og deretter strikke tre rettmasker? Jeg trodde man skulle snu strikketøyet ved DM, så hvordan skal man da klare å fortsette videre med tre vanlige masker? 🤨

Siste innlegg