NÅ BLIR DU GLAD TENKER EG? – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Bladet Garn/ Design av Ann Myhre aka Pinneguri

 

I fjor sommer kjøpte eg Bladet Garn Nr 03/17 hvor denne jakka til Pinneguri ble publisert og planen var å strikke 2 slike jakker i Julegaver. Eg var på t.o.m på Husfliden å kjøpte garn, men var absolutt ikkje fornøyd med fargevalget så det ble satt litt på vent. Mange av dere ville heller kjøpe oppskriften som en singeloppskrift og ikkje et helt blad og har du muligheten til nettopp det! Hvis du nå likevel vil kjøpe bladet kan du ta en titt HER på hva du får i tillegg til Barnejakka Trudilutt, hvis ikkje kan du bruke linken under neste bilde for singel strikkeoppskrift 🙂

Jakken strikkes i Finull og eg tror eg må ta en prat med mamm`en til ungene ang fargevalg, ja for eg ble helt satt ut da eg sto foran den enorme Finullhylla på Husfliden, spesielt når man har en ansatt stående i trippe ved siden av! I en sånn situasjon kan eg blir litt stresset! Man skal da slettes ikkje skynte seg når man skal ta fargevalg på 2 slike jakker. Garantert det var derfor eg var MISFORNØYD med fargene da eg kom hjem! Tror eg skal ta å sjekke litt på nett hvilke farger som kunne vært fine 🙂 Hadde vært gøy å hatt 2 ferdige jakken til september, begge ungene har bursdag da
og dette er jo være noen fine gaver 🙂

Jakken ser i allefall UTROLIG herlig kjekk ut å strikke 🙂

 

 

 

Design av Ann Myhre aka Pinneguri

Eg liker veldig godt fargene på den over her, litt sånn retro preg over fargene, ja nesten litt tidløs
å regne, sånn kan man jo like 🙂 Anyway, hvis du kun vil ha oppskriften på jakken,
ja da klikker du på linken rett under her 🙂 

 

 

BARNEJAKKA TRUDILUTT
Bildene over
Str 2 —> 10 år

* * * *

Var en ganske kjølig avfære å ta turen ut i dag, er nok en kombinasjon av at eg er ganske trøtt + det ble blåste snøfjoner rundt ørene! Hmmm jaja eg tviholder på oppholsværet med 2/3 + garder i morgen!
heldigvis slipper me å kjøre ut i kwell siden det er Gradering i kwellen, dvs ingen trening heller. DibHassan skal jo ikkje Gradere seg likevel fordi blåbelter får kun gradere seg jul og sommer. Dib syns fortsatt dette er kjipt, men men lite man kan gjøre med det 🙂

Dvs at eg egentlig kan bevilge meg en kwil! Akkurat nå svirrer “Svenske Hollywoodfruer” over Tv`en, men eg blir ganske flau! Ja hun der Gunilla er jo søren meg ikkje sann!! Er det virkelig mulig!?!?Hvordan kan hun seriøst mene at hun er bedre enn MADONNA!?? Hallo liksom!!
Nei eg må riste av meg henne *ler meg ihjel*

Går fort på ermstrikkinga, ganske snart halvveis på første erm 🙂 Jepp, så eg er stadig like optimistisk 🙂
Hvis eg virkelig setter det kjappe giret inn så blir eg gjerne ferdig med fellingene i kwell??

Men nå? Tja, vurderer å bare slenge meg på sofaen for da sover eg ikkje så lenge, går eg i seng ja da sover eg som en stein og gjerne mye mer enn 1 t 🙂 Kan jo være greit å lade litt opp til i morgen
uten at det gjør meg til en ranglefant i kwell 🙂 Husk at du kan bli med på turen via SnapChat! Håper eg ikkje lover for mye nå haha Det skjer jo at eg faktisk glemmer hele Snapchat`en hehe

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN MANDAGS KWELL

Go`klem fra ei noe søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Denne er nydelig! Har notert meg at Ann Myhre er i gang med å lage voksenutgave av denne jakka. Kan nesten ikkje vente!

    2. Jakken trudilutt er veldig kjekk å strikka. Eg strikka den i Ask frå Hillesvåg og var kjempefornøyd og det var mottakeren eller foreldrene og.

Siste innlegg